2013-10-07, 16:07
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Tidigare erfarenheter: Alkohol, niktoin, cannabis, tramadol, xanor, valium, zolpidem, zopiklon, LSD, 25I-NBOMe, Special

Substans: MDMA, cannabis, alkohol

Dos: 120 + 60 + 60mg

Ålder: 21

Kön: Man

Vikt: 85kg

På senaste tiden har jag blivit vad mina vänner kallar för en "hippieknarkare". Jag har varit otroligt nära att fastna för droger som Tramadol, och har sedan dess lämnat opioder, benso och andra starkt fysiskt beroendeframkallande droger bakom mig. På senaste tiden har det nästan enbart varit cannabis och LSD som gäller.

Just hallucinogener har jag tagit i helt fel syfte. Efter att jag provade min första hallucinogen (25I-NBOMe) och kände den där otroliga euforin som ibland kan komma under trippen, den där euforin som känns så mycket mer meningsfull, ren och äkta än den man känner på opioder så fortsatte jag att ta hallucinogener som besatt, i jakten på den där euforin. Jag slutade bry mig om att titta in i mig själv för att lära mig mer om mig själv och min omgivning. I början blev det en gång i veckan som jag tog olika hallucinogener för detta syfte, en gång försökte jag två gånger under en och samma helg (först LSD, sen 25I-NBOMe), men det blev inte särskilt lyckat trots hög dos. Varje tripp innebar för mig i princip hälften eufori, hälften misär. För till slut så vänder alltid lyckan, och det går jävligt snabbt.

Efter att jag sneade ordentligt (antagligen ett direkt resultat av mitt euforisökande) så minskade även mitt hallucinogen-sug ordentligt, och jag började istället trippa kanske var trejde eller fjärde vecka. Jag hade insett att jag inte kunde bruka hallucinogener på det här sättet längre, det var oansvarigt och var faktiskt mer av ett missbruk än ett bruk, även om det säkerligen finns människor som hanterar det mycket värre än vad jag gör.

Då började en vän prata om att hon ville prova MDMA. "Det kan jag fixa", sade jag, och beställde hem ett halvt gram MDMA från Silk Road. Det var först bara tänkt att det skulle vara jag, hon och en annan vän, men sen var det en till som ville vara med. Vi bestämde ett datum, men tyvärr så blev stället där vi hade tänkt vistas oaktuellt, vi kunde inte vara där. Sedan har det gått ett antal veckor och inte blivit av, vi har helt enkelt inte hittat ett lämpligt ställe att vara på.

Så i lördags tappade jag tålamodet. Jag hade haft en jättetråkig dag, inga vänner vara tillgängliga för att umgås och jag kände inte för att spela eller titta på någon film. "Nej, jag ska fan prova MDMA", tänkte jag. Jag började förbereda ordentligt. Jag tog en multivitamintablett och tre magnesiumtabletter. Multivitaminen var jag inte säker på om den skulle göra någon nytta, men magnesium tog jag för att minska på käkspänningarna.

Jag åt två mackor eftersom jag var hungrig. Jag tuggade även ett "Calma"-tuggumi och runt sex stycken Postafen-tabletter. Dessa är mot åksjuka/illamående. Jag hatar, hatar, HATAR att vara illamående då jag har problem med ångest, och min ångest börjar alltid med att jag känner mig illamående, så syftet med dessa var att minska risken för illamående och kräkningar under come-upen. Jag rökte även lite cannabis för att lugna nerverna, och för att det är antiemetiskt. Jag är alltid väldigt nervös när jag ska prova en ny drog som påverkar ens sinnen och tankesätt.

När jag hade rökt och förberett allt så slängde jag i mig en kapsel (runt klockan 23 om jag minns rätt) som jag sedan flera veckor tillbaks fyllt med ca 120mg MDMA. Jag lade mig ner i sängen och tog det lugnt, pratade med lite folk på Facebook genom mobilen.

Tiden gick extremt långsamt. Fem minuter... tio minuter... tjugo minuter... Hmm, ingenting har hänt än. Trettio minuter... vad var det där? Jag tyckte jag kände en liten våg av lycka och välbehag forsa genom min kropp där, bara för en sekund. Nä, det måste vara som jag inbillar mig. Kan lika bra vara cannabisen.
Förtio minuter... femtio minuter... Nä, jag känner fan ingenting.

Jag satte mig vid datorn istället och gick in på Flashback och läste runt lite. Sextio minuter... Jag skrev i en tråd på Flashback och beklagade mig över att jag inte kände någonting. Någon föreslog att jag skulle ta mer. Trots att jag läst att påfyllning inte ska ge ökad effekt, utan bara ökad ruslängd, så tog jag en kapsel med ca 60mg i för säkerhets skull.

