2013-10-25, 13:19
Medlem
Benso1990s avatar
3 veckor snart. Har tagit 300mg voxra på morgonen och ibland 450 mg på morgonen.
På kvällen tar jag proteinpulver för att få tillträde till aminosyran l-tyrosin i höga doser.
Kan säga att det fungerar hyffsat. Ska börja ta voxra tillsammans med proteinpulver 30min
innan frukost och se om det ger bättre effekt. Tror tyvärr att det är många hormoner/signalsubstanser
som ska vara i balans för ett bra resultat i längden :-)
Citera
2013-11-01, 20:08
Medlem
Benso1990s avatar
4 Veckor med Voxra och l-tyrosin. Har gått ner till 150 mg Voxra istället för 450 eller 300mg som jag haft innan då 150mg är lika effektivt som 450mg nu. Dricker proteinpulver som är högkvalitativt (innehåller isolat, koncentrat och hydrolysat) efter träning 5ggr i veckan. Kan säga att det gör underverk. Aminosyror är totalt underskattade. Är galet pigg, precis som jag var när jag åt Voxra för första gången.
Så ni som ej får effekt av Voxra längre testa att börja dricka proteinpulver 2skopor om dagen (blandat i vatten och ej i samband med mat) så era kroppar får tillgång till aminosyror vilket är signalsubstansernas byggstenar. Voxra kan inte fungera utan att kroppen har tillgång till dopamin och noradrenalin och om ni använt Voxra en längre tid och tappat effekt kan det förklaras genom att ni inte längre har något dopamin och noradrenalin som Voxra kan återuppta. I proteinpulvret finns också en annan intressant aminosyra som heter tryptophan som kroppen behöver för att kunna tillverka serotonin vilket många deprimerade människor säkert lider brist på.
En annat viktigt argument för proteinpulver är att aminosyrorna är lättupptagliga till skillnad om man försöker äta 1/5 kg kyckling om dagen i tron om att det ger alla aminosyror kroppen behöver. Kött kräver en bra och väl fungerande matsmältning vilket det är svårt att ha om man är deprimerad/stressad (i alla fall är det så för mig).

Slutsats: Ni som tappat effekt av Voxra testa att ta 150-300mg Voxra på morgonen gärna tillsammans med 2skopor högvärdigt proteinpulver blandat i vatten. Vänta sedan 1timme innan ni äter frukost för snabbt resultat. Annars går det alldeles utmärkt att ta 2 skopor proteinpulver på tom mage närsomhelst under dagen. Rekomenderar: Triple protein från WNT eller Gold standard 100% Whey från Optimal nutrition.
Citera
2013-11-15, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benso1990
Slutsats: Ni som tappat effekt av Voxra testa att ta 150-300mg Voxra på morgonen gärna tillsammans med 2skopor högvärdigt proteinpulver blandat i vatten. Vänta sedan 1timme innan ni äter frukost för snabbt resultat. Annars går det alldeles utmärkt att ta 2 skopor proteinpulver på tom mage närsomhelst under dagen. Rekomenderar: Triple protein från WNT eller Gold standard 100% Whey från Optimal nutrition.

Hur går det? Jag tror verkligen på detta jag med. Första veckan på Voxra var ju guld och om man bara kan komma i närheten av den effekten så vore det riktigt grymt!

Någon som tror att det skulle vara bra att kombinera med Mirtazapin till natten eller skulle det kunna försämra effekten?
Citera
2013-11-15, 14:43
Medlem
Benso1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapoj
Hur går det? Jag tror verkligen på detta jag med. Första veckan på Voxra var ju guld och om man bara kan komma i närheten av den effekten så vore det riktigt grymt!

Någon som tror att det skulle vara bra att kombinera med Mirtazapin till natten eller skulle det kunna försämra effekten?

Har 100% positivt resultat: 300mg Voxra fungerar lika bra som under "smekmånaden"

Tar proteinpulver nästan dagligen, 2 skopor efter träning för att få de aminosyror som krävs för att tillverka dopamin. Dricker även kaffe som ökar dopaminet och gör Voxra ännu mer potent. Har tjackpupiller och superfokus

Skit i Mirtazapin och träna dig trött istället.
Köp proteinpulver och drick varje dag, plus 3 koppar kaffe och Voxra så kommer du uppleva fantastisk effekt av Voxra. Jag har ADHD så blir lugn av kaffe och Voxra i stora mängder så om du inte har det kan du nog få ganska mycket ångest av den kombinationen.
Citera
2016-07-06, 09:41
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benso1990
Köp proteinpulver och drick varje dag, plus 3 koppar kaffe och Voxra så kommer du uppleva fantastisk effekt av Voxra. Jag har ADHD så blir lugn av kaffe och Voxra i stora mängder så om du inte har det kan du nog få ganska mycket ångest av den kombinationen.

