Flashback bygger pepparkakshus!
2013-10-09, 12:45
Medlem
Foxxyboxs avatar
Jag brukar kolla genom forumet "egen musik - feedback" väldigt ofta och jag måste säga att all denna jävla datorplinkmusik börjar gå mig på nerverna.

Varenda låt är densamma exakt samma jävla misstag och sound. Vissa skiljer sig dock från mängden men när det gäller samma genre så hör man likhet i det mesta och det börjar låta riktigt monotont.

Jag har inget emot house/trance/techno/hardcore/nightcore etc.

Men det känns som att så många vill hålla på med det idag efter man sett någon mtv musikvideo, eller vad som gäller. Vet inte vad som sänds där längre har inte funnits så mycket bra sedan slutet av -90.

Kan man inte få något underforum så man kan sortera ut all denna musik mot de som är inspelade med riktiga instrument och sång.

Det skulle kunna leda till att man kan skriva i rätt trådar och ge feedback till de områden man verkligen kan.

Jag spelar grunge/Hårdrock/metal inte fan vet jag allt om housemusik vilket verkar vara 50% av trådarna som skapas. sedan hip-hop ca 30% och resterande övrigt.

Det enda jag kan göra är att ge feedback på uttal, melodi, mixing samt sound och självklara missar.
Citera
2013-10-09, 14:43
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Vi uppmanar ju användarna att skriva ut genre, både i trådstarten och i rubriken. Vi ser också att trådskaparen lägger till information om programvara, inspelningsutrustning och instrument i tråden. Således är det nog liten chans att du råkar lyssna på musik du inte gillar. Visst, det är mycket elektronisk musik, men ska vi börja dela upp forumet i flera undersektioner utifrån musikgenre/instrumentation, blir det högst troligt en väldans massa extraarbete och tjafs kring vilka genrer som ska vara med och vilka som inte ska det, etc.

En uppdelning mellan elektronisk musik och musik inspelad med "riktiga" instrument är kanske en god tanke, men jag tror att det kommer att skapa onödiga diskussioner kring vad som är riktiga instrument, varför vi inte delar in det efter ytterligare kategorier, etc.

Jag tycker att det fungerar okej som det är just nu. Undvik de trådar där det uttryckligen står vad för genre/programvara/instrument det är och om det inte står något sådant, rapportera tråden, för då frångår den våra riktlinjer.

Ser man till första sidan, tycker jag inte att det är några svårigheter att skilja ut elektroniskt från rock, t.ex.:
https://www.flashback.org/f437
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in