2013-10-09, 12:45
Medlem
Foxxyboxs avatar
Jag brukar kolla genom forumet "egen musik - feedback" vldigt ofta och jag mste sga att all denna jvla datorplinkmusik brjar g mig p nerverna.

Varenda lt r densamma exakt samma jvla misstag och sound. Vissa skiljer sig dock frn mngden men nr det gller samma genre s hr man likhet i det mesta och det brjar lta riktigt monotont.

Jag har inget emot house/trance/techno/hardcore/nightcore etc.

Men det knns som att s mnga vill hlla p med det idag efter man sett ngon mtv musikvideo, eller vad som gller. Vet inte vad som snds dr lngre har inte funnits s mycket bra sedan slutet av -90.

Kan man inte f ngot underforum s man kan sortera ut all denna musik mot de som r inspelade med riktiga instrument och sng.

Det skulle kunna leda till att man kan skriva i rtt trdar och ge feedback till de omrden man verkligen kan.

Jag spelar grunge/Hrdrock/metal inte fan vet jag allt om housemusik vilket verkar vara 50% av trdarna som skapas. sedan hip-hop ca 30% och resterande vrigt.

Det enda jag kan gra r att ge feedback p uttal, melodi, mixing samt sound och sjlvklara missar.
Citera
2013-10-09, 14:43
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Vi uppmanar ju anvndarna att skriva ut genre, bde i trdstarten och i rubriken. Vi ser ocks att trdskaparen lgger till information om programvara, inspelningsutrustning och instrument i trden. Sledes r det nog liten chans att du rkar lyssna p musik du inte gillar. Visst, det r mycket elektronisk musik, men ska vi brja dela upp forumet i flera undersektioner utifrn musikgenre/instrumentation, blir det hgst troligt en vldans massa extraarbete och tjafs kring vilka genrer som ska vara med och vilka som inte ska det, etc.

En uppdelning mellan elektronisk musik och musik inspelad med "riktiga" instrument r kanske en god tanke, men jag tror att det kommer att skapa ondiga diskussioner kring vad som r riktiga instrument, varfr vi inte delar in det efter ytterligare kategorier, etc.

Jag tycker att det fungerar okej som det r just nu. Undvik de trdar dr det uttryckligen str vad fr genre/programvara/instrument det r och om det inte str ngot sdant, rapportera trden, fr d frngr den vra riktlinjer.

Ser man till frsta sidan, tycker jag inte att det r ngra svrigheter att skilja ut elektroniskt frn rock, t.ex.:
https://www.flashback.org/f437
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in