Sjuttio minuter... eh, fortfarande inget märkvärdigt. Musiken jag lyssnar på låter annorlunda, men det är säkert bara som jag inbillar mig. Åttio minuter... vänta, vad fan händer? Det pirrar lite lätt i hela kroppen och jag känner mig glad. Jag känner helt plötsligt att jag är ganska yr. Jag reser mig upp, jag är så överväldigad att jag får gå och lägga mig ner igen. Efter bara nåra sekunder så känner jag en EXTREM rush, ren lycka som sprider sig i hela kroppen. När jag tänker på det nu i efterhand så är det precis så jag har tänkt mig att rushen när man injicerar heroin känns. Någon som har erfarenhet av heroin får gärna inflika.

Lyckan var enorm. Ögonen spärrades upp. Och KÄRLEKEN! Jag råkade röra mitt täcke med handen. Jag började stryka med handen över det, plockade upp det och kramade om det. HERREGUD VAD JAG ÄLSKAR MITT TÄCKE!

Jag ligger kvar och myser i sängen ett tag, sen stället jag mig upp. Jag blir otroligt yr, kan inte stå upp, så jag sätter mig framför datorn. Jag förstod inte riktigt varför jag blev så yr. Hur kunde folk dansa så mycket när de tagit MDMA om man blir så här yr och knappt kan stå upp? Jag googlade lite, och hittade endast inlägg på forum av folk som blir yra dagarna efter de intagit MDMA, men inte under ruset. Det hjälpte inte mig att sluta tänka på det, men efter bara någon minut så slutade jag nojja. Jag mådde så jävla bra att det inte spelade någon roll längre. Jag mådde inte lika bra som under rushen, som är helt OSLAGBAR, men jag mådde fortfarande bättre än jag någonsin gjort. Euforin man kan få på LSD + en enorm kärlek till allt och alla i vårt universum är en kort, bra beskrivning av hur MDMA känns för mig.

Det som förvånade mig med ruset var väl att jag inte kände mig så stimulerad och rastlös som jag väntat mig. Visst, jag var pigg, men samtidigt så var jag väldigt seg i kroppen och ville helst inte röra på mig särskilt mycket. Men det passade mig bra, då jag behövde hålla mig till mitt rum.

Jag satte igång lite musik och gick in på Flashback, gick in på tråden där jag tidigare hade skrivit att jag inte kände någonting och skrev att jag fick effekt trots allt, och önskade kärlek och lycka åt alla som var där. Några andra som också var påtända kom också in och spred kärlek. Någon dryg människa kom in och sade att vi "pratade som bögar". Jag kunde inte riktigt bli arg på honom även om jag tyckte att han betedde sig som ett rövhål. "Du är säkert en fin människa innerst inne du också.", sade jag.

Även LightCloud kom in och skrev i tråden, och försvarade oss påtända människor som bara ville sprida kärleken till okända människor. Efter det inlägget blev jag otroligt fäst vid honom, han verkade som en sådan otroligt fin människa, så jag skrev ett PM och tackade honom för det. Då skrev han tillbaka och erbjöd att prata med mig på Skype genom text.

Jag tvekade lite i någon minut, men till slut så lade jag till honom på Skype. Samtidigt så satt jag och skrev till hälften av min vänlista på Facebook och beskrev hur bra jag mådde och hur mycket jag älskade dem.
Senast redigerad av AngelusDiaboli 2013-10-07 kl. 17:01.
Citera
2013-10-07, 16:08
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Jag började prata med LightCloud, och det kändes som att vi skapade ett band direkt. I alla fall för mig, men jag var ju ordentligt väck. Efter ett tag så bjöd han även in Sjogras och Presentpapper, även dessa två fäste jag mig vid extremt snabbt. Jag satt i princip hela natten och pratade med dessa människor om allt möjligt. Helt främmande människor för mig, förutom att jag sett dem lite här och där på forumet, och ändå satt jag och öppnade upp mig om allt möjligt. Jag kände en sådan enorm uppskattning då jag började känna mig ganska ensam direkt när ruset slog igång. Jag mådde fortfarande bra, men jag ville ändå ha någon att prata med, och nästan alla mina vänner var på väg att lägga sig. Dessa människor hade räddat min natt, och det gjorde dem bäst i världen i mina ögon!

När klockan snart var 3 så kände jag att ruset började dala. Det gillade jag inte, så jag slängde i mig ytterligare en kapsel med 60mg i. Det gjorde antagligen noll skillnad, men man blir ju lite desperat.