Bump. Ska prova detta nu. Också diagnos ADHD. Ätit voxra 150 mg rätt länge, höjde nyss till 300 och tog 1000 mg L-tyrosin kosttillskott imorse. Ska fortsätta såhär och se om det ger voxra effekten tillbaka. Hoppas det funkar lika bra för mig som för dig..
Citera
2016-09-28, 17:26
Medlem
Godislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
Bump. Ska prova detta nu. Också diagnos ADHD. Ätit voxra 150 mg rätt länge, höjde nyss till 300 och tog 1000 mg L-tyrosin kosttillskott imorse. Ska fortsätta såhär och se om det ger voxra effekten tillbaka. Hoppas det funkar lika bra för mig som för dig..

Hur har det gått? Kände du också att de funka?
Jag står nämligen också i samma dilemma med Voxra (300mg), och har också ADHD. Fick effekt i 2v, och nu är jag påväg neråt igen, vilket gör mig grymt frustrerad och besviken.
Läst på en del om L-tyrosin nu, och det verkar ju riktigt logiskt det här som Benso1990 tyder på.
Känner att jag verkligen inte har ngt att förlora på detta, och tänker hoppa på att prova jag med!

Räcker de verkligen bara med protein pulver? Finns de inge tillskott man kan ta med bara L-tyrosin i? Är ämnet Receptbelagt, olagligt eller helt grönt att få tag på separat? Och vad mkt mg krävs för att de ska funka?

Mvh
Citera
2016-09-29, 17:17
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godislandet
Hur har det gått? Kände du också att de funka?
Jag står nämligen också i samma dilemma med Voxra (300mg), och har också ADHD. Fick effekt i 2v, och nu är jag påväg neråt igen, vilket gör mig grymt frustrerad och besviken.
Läst på en del om L-tyrosin nu, och det verkar ju riktigt logiskt det här som Benso1990 tyder på.
Känner att jag verkligen inte har ngt att förlora på detta, och tänker hoppa på att prova jag med!

Räcker de verkligen bara med protein pulver? Finns de inge tillskott man kan ta med bara L-tyrosin i? Är ämnet Receptbelagt, olagligt eller helt grönt att få tag på separat? Och vad mkt mg krävs för att de ska funka?

Mvh

Jo man kan köpa bara l-tyrosin på hälsokostbutiker typ life. De funkade inte direkt för mig, kände inte att jag fick den kicken voxra gav i början, men jag kanske åt för lite? åt dock samma dos som han här i tråden. Tyvärr Men hade gärna provat igen fast tagit högre dos kanske..men det känns liksom inte som det är brist på byggstenarna för dopaminet, mer att det helt enkelt nedreglerats...Men det kanske är värt att prova för dig ändå? skadar nog inte! Hade också tänkt testa igen men burken e borta..
Citera
2016-09-29, 17:48
Medlem
Ninjor1987s avatar
Hmm.

Det är alltid lika fascinerande att se - jag är CDD-are, vi diagnostiseras felaktigt som ADHD-are i nuläget - det är dock en annan sjukdom.

Skillnaden mellan oss är vad som alltid är fascinerande - vi CDD-are är STRAFFkänsliga, ni ADHD-are är BELÖNINGSkänsliga.

Det här leder till två helt olika personlighetstyper - den ena söker kickar och upplevelser, vill få en belöning.

Den andra blir extremt skygg och rädd av sig, gör allt för att inte få ett straff.

Är t ex själv helnykterist, och det verkar vara ett drag bland dom flesta med CDD - antingen är man nykterist eller väldigt moderat brukare av substanser. Rädslan för att få snefylla är nämligen större än lockelsen att ha en helkväll.

Så även våra förhållanden till Voxra - ni jagar effekten, jag själv ville mest motverka bieffekter bara.

