• 1
  • 2
2014-03-03, 17:36
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
Nu har det inhandlats Pyramidbröd och det var en glad överaskning håller gott samma klass som det äkta Vikabrödet, det är brödet som vi kommer att köpa i framtiden, det falska Vikabrödet som Leksandsbröd saluför kan det ge till hästarna i Leksand, om de nu äter det,

Tackar för tipset om Pyramidbröd jag hade inte en susning om detta.

Samma företag har också Dala-Järna knäcke som finns på min Ica Maxi. En kul grej med företaget är att det drivs av en kille från Egypten: Emad Bayoumy. Kul med en invandrare som bevarar svensk brödtradition
Citera
2014-12-19, 23:00
Medlem
Måttligs avatar
Skedvi Bröd hade invigning i början av december, och säljer nu knäckebröd som är bakat efter samma recept som det klassiska Vikabrödet, OCH gräddat i vedeldade ugnar!

Än så länge så säljs det huvudsakligen i Skedvi med omnejd, men NK i Stockholm får leveranser, även om de tar slut ruskigt fort.

Besök gärna Skedvi Bröds Facebooksida och läs mer.

https://www.facebook.com/skedvibrod?fref=ts
Citera
2018-04-24, 20:39
Medlem
Bump. Brukar käka en del Wasa-knäcke (surdeg gourmet) vilket jag tycker är "hyfsat" dyrt men det är ju ingenting i jämförelse med "Skedvi"-bröd på närmare 200:-/kg, förstått att det är handtillverkat men är det värt priset? Har inte haft mage att testa ett paket till det priset ... Så är det nåt man missat?
Citera
2018-04-24, 21:20
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Bump. Brukar käka en del Wasa-knäcke (surdeg gourmet) vilket jag tycker är "hyfsat" dyrt men det är ju ingenting i jämförelse med "Skedvi"-bröd på närmare 200:-/kg, förstått att det är handtillverkat men är det värt priset? Har inte haft mage att testa ett paket till det priset ... Så är det nåt man missat?
Vet inte vad det gamla vikabrödet kostade men skedvibrödet är för dyrt. Vore kul med uppgifter om tillverkningen för att kunna räkna på kostnaderna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in