Som rubriken säger så har jag ett dilemma. Har läst igenom trådar om folk som drömmer om sina ex för att dom blivit dumpade eller dylikt, men ingen av trådarna har riktigt varit likt det jag nu ska gå in på. För ca 4 år sen dumpade jag min flickvän, båda va 15 år (snart 16) och vi hade varit tillsammans ungefär 1 år. Jag dumpade henne på ett fegt sett, dessutom tätt in på hennes morfars begravning, bara det är en sån grej som känns väldigt omoget i efterhand då hon blev oerhört ledsen. Jag har i efterhand bett om ursäkt och idag har hon ett nytt förhållande och dem har varit tillsammans i två år. Jag har på fyra år träffat väldigt många tjejer jag har dejtat och alltid slutat i samma sak, att jag aldrig får känslor för dem. Undantag då jag fick starka känslor för hennes kompis som även hade det för mig, vi berättade för mitt ex att vi gillade varann men det slutade med att jag blev istället dumpad. Nu idag, så har jag ett förhållande sedan en månad tillbaka, kanontjej och har känt henne i ca 3 år. Men på sistone, började i somras har jag börjat drömma om mitt ex, att vi blir tillsammans och allt är frid och fröjd, ska dessutom tillägga att mitt ex är den enda jag har starka känslor för, vi gjorde allt tillsammans, experimenterade osv som man gör i den åldern, älskade verkligen henne. Och i drömmarna så återförenas vi, vi upplever gamla minnen. Vaknar ofta med en bild i huvudet av hennes leende. Vad ska jag ta mig till? Varför tänker jag på henne då jag har en kanontjej nu. Kan det vara för att jag jämför mitt förhållande med mitt ex och min nuvarande? Tack på förhand!