2013-10-10, 20:18
  #1
Medlem
hasonitos avatar
Hej, idag tappade jag min s3 då slutade skärmen att visa bild. allt funkar när det gäller knappar, sms, samtal, musik mm.. t.o.m touchen funkar, men bild visas inte. icke fysiska knapparna vid home knappen har också slutat lyssa.

min teori är att displayen är oskadad. lamporna som lysser displayen är dock sönder. vad tycker ni och hur mycket kan det kosta?
Citera
2013-10-10, 20:19
  #2
Medlem
Visar skärmen fortfarande inte bild efter omstart?
Citera
2013-10-10, 20:20
  #3
Medlem
Ahhlqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasonito
Hej, idag tappade jag min s3 då slutade skärmen att visa bild. allt funkar när det gäller knappar, sms, samtal, musik mm.. t.o.m touchen funkar, men bild visas inte. icke fysiska knapparna vid home knappen har också slutat lyssa.

min teori är att displayen är oskadad. lamporna som lysser displayen är dock sönder. vad tycker ni och hur mycket kan det kosta?

Antagligen så har ju skärmen gått åt fan Kan väl kosta runt 1500-2000kr att byta skärmen då du måste byta glas+lcd samtidigt.
Citera
2013-10-10, 20:26
  #4
Medlem
hasonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Visar skärmen fortfarande inte bild efter omstart?

nej, testade många gånger

Citat:
Ursprungligen postat av Ahhlqvist
Antagligen så har ju skärmen gått åt fan Kan väl kosta runt 1500-2000kr att byta skärmen då du måste byta glas+lcd samtidigt.

men touchen funkar ju, så displayen borde inte vara sönder
Citera
2013-10-10, 20:58
  #5
Medlem
Ahhlqvists avatar
men touchen funkar ju, så displayen borde inte vara sönder[/quote]

Touchen kan visst funka även ifall displayen har lagt av. Största sannolikhet är att skärmen sjöng på sina sista vers.
Citera
2013-10-10, 21:23
  #6
Medlem
hasonitos avatar
Citat:

Touchen kan visst funka även ifall displayen har lagt av. Största sannolikhet är att skärmen sjöng på sina sista vers.

faaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnn
Citera
2013-10-11, 23:02
  #7
Medlem
F1REs avatar
Kostade mig 800kr, hälften av kostnaden gick på garantin . Även om det är självförvållat. Mobilen får inte vara äldre än 1år. Kolla med http://www.assistkedjan.se/. De är de enda som kan göra det billigare. Samsung står för halva kostnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in