2013-10-09, 16:20
Medlem
skvallertackas avatar
Som rubriken säger, går det?

Jag har iochmed denna text inga svar på hur man ska gå tillväga i allt men jag har länge ställt mig frågan.

Efter att ha läst på FB i flera år och gått igenom poster såsom Arnstad, Atladottir, Lindberg, Solfagary osv så har man tröttnat på dessa ljugskallar och hur de hela tiden kan få ökad makt och ökat spelrum. Samtidigt börjar svensson bli mer och mer upplyst i hur det hela ligger till iochmed att omnämnda personer hamnar i botten av förtroendeomröstningar och alternativa media till slaskpressen har uppstått och fått mer spelutrymme iochmed internet.

Nu känns det däremot som att man borde ta och växla upp detta en nivå och faktiskt arbeta mer organiserat för att få en reaktion gentemot dessa människors arbetsgivare eller de som finansierar ljuget. Jag har ingen aning om vad som skulle vara den bästa vägen att gå men att utöva påtryckningar genom mail till ägare, kommentarer på hemsidor, spridning av infolappar m.m. känns spontant som en idé.

Finns det någon som håller med i det jag tänker?
Citera
2013-10-09, 16:30
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag tror inte Flashback i sig kommer kunna bidra mycket till en sundare debatt. Detta är primärt ett diskussionsforum, inte en tidning. Men jag tror alternativ media kommer spela en allt större roll.

Jag behöver väl inte nämna de nya nyhetssidor som får allt fler följare, men de kommer definitivt att få ökat inflytande, ännu mer än de redan haft - och det har varit betydande.

Rollen för Flashback är nog snarare att peka folk i rätt riktning och påvisa alternativa sanningar än att vara en nyhetssajt i sig självt. Ett forum för diskussioner utan censur det är Flashbacks signum och styrka.
Citera
2013-10-09, 16:48
Medlem
Bullens avatar
Skulle ni inte kunna dra igång nån kampanj, tex riktat mot annonsörerna.
Sen är väl en idé att du tänker kritiskt mot det du läser på Flashback. Det är inte alltid sant...
Citera
2013-10-09, 17:01
Medlem
Fliinchs avatar
En lösning skulle kunna vara en gratistidning (se metro) som t.ex. utges varje fredag.

Tidningen tar upp och återger aktuella händelser samt plockar isär undermåliga artiklar från massmedia.

Tidningen kommer bygga sitt renommé kring opartiska artiklar med krav på källor.

Detta kräver givetvis kapital och tid.
Citera
2013-10-09, 19:02
Medlem
White Christmass avatar
Det bästa sättet och som inte kräver mycket är att man inte köper eller besöker dessa tidningar.

Man skänker inte pengar till dessa snyftgalor, pengarna går inte rätt i alla fall och svensken skänker redan för tok för mycket genom skattesedeln.

Man ska även undvika att stödja företag som annonserar i ljugmedia dvs företag som annonserar i kvällspress, DN och TV4. Dessa företag väljer man bort och tar en konkurrent istället. Detta kommer att märkas efter ett tag när företag ser att man tjänar inget på denna reklam utan mycket mer värde på Google och annan reklam istället.

Enkla saker som alla kan göra utan vidare ansträngning.

Vilka företag man ska undvika? Finns en hel del här som har en given plats i skamvrån.

Nu börjar vi bedriva mediakrig!
https://www.flashback.org/t2010739
Citera
2013-10-09, 19:35
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka

Jag har iochmed denna text inga svar på hur man ska gå tillväga i allt men jag har länge ställt mig frågan.

Efter att ha läst på FB i flera år och gått igenom poster såsom Arnstad, Atladottir, Lindberg, Solfagary osv så har man tröttnat på dessa ljugskallar och hur de hela tiden kan få ökad makt och ökat spelrum. Samtidigt börjar svensson bli mer och mer upplyst i hur det hela ligger till iochmed att omnämnda personer hamnar i botten av förtroendeomröstningar och alternativa media till slaskpressen har uppstått och fått mer spelutrymme iochmed internet.

Nu känns det däremot som att man borde ta och växla upp detta en nivå och faktiskt arbeta mer organiserat för att få en reaktion gentemot dessa människors arbetsgivare eller de som finansierar ljuget. Jag har ingen aning om vad som skulle vara den bästa vägen att gå men att utöva påtryckningar genom mail till ägare, kommentarer på hemsidor, spridning av infolappar m.m. känns spontant som en idé.

Det måste finnas alternativ så att folk fortfarande kan få sin nyhetsdos. Därför är det viktigt att hjälpa alternativ media att få presstöd och utveckla sin produkt. En prenumeration på Nya tider och Realisten leder till att (1) De små och stora lögnartidningarna får en mindre del av pressstödskakan (2) Alternativ media kan bredda sig. Drömmen är en tidning som skriver om allt från sport till tv ur ett icke kulturmarxistisk perspektiv.

Det här med flygblad tycker jag låter intressant. Finns det någon sida med bra flygblad för att göra folk uppmärksammade på alternativ media?

