2013-10-07, 11:45
Medlem
Hej!

Har fixat en lägenhet åt mig o min tjej. Och dom ska göra en kreditupplysning på oss båda.

Jag har under 2012-2013 tagit sms lån osv, dock aldrig fått betalnings anmärkningar elr något i kronofogden. Dock påminnelse från inkassokrav via sms lånen. Men har som sagt betala in alla osv.

Det jag undrar. Ser dom om jag har fått uc checkar osv med kreditupplysning? För jag ska vara clean osv.

Men kommer detta påverka beslutet med lägenheten? Tjejen jag har är helt ren osv. aldrig tagit lån förutom på sin bil.

Mvh kim
Citera
2013-10-07, 12:22
Medlem
TheShapes avatar
Nej, ett inkassokrav kommer inte att synas på en (vanlig) kreditupplysning. Det syns om du har eventuella skulder (men tolkar det som att de nu är inbetalda?), men ser ingen anledning att det ska vara några konstigheter. Finner det dock besynnerligt att de kräver kreditupplysning från er båda. Vanligtvis så räcker det med en, den som står på lägenheten.
Citera
2013-10-07, 17:41
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Finner det dock besynnerligt att de kräver kreditupplysning från er båda. Vanligtvis så räcker det med en, den som står på lägenheten.

Ofta finns det ju ett krav att hushållets inkomst ska vara på minst x kr. Ts kanske inte uppnår det målet på egen hand. Bara en teori men ts svarar bäst på det
Citera
2013-10-09, 10:43
Medlem
Tja!

Fick svar från lägenheten att både jag o tjejen vad ok, och inga problem uppstod. Vi står båda på lägenheten så båda fick kollen på oss.

men tack för svaren
mvh z
Citera
2013-10-11, 21:22
Medlem
SavageRSs avatar
Hej Zardox!

Jag har en fråga till alla andra. Varför tror många att det skulle vara dåligt att få en 'UC'. Alltså att någon har kollat upp kreditvärdigheten av hen?

Det har väl absolut ingen betydelse om jag har fått 89 sökningar eller 2?

Vet inte varför jag tror att du Zardox har den känslan, säkert bara för att många andra tror det och jag själv läser fel mellan dina rader

Kan någon vara vänlig att svara på mitt inlägg som förövrigt kanske är rätt OT!
Har rätt många upplysningar men har ALDRIG blivit nekad något form av lån eller avbetalning. Självklart försöker jag att undvika dessa saker men ibland blir man tvungen!

MVH
Citera
2013-10-11, 23:21
Medlem
storm79s avatar
Jag jobbar med bolån på en av storbankerna och ja, har du 89 kreditupplysningar så finns det inte ett seriöst institut i världen som ger dig ett nytt. Antalet UC-kontroller visar på din benägenhet att ta krediter. För många=för benägen, hög risk=inget lån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in