2013-10-08, 09:45
Medlem
FireHouseSources avatar
Polis och Räddningstjänst larmades 2013-09-23 vid elvatiden till en lägenhetsbrand i ett flerbostadshus i centrala Piteå. Det var sannolikt i köket som branden startade, där brann det kraftigt när vi kom fram, berättar Per Isaksson, räddningsledare från räddningstjänsten i Piteå.

En katt avled i branden. Ingen människa skadades.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5653913

Det visade sig vara två av stans kända missbrukare som bodde där. Tjejen skrev på Facebook samma datum:

Citat:
Det känns oerhört märkligt, & ännu mer sorgligt.
Tänk att världen förändras så snabbt.
I morse kliade jag katten på kinden.
Nu ligger han ensam & sotig vid en dörr, i en kolsvart sönderbränd lägenhet.
Jag tänker att han ville ta sig bort från elden & röken, men tassar är inte gjorda för att öppna låsta dörrar.
Älskade lilla katt, din solskenshistoria slutade alldeles fasansfullt mörkt.
Vi saknar dig Skugge.

Hon svarade också på en kommentar:

Citat:
Jag var på psyk, Christoffer hade tänkt sova en timme till då jag gick vid tio, men ändrade sig & gick till Länkarna. Som tur var tog han med sig Nova. Jag hade bett honom ta med henne dit han gick, brukar inte göra det, brukar bara lämna henne i lägenheten & sen hämta henne då jag är klar på psyk, idag tänkte jag annorlunda, Christoffer sov iofs då jag bad honom, men kom nog ihåg det undermedvetet, för han tog med henne trots att han tänkte att hon kanske skulle bli less & kall av att sitta ensam utanför länkarna i nästan två timmar.

Om brandolyckan startade i köket tror jag dom själva orsakade den genom att glömma plattan. Brukar vara på nyheterna ganska ofta att missbrukare och studenter i korridorer orsakar bränder som jag ser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in