Citat:
Ursprungligen postat av
Pneumatics
Ska leka amatörpsykolog ett tag - jag tror att du slåss mot din far. När du var försvarslös hade du inte en chans att ge tillbaka, nu slår du innan nån hinner komma åt dej....
Du borde nog snacka med någon, som kan hjälpa dej reda ut ditt hat mot din jävlige farsgubbe. Lever han än?
Jag tror du är helt rätt ute. Jag är också amatörpsykolog, hehe. Och kommer fram sent om sider till samma sak. Jag är inte ute efter att framkalla sympati då även om jag skulle få någon sådan så har jag förverkat den flera ggr om, efter allt jag har gjort själv. Dock har jag inte varit så grym som han och hans far.
Jag VET att jag vid några tillfällen kände en oändlig skräck när han jagade mig i lägenheten och min moder gick åt sidan eller pekade ut var jag var. Efter det och slagsmålen med honom som jag förlorade blodigt, så har jag aldrig varit rädd för något. Det överskuggar allt. Det finns inget krig, inget våld som överskrider det. Jag vet att det har skadat mig. T.ex. så har jag otroligt förakt för vuxna som är rädda eller fega. Jag har också en sadistisk ådra, jag älskar att se dödsångest hos någon, på riktigt. Det är ju inte bra.... Det är inget jag önskar liksom per se.
Jag har faktiskt gått många år hos terapeuter, psykolog och psykiatriker. Men det var i samband med behandling av min narkomani och de faktumet att jag hade blivit fader, så de lade mycket resurser på mig, miljoner antagligen. Jag har aldrig slagit mina barn, så någon nytta har det varit.
Om min far, vill jag inte säga någonting. Det är utanför era perceptionsramar, och jag vill inte för min egna skull heller tänka en tanke längre än det jag skriver här.