Det kan helt klart ge resultat om en större skara som är aktiva i de här forumsdelarna lägger några timmar det kommande året på utdelning i brevlådor.
Citera
2013-10-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka

Jag håller med dig helt och fullt. Visst kan varje individ göra något. Sluta besöka nämnda tidningars websidor. Varje klick räknas och webben är ju som bekant framtiden för media. Låt oss se slaskpressen misslyckas. Använd unvis då du länkar på tex flashback.

Kollla twittern nyhetsspoiler. Man inser rätt fort att man inte missar mycket när man bojkottar framförallt kvällstidningar. Ett annat tips är att läsa utländska tidningar. Man häpnar över kvalitetsskillnaden.
Citera
2013-10-09, 23:41
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22

Det här med flygblad tycker jag låter intressant. Finns det någon sida med bra flygblad för att göra folk uppmärksammade på alternativ media?

.

Det är dåligt med det, men det man kan göra är att själv göra en A4 för en sverigevänlig mediekanal och så sätter man upp den på anslagstavlan i området eller i centrum.

Sen brukar jag roa mig med att placera ut sverigevänliga tidningar på offentliga platser, som bibliotek, universitet, företag osv. Att man alltid har en tidning med sig. Alla ställen som har tidningar folk kan komma och läsa är bra. Alltid retar man upp någon, alltid upplyser man någon.

Nya Tider tror jag har att man kan ge någon 3 nummer gratis, så vet man någon som man tror kan vara intresserad av en prenumeration och/eller som behövs upplysas bland släkt och vänner så kan man se till att denne får 3 nummer hem i brevlådan.

Återanvänd alltid din sverigevänliga tidning.
Senast redigerad av White Christmas 2013-10-09 kl. 23:43.
Citera
2013-10-10, 11:10
Medlem
Bretzelwolfs avatar
Själv skulle jag tycka att det skulle vara fruktansvärt intressant att samla fakta kring sådant som tidningarna konsekvent vinklar. Som den där islamistiska propagandacentralen som rullats upp i tråden om slöjmisshandeln.

Att verkligheten förtigs gör att folk inte kan göra rationella val när det gäller sådant som invandringens storlek, sammakoppling med arbetsmarknaden och hur vi ska hantera segreregationen.

Men när folk börjar använda termer som "sverigevänlighet" så anar man att varje sånt här försök bara skulle mynna ut i lika mycket ljug fast åt andra hållet. Såna där sajter som avpixlat och Fria Tider har inte direkt briljerat i källkritik.
Citera
2013-10-10, 11:48
Medlem
Kommer någon msm ta upp att Cecilia Malmström får kraftigt mothugg i EU.

Att en engelsk politiker ber henne komma ut ur sin pk bubbla och visa solidaritet med den vanliga arbetarklassen tycker jag är en nyhet.

https://www.youtube.com/watch?v=IafJTbwSK-o
Citera
2013-10-10, 17:29
Medlem
Snapcounts avatar
Det här är väldigt svårt.

Likaså finns det en risk för att man totalt bränner ut sig genom att fightas gentemot ful-media. De har resurser och du har dit engagemang. Förutom att fightas gentemot ful-media, så skall man ju även hinna att få ut något av sitt personliga liv även.

Tror att det bästa man kan göra, är att upplysa sina medmänniskor om medias hycklande.

Påpeka även att Sverige-bilden i omvärlden förändras..

Senast idag, ifrån Norsk radio om "södertälje-nätverket" : http://radio.nrk.no/serie/ekko-hovedsending/mdsp25020213/10-10-2013#t=1m16s

(inte alltför giftigt, men väl värt att lyssna på. Det är tragiskt..)
Senast redigerad av Snapcount 2013-10-10 kl. 17:31.
Citera
2013-10-10, 19:26
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det här är väldigt svårt.

Likaså finns det en risk för att man totalt bränner ut sig genom att fightas gentemot ful-media. De har resurser och du har dit engagemang. Förutom att fightas gentemot ful-media, så skall man ju även hinna att få ut något av sitt personliga liv även.

Tror att det bästa man kan göra, är att upplysa sina medmänniskor om medias hycklande.

Påpeka även att Sverige-bilden i omvärlden förändras..

Senast idag, ifrån Norsk radio om "södertälje-nätverket" : http://radio.nrk.no/serie/ekko-hovedsending/mdsp25020213/10-10-2013#t=1m16s

(inte alltför giftigt, men väl värt att lyssna på. Det är tragiskt..)

Att totalt bojkotta fulmedia är bara bra för själen. Ladda hem det du vill se istället för att zappa runt bland reklam och vinklade nyheter. Det är bra både för blodtrycket och tidsoptimerande.

Bojkotta svenska tidningar likaså, även alla usla månadsmagasin(allt om historia,Cafe osv.) Läs om historia, samhälle, mode och kultur på internet.

Läs klassiska och icke pk-böcker som du ännu inte läst istället för Stieg Larsson senaste, och internationella tidningar,youtubeklipp och alternativ media på nätet för nyheter som ger en betydligt mer sanningsenlig bild. Allt det här ger dig ett bättre liv. Fulmedia behöver dig, du behöver inte dem.

Börja lev så och lär det sen till vänner och familj.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in