Hej! Jag är elitidrottande tjej och har ofta problem med magen och misstänker att det är kolhydrater så började häromdagen med lchf för att testa om jag mår bättre. Jag är 162 lång och väger 65 kg, jag skulle gärna vilja gå ner ca 5 kg och tona till kroppen, tror ni att jag kommer göra det på lchf kost? Jag tänker, det är ju väldigt mycket grädde och sånt. Hoppas det är något som kan svaret på min fråga och har lite tips.
Hej! Jag är elitidrottande tjej och har ofta problem med magen och misstänker att det är kolhydrater så började häromdagen med lchf för att testa om jag mår bättre. Jag är 162 lång och väger 65 kg, jag skulle gärna vilja gå ner ca 5 kg och tona till kroppen, tror ni att jag kommer göra det på lchf kost? Jag tänker, det är ju väldigt mycket grädde och sånt. Hoppas det är något som kan svaret på min fråga och har lite tips.
Ja det kommer att gå alldeles utmärkt. Du behöver inte använda våldsamt med grädde ifall du inte vill. Det går ut på att använda riktigt fett som olivolja, äkta smör, kokosfett och grädde i matlagningen inte att hinka i sig grädde.
Här har du bra recept http://www.lchfrecept.com/
Undvik dock recept där man vill använda sötningsmedel och annat otyg som inte hör lchf till. Det kommer att dyka upp en och en annan calori in/ut-tomte här men ignorera dessa.
Kör en test månad och se Hur du mår.
Var inte rädd för fettet, du kmr må bra av det
Och magen kmr bli "hårdare" asså du kmr inte bajsa löst utan du kmr njuta av att bajsa
/kört lchf mer än 1 år och ser bara positivt med kroppen
Om du är elitidrottare så lär du ju ha användning att kolhydrater, dumt vore det att utesluta dom..
Beroende på vilken sport du utövar förvisso, men carbloading är ju bra inför riktigt ansträngande sportutövande.
Om du är elitidrottare så lär du ju ha användning att kolhydrater, dumt vore det att utesluta dom..
Beroende på vilken sport du utövar förvisso, men carbloading är ju bra inför riktigt ansträngande sportutövande.
Här kom tomte 1. Man utesluter inte kolhydrater. Läs på innan du spyr upp felaktigheter.
Till TS: peter Attia har en del intressanta föreläsningar. Lyssna på dessa också.
Tack snälla för svaren! Jag ska kolla lite på de sidorna. Jag läste någon annanstans att det tar en stund för magen att vänja sig så jag kör på någon månad och ser Haha det finns ju en anledning till att det heter "low carb" och inte "no carb"
Du får ju aldrig i dig tillräckligt med kolhydrater på lchf, säger absolut inte att hela "dieten" är skit, men ELITidrottare borde ha annorlunda kost..
Nej man reducerar dem till en nivå då det känns som man skall kollapsa under träning, and that aint pretty. Därför _bör_ man käka karbs innan träning, även om man i övrigt skippar.
Nej man reducerar dem till en nivå då det känns som man skall kollapsa under träning, and that aint pretty. Därför _bör_ man käka karbs innan träning, även om man i övrigt skippar.
Ja om du är kolhydratdriven så förlorar man orken när kolhydraterna är slut. Om man är fettdriven så tar energin slut när fettet är borta. Det tar lång tid det.
Ja om du är kolhydratdriven så förlorar man orken när kolhydraterna är slut. Om man är fettdriven så tar energin slut när fettet är borta. Det tar lång tid det.
Brukar du själv köra tung styrketräning på LCHF? Antagligen inte eftersom det inte är en högprotein diet och hade du testat det hade du inte kommit med en sådan efterbliven invändning.
Brukar du själv köra tung styrketräning på LCHF? Antagligen inte eftersom det inte är en högprotein diet och hade du testat det hade du inte kommit med en sådan efterbliven invändning.
Bry dig inte om att försöka med den tomten. Du kommer bara bli arg på dig själv att du försökte diskutera med flashbacks största LCHF troll.