Vi uppmanar ju användarna att skriva ut genre, både i trådstarten och i rubriken. Vi ser också att trådskaparen lägger till information om programvara, inspelningsutrustning och instrument i tråden. Således är det nog liten chans att du råkar lyssna på musik du inte gillar. Visst, det är mycket elektronisk musik, men ska vi börja dela upp forumet i flera undersektioner utifrån musikgenre/instrumentation, blir det högst troligt en väldans massa extraarbete och tjafs kring vilka genrer som ska vara med och vilka som inte ska det, etc.
En uppdelning mellan elektronisk musik och musik inspelad med "riktiga" instrument är kanske en god tanke, men jag tror att det kommer att skapa onödiga diskussioner kring vad som är riktiga instrument, varför vi inte delar in det efter ytterligare kategorier, etc.
Jag tycker att det fungerar okej som det är just nu. Undvik de trådar där det uttryckligen står vad för genre/programvara/instrument det är och om det inte står något sådant, rapportera tråden, för då frångår den våra riktlinjer.
Ser man till första sidan, tycker jag inte att det är några svårigheter att skilja ut elektroniskt från rock, t.ex.:
https://www.flashback.org/f437