2013-10-06, 09:48
  #1
Medlem
Vederborandes avatar
Hej!
Några veckor innan iOS 7 releasen installerade jag betan. Inatt runt tvåtiden låste sig min iPhone 5 och såfort jag försöker "> dra för att låsa upp" kommer en skärm med texten "Välj ett Wi-Fi nätverk". Sedan när jag valt ett säger den "Aktiveringsfel - den här enheten är inte registrerad i iPhone Developer Program. Om du är medlem i iPhone developer program registrerar du enheten på iPhone developer program portal på http://developer.apple.com/iphone"

Det är meningslöst att starta om telefonen, jag får samma meddelande. Det är också meningslöst att connecta till Itunes och systemåterställa då jag får upp ett felmeddelande då också.

Någon som vet hur jag löser problemet? Kan tillägga att detta är sista gången jag använder apples spyiga produkter.

mvh
Citera
2013-10-06, 10:04
  #2
Medlem
Bongomans avatar
Är du utvecklare?

Kasta in luren i DFU och återställ därifrån. Det misslyckas aldrig.
Citera
2013-10-06, 10:05
  #3
Medlem
Vederborandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Är du utvecklare?

Kasta in luren i DFU och återställ därifrån. Det misslyckas aldrig.
Vad är DFU?

EDIT: Googlade, ska prova detta!
Citera
2013-10-06, 10:44
  #4
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Har samma problem, har testat dfu mode vilket inte fungerar, itunes vägrar att uppdatera mjukvaran på telefonen hur jag än gör..Någon som vet hur man löser detta?!
Citera
2013-10-06, 11:08
  #5
Medlem
Hade samma problem, stängde av telefonen. Håll inne hemknappen samtidigt som du ansluter den till datorn och återställ därifrån. Det funkade för mig. (Du måste ha senaste itunes installerat).
Citera
2013-10-06, 13:56
  #6
Medlem
pokemontrainers avatar
Jag har samma problem, aktiveringsfel alltså på telefonen. Det är SJUKT irriterande, har testat med dfu läge men den har fortfarande inte velat återställa sig då... Har inte testat med senaste iTunes, ska testa nu. Hoppas att det fungerar då...
Citera
2013-10-06, 14:24
  #7
Medlem
pterodactyls avatar
Behövs inte sätta den i DFU. Om ni gör detta kommer ni tappa foton osv. Kör en vanlig update via itunes och med ipsw så löser det sig.
https://www.flashback.org/sp45555738
Citera
2013-10-06, 14:33
  #8
Medlem
Torps avatar
Felet har att göra med att ni som haft betan ibland/oftast/alltid inte kan uppdatera till iOS7 på vanligt vis (alltså "bara" trycka på Update i iTunes) utan ni måste manuellt ladda ner iOS7(0.2) från valfri sida, och sedan hålla nere shift och trycka på Update i iTunes. Gör man det så kan man välja en egen fil som man laddat ner vilket då är vad man gör. Då skall det fungera.

Och innan någon frågar, ni skall ha GSM-versionen av mjukvaran, inte CDMA.
Citera
2013-10-06, 16:42
  #9
Medlem
Vederborandes avatar
Återställde skiten. Förlade massa bilder på kuppen såklart.

Jaja grattis till Apple för sitt lyckade "fukk u customer"-koncept.
Citera
2013-10-06, 17:27
  #10
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vederborande
Återställde skiten. Förlade massa bilder på kuppen såklart.

Jaja grattis till Apple för sitt lyckade "fukk u customer"-koncept.

Felet ligger ju mest hos dig. Du installerade en beta utan dev konto.
Citera
2013-10-06, 17:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vederborande
Återställde skiten. Förlade massa bilder på kuppen såklart.

Jaja grattis till Apple för sitt lyckade "fukk u customer"-koncept.

Det är väl inte Apple´s fel att du installerade en beta som du inte hade rätt till?

Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Felet ligger ju mest hos dig. Du installerade en beta utan dev konto.
+1
Citera
2013-10-07, 01:01
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vederborande
Återställde skiten. Förlade massa bilder på kuppen såklart.

Jaja grattis till Apple för sitt lyckade "fukk u customer"-koncept.

Nu kanske du har lärt dig en läxa, och inte installerar saker som du inte är berättigad till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in