• 1
  • 2
2015-01-17, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dangerousdanger
Jag ska eventuellt flytta ut till landet. Alltså landet landet. Det finns inget jag skulle kunna jobba med där i närheten. Har sparpengar men vill ändå helst kunna tjäna pengar samtidigt som jag bor där. Någon som vet effektiva sätt att tjäna pengar hemifrån på?

Man kan till exempel jobba för ett intervjubolag, då spelar de ingen roll var du sitter så länge du har bredband så du kan koppla in deras internettelefon och program och börja köra.

Jag jobbade en period för Imri, som nu heter:

http://www.ipsos.se/observer

Jag fick studera in deras arbetsmetoder (några A4-sidor) gjorde ett prov på det via nätet och sedan var det bara att koppla in sig och anmäla sitt intresse för arbetspass á fyra timmar åt gången. Det är inte jättebra betalt, då var det väl en hundring nåt i timmen, men lätt att få jobb, kan sitta var som helst i världen och framför allt: Man säljer inte. De gör vetenskapliga undersökningar. Den perioden fick jag ringa till folk och fråga om deras bussvanor. Det var inte direkt svårt, för folk tyckte det var bra att länstrafiken (som var uppdragsgivaren) ville ha deras åsikter.
Citera
2015-01-17, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dangerousdanger
Jag ska eventuellt flytta ut till landet. Alltså landet landet. Det finns inget jag skulle kunna jobba med där i närheten. Har sparpengar men vill ändå helst kunna tjäna pengar samtidigt som jag bor där. Någon som vet effektiva sätt att tjäna pengar hemifrån på?

Ja, här har du formuläret du fyller i för nuvararande Imri:

http://www.ipsos.se/ahome

Jag har ett visst intresse för distansjobb, efter att jag en tid bodde utomlands och insåg att det var lättare att få jobb mot Sverige på distans än på platsen jag vistades på pga språkproblem. Jag har också liksom du en dröm om att bo i skogen... Men Imri är det enda jag har personlig erfarenhet av och det fungerar som ett extra/deltidsjobb. Det är inte vansinnigt spännande, men du kan sitta där i skogen och dra in lite pengar till dina omkostnader.

Nästa ställe jag personligen skulle prova om jag var i den situationen nu är:

http://www.tweaky.se/tjana-pengar/

Lycka till. Berätta gärna hur det går och ni som läser tråden, lämna ett bidrag! Sverige är ganska glest befolkat på sina håll och fina hus skulle kunna vara bebodda med familjer istället för att ruttna ner om folk fick styr på distansjobben. Tänker jag
Citera
2015-01-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Jag som bor på landet, 10m från Skogen har mycket erfarenhet.

Antingen gör du som jag och skaffar 400 hektar skog eller om du har tillgång till internet ska du börja e-whore och tjäna pengar genom pedon på internet.

Eller så tar du och hjälper till och sätta plant om du vet någon som du kan hjälpa.

Finns inte så mycket mer

Vilket jävla skitsnack, säger mer om vilket dålig koll du har än hur det verkligen ligger till.

Finns massor av arbete som man kan göra hemifrån bara man har någon typ av kompetens/utbildning som man kan omsätta i distansarbete, känner många som av olika skäl (oftast utlandsflytt på grund av kärlek vilket även är fallet för mig själv) försörjer sig genom att jobba på distans. Jobbar själv heltid (40 timmar+ i veckan) hemifrån som researcher för ett amerikanskt internetbolag samt översättare. TS, kolla några av de inlägg jag har skrivit som handlar om olika sätt att tjäna pengar hemifrån (t.ex. gradering av hemsidor för företag som Lionbridge, frilansarbete via sidor som oDesk och elance, översättning med mera).

Kolla också denna blogg: http://klirrikassanhemma.blogspot.fr/

Finns mycket nyttiga tips där om hur man kan tjäna pengar hemifrån.

För övrigt TS, hade du orkat använda sökfunktion och leta igenom forumet lite innan du skapade en ny tråd hade du sätt att det redan finns en mängd trådar på detta tema. Leta runt lite så kommer du att hitta massor med information.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in