2013-10-10, 00:02
Medlem
Tjena fb! Som rubriken lyder, vad finns det för genvägar till rikedom? Är 20 bast och är timanställd. En bra månad får jag ut 11 000 vilket jag inte är nöjd med. Har ingen motivation för studier just nu så tänkte jobba något år till innan jag börjar plugga. Vill gärna hitta något sätt att omvandla min skit lön till något bättre. Har en bekant som spelar på fotboll/hockey och drar in bra massa pengar, senaste 2 veckorna har han dragit in 95 000 på sitt spel, jag är dock värdelös på att spela. Vet andra som importerar saker från Kina och USA för att sedan sälja vidare på tradera, dock rör det sig bara om några tusenlappar plus varje månad. Har läst aktiekunskap så kan en del om aktier, är dock inte villig att ta några risker att förlora allt.

Någon som har några förslag på hur jag kan få mina 11 000 att bli en större summa ?
Citera
2013-10-10, 00:16
Medlem
IamBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraken22
Tjena fb! Som rubriken lyder, vad finns det för genvägar till rikedom? Är 20 bast och är timanställd. En bra månad får jag ut 11 000 vilket jag inte är nöjd med. Har ingen motivation för studier just nu så tänkte jobba något år till innan jag börjar plugga. Vill gärna hitta något sätt att omvandla min skit lön till något bättre. Har en bekant som spelar på fotboll/hockey och drar in bra massa pengar, senaste 2 veckorna har han dragit in 95 000 på sitt spel, jag är dock värdelös på att spela. Vet andra som importerar saker från Kina och USA för att sedan sälja vidare på tradera, dock rör det sig bara om några tusenlappar plus varje månad. Har läst aktiekunskap så kan en del om aktier, är dock inte villig att ta några risker att förlora allt.

Någon som har några förslag på hur jag kan få mina 11 000 att bli en större summa ?

Skaffa nytt jobb, som jag förstår ska tydligen truckkort vara en bra investering om du inte vill plugga för en högre lön ännu. Har en vän som drog in 25(brutto)/månad på det.
Citera
2013-10-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamBatman
Skaffa nytt jobb, som jag förstår ska tydligen truckkort vara en bra investering om du inte vill plugga för en högre lön ännu. Har en vän som drog in 25(brutto)/månad på det.
Visst är det bra betalt på lager, har vänner som arbetar där. Tiderna är väl inte dom bästa, 05-14 eller 14-23. Är dock inte intresserad av lagerjobb, syftade mer på vad man kunde göra med lönen för att få den att bli större, t.ex. vad man kan importera och liknande saker.
Citera
2013-10-10, 10:10
Medlem
Som 20-åring utan högre utbildning kan du knappast räkna med hög lön, ifall du inte kan något särskilt som arbetsgivare vill ha.

Du kan jobba extra som tidningsbud, det drar in några tusen extra varje månad. Spel eller aktieaffärer innebär alltid en risk att förlora pengar, och det verkar du inte vara så sugen på. Låg risk betyder ofta mindre chans att tjäna pengar.

Kanske köpa billigt begagnat och sälja dyrt? Kräver att du har kunskaper som inte så många andra har, eller kontakt med köpare som är beredda att betala bra.

Under tiden kan du bli expert på att leva billigt. Är du ensamstående med normalhög hyra så kan du komma undan riktigt billigt om du försöker, och då kan du lägga undan lite pengar.
Citera
2013-10-10, 11:23
Medlem
En stilla undran. Hur kan din kompis tjäna 95.000 på att spela på tipset?

Han måste ju sätta riktigt höga summor då oddsen i regel är ganska låga på dessa spel.
Citera
2013-10-10, 11:53
Medlem
Helt ärligt, själva ämnet med "genvägar" tror jag inte ett dugg på. Hårt arbete är vad som gäller i allt man gör för att få något av värde i den här världen. Varför tror ni att det är så få som lyckas? Det är inte alla som orkar betala priset för framgång.
Citera
2013-10-14, 02:04
Medlem
ta lån på exempel 1000 000 sek på 5 % och sen lånar du ut pengarna som högrisk lån på 1000 %.
Citera
2013-10-14, 05:44
Medlem
SophieNeveus avatar
Du kan ju alltid gå till någon skrotbutik och köpa förfallna saker, te.x en gammal bil och göra i ordning, vet dock inte hur många tusen man tjänar på det men det är nog en rolig syssla samtidigt som du kan tjäna lite pengar
Citera
2013-10-14, 09:09
Medlem
Finns bara en väg utan kapitalinsats - och det är bögarna!!!
Citera
2013-10-14, 10:26
Medlem
mig veterligen så den enda genvägen till mycket cash som finns är att ärva.
lotto finns med, men det är ju ej genväg som jag ser det. det är bara tur om man vinner miljoner på det.
annars är det nog hårt jobb som gäller.

däremot något som du kan kolla extra på är ju som du själv skriver att vidare utbilda dig eller kliva i rang inom det du gör.

en annan sak du bör försöka göra är att även om det är en aldrig så liten summa du lyckas spara varje månad så se till att det förökas så mycket som möjligt så att kapitalet jobbar åt dig.

och du...... om det skulle finnas genvägar till att bli rik så skulle flera vara rika. och om alla är rika så är ingen rik.....
Citera
2013-10-14, 11:09
Medlem
idiamindadas avatar
Man må ha mer pengar än usla 11K i månaden för aktiemarknaden (av vilka det mesta lär gå åt på att leva) för att få någon hävstång. Din polare som kammade in 95K berättar nog inte om de 180K han förlorat innan den justa vinsten. Så glöm spel.

Genvägar är arv. Det är nog den enda.. Du är ung och då är man fattig. Ett kneg i Norge för att spara ihop pengar till studierna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in