Ruset dalade mer och mer. Jag kände mig ganska lugn och belåten, men den där extrema lyckan var borta. Runt klockan 5-6 så kände jag knappt någonting längre, så jag drack några centiliter vodka och rökte cannabis. Jag behövde röka mer än vanligt för att känna något, och det kändes som att det var svårt att sluta.

När jag hade rökt klart så hände något konstigt. Det här rökat (Northern Lights från föredetta SR, väldigt potent och 100% indica) har en tendens att ge mig SVAGA hallucinationer, lite roliga fraktalmönster över mitt synfält. Självklart ingenting jämfört med det man upplever på hallucinogener, men nu i samband med MDMA så hände riktigt konstiga saker. Allting såg "annorlunda" ut på något sätt, och saker började skifta färg. Jag såg lila linjer som flöt över objekt. Tiden saktade ner, allting gick verkligen i slow motion. Jag fick snart gå och lägga mig, det började bli lite väl mycket.

Jag låg i sängen och tittade runt om mig. När jag låg stilla så märkte jag inte särskilt mycket, jag var ganska skev dock. Men så fort jag vände på huvudet så såg jag en massa saker som inte var där. Mitt minne är lite dåligt från den delen, jag brukar glömma det mesta när jag rökt, men jag tycker mig minnas att jag såg något som såg ut som en vit kula, runt 10cm i diameter, ovanför min dator. Det flög en massa streck runt den, som en liten storm. Jag såg den varje gång jag tittade i den riktningen, men den försvann alltid efter någon sekund.

Varje gång jag vände på mig åt olika håll såg jag dessa saker. Jag skulle nog beskriva det som en låg dos LSD + Imovane. Det var som en kombination mellan hallisarna man kan få av båda preparaten. Det blev ganska obehagligt emellanåt, mest var det att jag blev förvånad över plötsligt rörelser, men jag förstod att det jag såg inte var riktigt. Efter ett tag så bestämde jag mig för att bara stänga ögonen och sova, efter att ha tagit en kapsel 100mg 5-HTP, och jävlar vad skönt det var.

Jag vaknade nästa dag vid 13. Jag var pigg och utvilad, men jag kände mig lite konstig. Tog även en kapsel 5-HTP när jag vaknade, trots att jag mådde bra än så länge. Nu såhär i efterhand så inser jag att jag fortfarande var påverkad igår. Världen kändes helt enkelt lite annorlunda och jag gick runt med ett leende på läpparna hela dagen. Jag trodde att deppen alltid kom dagen efter om den skulle komma, så jag var ganska glad över att jag verkade slippa depp.

Men så vaknade jag idag. Jag kände mig helt OK när jag precis vaknat, så jag skippade 5-HTP. Jag drog mig iväg till jobbet, men när jag satt på bussen så började jag känna mig lite deppig. Jag hade nyktrat till och tänkte tillbaka på hur bra jag hade mått. Hur fan ska jag orka leva när jag har kunskapen att jag kan må sådär bra?
Jag kom till jobbet, och det blev snart morgonmöte. Det var otroligt jobbigt för mig att stå där i 15 minuter, jag började få en ångestattack eftersom jag kände mig fast. Jag stod ut, och efteråt så gick jag ut och puffade lite på min e-cigg, sen hämtade jag en macka på första våningen för att få lite mat i magen.

När jag ätit mackan blev det genast mycket bättre - sen dess har jag faktiskt känt mig helt normal. Så jag vet inte riktigt vad som hände där. Men man kallar ju det för "Suicide Tuesday", vem vet, deppen kanske kommer på riktigt imorgon, men jag hoppas såklart på att slippa.

Överlag så var det en extremt kraftfull upplevelse. Det är den absolut bästa drogen jag har provat. Den är så bra att jag är glad att den inte är missbrukarvänlig, för då hade jag nog missbrukat skiten ur det.

Det enda jag känner saknades från min upplevelse var att jag väldigt gärna hade velat ha en annan människa där. Det var fortfarande helt otroligt att prata med människor över internet, speciellt att relatera så enormt till helt främmande människor, men det hade varit helt fantastiskt att ta med nära vänner eller sin partner.
Jag önskar att hade kunnat ta MDMA med min flickvän, det hade nog varit det allra bästa, men det kommer nog aldrig bli av då hon inte är särskilt drogliberal, bara när det kommer till cannabis.

