2020-09-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Bordeller i NRW får öppnas igen

https://rp-online.de/panorama/coronavirus/bordelle-in-nrw-duerfen-wieder-oeffnen-eilentscheidung-am-ovg-muenster_aid-53218875

Prostitution är också tillåtet i Hamburg, Bremen och Schleswig-Holstein från och med 15 september: Prostitution in Nordländern bald wieder erlaubt
Citera
2020-09-08, 23:08
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Prostitution är också tillåtet i Hamburg, Bremen och Schleswig-Holstein från och med 15 september: Prostitution in Nordländern bald wieder erlaubt
Gäller det förtfarande att visa upp pass eller liknade, för att koma in? Sånt är ju världeläst gå inte på sånt.
Citera
2020-09-08, 23:26
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Gäller det förtfarande att visa upp pass eller liknade, för att koma in? Sånt är ju världeläst gå inte på sånt.
Hur menar du med "gå inte på sånt"?
Regler är ju regler, speciellt i Tyskland och ska man in så är det bara att göra som man blir tillsagd.
Citera
2020-09-09, 21:26
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Hur menar du med "gå inte på sånt"?
Regler är ju regler, speciellt i Tyskland och ska man in så är det bara att göra som man blir tillsagd.
Kanske lite överdrivet, tänkt mest på diskretion och inregritet. Besöker man storbordeller är det kanske skitsama.
Jag skulle jag in inte lämna upgifter hursomhelst.
Senast redigerad av FE-ANALYS 2020-09-09 kl. 21:33.
Citera
2020-09-10, 21:02
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Kanske lite överdrivet, tänkt mest på diskretion och inregritet. Besöker man storbordeller är det kanske skitsama.
Jag skulle jag in inte lämna upgifter hursomhelst.

Vad är problemet med att följa lagen när man inte gör något olagligt?

Rädd för olaglig svensk lagstiftning?

Kör då inte på vänster sida i England ..
Citera
2020-09-10, 21:28
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Vad är problemet med att följa lagen när man inte gör något olagligt?

Rädd för olaglig svensk lagstiftning?

Kör då inte på vänster sida i England ..

Inga problem alls, det beror naturligtvis på hur viktig man tycker det är med integritet. Tycker du att det spelar mindre roll att dina uppgifter finns som bordellbesökare hos en bordellägare eller tyska staten så är det väl ok. När det gäller den svenska lagstiftningen så är det väl inte det egentliga straffet som är ett problem (böter i dom flesta fall) utan vad en dom i sökbara register orsakar för problem i framtiden.
Citera
2020-09-15, 22:19
Medlem
Hej,

hur upplever ni det att ta sig till och ifrån landet. Vad är status med det här karantän etc och kan vi åka T/R via Köpenhamn utan problem?
Citera
2020-09-16, 08:41
Medlem
Resor mellan Sverige och Tyskland kan ske obehindrat. Den 15 juni avskaffades kontrollerna vid Tysklands landgränser helt. Därmed är resor till Tyskland och också genom Tyskland till ett annat europeiskt land möjliga.

Källa: swedenabroad.se

Du kan resa genom Danmark (transitering) med ett igenkännbart syfte eller åka på semester utanför Danmark. Detta gäller oavsett var du bor och oavsett vilket transportmedel du reser med.

Källa: https://politi.dk/coronavirus-i-danmark/rejser/
Citera
2020-09-19, 13:19
Medlem
Arnold15s avatar
FKK öppnat i NRW, men tydligen hopplös situation för tjejerna.
Fick rapport om detta från 2 tjejer jag känner.

Endast tyska klienter. Inte helt oväntat lyser turisterna med sin frånvaro.
Citera
2020-09-28, 07:43
Medlem
Hej på Er,

Läst igenom de mesta här nu och nu är jag galet sugen på en första tripp ner till Tyskland, tyvärr så kom intresset för FKK nu när Covid är på banan.. Som jag för stått det så har alla Frankfurt klubbar stängt, och i mitt fall som bor i GBG så är de smidigast för mig att ta mig dit mer direktflyg!

