2013-10-07, 15:53
Medlem
Hej,

Jag var med om en trafikolycka för åtta månader sedan. Blev förd till sjukhus där mina skador dokumenterades: Sus i ena örat + nacksmärtor. (Lite annat också men de skadorna är inte relevanta för frågan...)
Mina skador har idag bedömts som kvarstående men jag har inte fått veta graden av medicinsk invaliditet. Är så nyfiken på vad jag kan tänkas få ut på försäkringen.

Någon som fått ut något försäkringsbelopp för tinnitus eller whiplash-skada av nacke? Hur mycket?

Tacksam för svar!
Citera
2013-10-07, 16:04
Medlem
vinke4334s avatar
Osäker på tinnitus men nackskadan kanske du kan få ut lite pengar på, ring ditt försäkringsbolag och hör lite och var redo med att ge dom dokument osv.
Citera
2013-10-07, 16:08
Medlem
Ska absolut skicka in alla handlingar till försäkringbolaget; mycket skickar dessutom läkaren in själv.
Vet att jag kommer få ut pengar BÅDE för tinnitus och nackskada; frågan är hur mycket? Får säkert besked om några veckor men skulle gärna vilja veta vad andra har fått ut? Dels för att stilla min nyfikenhet, dels för att veta ifall jag ska vara "nöjd" eller överklaga.
Citera
2013-10-07, 16:16
Medlem
klinger75s avatar
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j...53537100,d.eWU

no comment
Citera
2013-10-07, 16:37
Medlem
revodnebs avatar
Har du fått någon invaliditetsgrad klassificerad?

Edit:

I så fall kan du titta här:

http://www.xn--ersttning-x2a.nu/tabell/
Senast redigerad av revodneb 2013-10-07 kl. 16:41.
Citera
2013-10-07, 17:53
Medlem
Fredrikos avatar
Lånar tråden lite!

Jag blev misshandlad för ca 3 år sedan och har kvarstående tinnitus. Bytte försäkringsbolag för ca 1 år sedan men kan jag fortfarande skicka in audiogram till det förra försäkringsbolaget och begära ersättning?
Känns segt att ha blivit misshandlad och lidit både fysiskt och psykiskt utan att ha fått ett öre i ersättning...
Citera
2013-10-08, 02:51
Medlem
Nix, vet inte procentsatsen ännu.
Ingen som fått ut på försäkring för tinnitus eller whiplash och som vill berätta?
Citera
2013-11-10, 15:12
Medlem
Har oxå tinnitus och stel nacke efter bilkrock för cirka 2 månader sen....

Fick du din tinnitus pga ljudbang eller har du fått den till följd av din spända och onda nacke?

De säger att jag har fått den pga whiplashskadan i nacken... Jag kan även höja tinnitusljudet med överdrivna nackrörelser åt höger och om jag skjuter fram mina käkmuskler till ett "underbett"

De säger att tinnitusljudet borde gå tillbaka när nacken blir bra igen... och när det inte är lika spänd längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in