Det blir nog MDMAboda 2014.
Citera
2013-10-07, 16:22
Medlem
vinke4334s avatar
Mycket fin rapport! 5/5!
Citera
2013-10-07, 17:41
Medlem
LightClouds avatar
Det värmer att höra hur mycket min närvaro uppskattades. Andras glädje är min glädje.

Som jag sade till dig på Skype är rapporten riktigt bra och lite extra pluspoäng får den ju i och med att mitt namn står med i den.
Citera
2013-10-07, 18:00
Medlem
Hadessss avatar
Väldigt välskrivet 5/5
Citera
2013-10-08, 12:12
Medlem
AngelusDiabolis avatar
... oooch nu kom Suicide Tuesday. Försökte ta mig till jobbet trots att jag fick extremt dåligt med sömn inatt, men jag började få ångest och bara hatade allt rent överlag, så jag fick gå hem och sjukanmäla mig. Precis som igår så kändes det bättre efter att jag fått någonting i magen, men jag känner mig allmänt skum. 5-HTPn har nog hjälpt en del också, tror jag. Glömde ta igår, kanske därför jag mådde riktigt dåligt fram tills nu.
Citera
2013-10-08, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Hur fan ska jag orka leva när jag har kunskapen att jag kan må sådär bra?

Överlag så var det en extremt kraftfull upplevelse. Det är den absolut bästa drogen jag har provat. Den är så bra att jag är glad att den inte är missbrukarvänlig, för då hade jag nog missbrukat skiten ur det.

Bra rapport. "Hur fan ska jag orka leva när jag har kunskapen att jag kan må sådär bra?" Hahaha, exakt sådär tänker jag varje gång jag är påverkad av MDMA. I början ville jag seriöst ta MDMA varje månad för att man mådde så jävla bra, men nu kan jag ha längre uppehåll utan några problem. Hade jag inte vetat att effekten blir sämre om man tar den för ofta hade jag nog haft problem att ha längre uppehåll.

Vi kanske ses på MDMAboda 2014
Citera
2013-10-08, 18:35
Medlem
vinke4334s avatar
Citat:
... oooch nu kom Suicide Tuesday. Försökte ta mig till jobbet trots att jag fick extremt dåligt med sömn inatt, men jag började få ångest och bara hatade allt rent överlag, så jag fick gå hem och sjukanmäla mig. Precis som igår så kändes det bättre efter att jag fått någonting i magen, men jag känner mig allmänt skum. 5-HTPn har nog hjälpt en del också, tror jag. Glömde ta igår, kanske därför jag mådde riktigt dåligt fram tills nu.
Jobbigt :/ Det borde dock gå över om någon dag/några dagar
Citera
2013-10-09, 02:26
Medlem
Kul att läsa din upplevelse! kul att vi tog det första gången samtidigt.

Fyfan vill spola tillbaka tiden, kroppslig euforiorgasm x100, går inte att jämföra med något annat. Suget är stort att köra ett race till, men det får vänta några månader...

Själv körde jag på röda/rosa ferrari. Tog 1. Väntade, tiden gick som du sa sjuukt långsam. Kände att det börja hända något i kroppen, blev lite gladare, varmare osv..tänkte då, är det bara så här det känns?? Då hade det gått ca 1 timme. Droppade en halv till. Efter typ 15 minuter...PANG. Den ruschen är obeskrivlig för dom som inte testat. Jag hade nog inte behövt fylla på efter en timme egentligen, hade räckt med att vänta ut det

Sen när den där obeskrivliga sprängande euforin släppte så måste jag säga att allt kändes så jävla trist
. Så jag droppade såklart 1 till...utan några resultat knappt, var bara så desperat av att fortsätta känna känslan!

Min AT var lite jobbig bara dagen efter. Skulle gå till gymmet, kände mig utstirrad utan anledning, hade stirriga ögon osv.. Men efter gymmet och fram tills nu så är allt helt lugnt

Fan nu blev det nästan en till rapport i din rapport haha..

Må väl
Citera
2013-10-09, 02:40
Medlem
5/5 Toasters
Citera
2013-10-09, 22:39
Medlem
Milky.Bongs avatar
Citat:

Bra rapport! Inte alls likt mitt första och enda mdma-rus men jag gjorde det på Emmaboda och jag har hört att det är som att ta en helt annan drog på rave/festival än vad det är när man myser hemma.
Citera
2013-10-10, 00:26
Medlem
Lukasohais avatar
Grym rapport! personligen tycker jag mdma + cannabis hallisarna är väldigt sköna, påminner om LSD lite grann, jag satt i soffan och det kändes som jag var på en båt i vatten som gungade runt medans jag såg små snurrande portaler överallt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in