Jag skulle säga att ni borde få Amfetamin båda två - det är den enda lösningen i mitt tycke - Voxra är främst en antidepressiv, anti-adhd-effekten är för svag för dom flesta.
Citera
2016-09-29, 21:08
Medlem
Benso1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Hmm.

Det är alltid lika fascinerande att se - jag är CDD-are, vi diagnostiseras felaktigt som ADHD-are i nuläget - det är dock en annan sjukdom.

Skillnaden mellan oss är vad som alltid är fascinerande - vi CDD-are är STRAFFkänsliga, ni ADHD-are är BELÖNINGSkänsliga.

Det här leder till två helt olika personlighetstyper - den ena söker kickar och upplevelser, vill få en belöning.

Den andra blir extremt skygg och rädd av sig, gör allt för att inte få ett straff.

Är t ex själv helnykterist, och det verkar vara ett drag bland dom flesta med CDD - antingen är man nykterist eller väldigt moderat brukare av substanser. Rädslan för att få snefylla är nämligen större än lockelsen att ha en helkväll.

Så även våra förhållanden till Voxra - ni jagar effekten, jag själv ville mest motverka bieffekter bara.

Jag skulle säga att ni borde få Amfetamin båda två - det är den enda lösningen i mitt tycke - Voxra är främst en antidepressiv, anti-adhd-effekten är för svag för dom flesta.

Uppdatering. Slutat med voxra. Som resten av Sveriges bokstavsfolk äter jag CS (elvanse) Går att spetsa med 5htp för att undvika alltför mycket depression på längre sikt. Aminosyror är bra men måste förstå att dem är svaga i jämförelse med läkemedel. Ångrar bittert att jag började med skiten. Läkemedel förstör ofta systemen (HPA-axeln, Dopamin, serotonin, noradrenalin produktion. Ju skönare känsla i starten desto jävligare på sikt.
Citera
2016-10-20, 01:24
Medlem
Godislandets avatar
Citat:
Hmm.

sant, fast endå inte... för nu skrev du som om vi bara sitter här med adhdn och ingen deprission.
Jag kan nog finna mig lite i att jag är en uppåt-effekt/belönings sökare inom DENNA kategori ja, tyvärr.. men det är i grunden å botten pågrund utav att jag så länge har varit sjuk med en stegrande dep. och ångest, i drygt 8 år för att vara mer exakt. Så när man väl fick Voxra i handen och äntligen fick uppleva dens effekt i början, så kände jag mig äntligen efter alla dessa år, som en normal och orkfylld människa igen... tills effekten avtog och försvann.
i övrigt så är jag icke det, aldrig knarkat eller tagit nått för festande. Den enda drog jag har rört är nikotin och alkohol, och nu antidepps.
Citera
2016-10-20, 01:35
Medlem
Godislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
Jo man kan köpa bara l-tyrosin på hälsokostbutiker typ life. De funkade inte direkt för mig, kände inte att jag fick den kicken voxra gav i början, men jag kanske åt för lite? åt dock samma dos som han här i tråden. Tyvärr Men hade gärna provat igen fast tagit högre dos kanske..men det känns liksom inte som det är brist på byggstenarna för dopaminet, mer att det helt enkelt nedreglerats...Men det kanske är värt att prova för dig ändå? skadar nog inte! Hade också tänkt testa igen men burken e borta..

köpte, provade 1 v, sen trycktes burken med tyrosin längst in i skåpet, tsms m voxran som jag vägrar ta nå mer... bara exremt dyra sockerpiller för mig nu de.
tror fan inte detta funkar på oss som är så toleranta.. synd!

min läkare försäker få i mig veneflaxin nu, men helvete vad inte gillar den och de jag har läst om den är på fb, medans läkaren säger nå heeelt annat... suck!

nån med tips till mig hur jag kan finna ett passande antidepp av den starkare graden, för de med en sån jäkla hög tolerans som jag har??
just nu är en extremt orkelös A till O och deprimerad människa
vad vet ni? vad har ni alla provat som kan va ngt för mig?
Citera
2016-10-20, 01:41
Medlem
Godislandets avatar
Citat:
detta är och som jag nu de senaste börjart tänka på, som skulle hjälpa mig nått så sjukt faktiskt. i mitt fall du, hur ska jag kunns få de från läkaren? är de bara concerta/ritalon man kan då eller dinns de nå annat läkemedel jag skulle kunna få med det i?

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in