Jag är i 30års åldern, social kompentens ut i fingertopparna, orädd och vill absolut inte dö utan att besökt ett av dessa ställena, Jag har läst era recensioner om Shark, Mainhattan Oase, Palace osv, Mitt spontana jag sa att det är Mainhattan jag skall åka som första FKK, jag är inte ute efter något mekaniskt utan jag hade nog gillat GFE känslan då jag vart singel i snart 10 år och kört slut på alla brudar på Tinder.. Är nog för skadad för att kunna träffa en flickvän vid de här laget tror jag.. Om man skulle få be om råd, Skulle Mainhattan vara något för en färsking som mig?

Tanken var att åka ner på en fredag och komma hem på söndag med flyg.. Tänkte åka taxi/kollektivt där nere med en budget på ca 10k som skall täcka allt, såg att flyg och boende går på ca 3k så då har vi 7k kvar till nöje.

Borde jag besöka mer ställen under helgen, eller är de en bra idé att kolla in Mainhattan på fredagkväll/natt köra 1-2 sessioner och sen åka och slagga på hotellet för att komma tillbaka och tillbringa hela lördagen där också? Eller kan de vara en bra idé att ta tåget till Shark på lördagen och lösa ngt hotell där?

Sen om jag förstått de rätt så är det fortfarande ovisst när Frankfurt öppnar upp igen, Har kollat både här och på ISG utan framgång, Någon som vet om man kan kolla info ifrån lokalpolitiker någonstans?

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det

Mvh Daggi!
Citera
2020-09-28, 08:10
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daggi112
Hej på Er,

Läst igenom de mesta här nu och nu är jag galet sugen på en första tripp ner till Tyskland, tyvärr så kom intresset för FKK nu när Covid är på banan.. Som jag för stått det så har alla Frankfurt klubbar stängt, och i mitt fall som bor i GBG så är de smidigast för mig att ta mig dit mer direktflyg!

Jag är i 30års åldern, social kompentens ut i fingertopparna, orädd och vill absolut inte dö utan att besökt ett av dessa ställena, Jag har läst era recensioner om Shark, Mainhattan Oase, Palace osv, Mitt spontana jag sa att det är Mainhattan jag skall åka som första FKK, jag är inte ute efter något mekaniskt utan jag hade nog gillat GFE känslan då jag vart singel i snart 10 år och kört slut på alla brudar på Tinder.. Är nog för skadad för att kunna träffa en flickvän vid de här laget tror jag.. Om man skulle få be om råd, Skulle Mainhattan vara något för en färsking som mig?

Tanken var att åka ner på en fredag och komma hem på söndag med flyg.. Tänkte åka taxi/kollektivt där nere med en budget på ca 10k som skall täcka allt, såg att flyg och boende går på ca 3k så då har vi 7k kvar till nöje.

Borde jag besöka mer ställen under helgen, eller är de en bra idé att kolla in Mainhattan på fredagkväll/natt köra 1-2 sessioner och sen åka och slagga på hotellet för att komma tillbaka och tillbringa hela lördagen där också? Eller kan de vara en bra idé att ta tåget till Shark på lördagen och lösa ngt hotell där?

Sen om jag förstått de rätt så är det fortfarande ovisst när Frankfurt öppnar upp igen, Har kollat både här och på ISG utan framgång, Någon som vet om man kan kolla info ifrån lokalpolitiker någonstans?

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det

Mvh Daggi!
Om Mainhattan är öppet "vilket är osanorligt" så räcker det mer än väl att gå dit.
Shark i all välmening, men lång resa dyrt med taxi,
Två kvällar på Main är himmelriket för en kåtbock.
Citera
2020-09-28, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Om Mainhattan är öppet "vilket är osanorligt" så räcker det mer än väl att gå dit.
Shark i all välmening, men lång resa dyrt med taxi,
Två kvällar på Main är himmelriket för en kåtbock.

Alright! Tack för att du delade med dig av din expertis!
Får ha is i magen och vänta på att det öppnar upp igen då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in