2013-10-06, 10:52
Medlem
Hadde inte förstahandsalternativet varit att skicka ett pm till berörd moderator och fråga han varför den låstes?
Citera
2013-11-15, 02:17
Bannlyst
Kan man inte låsa upp den här tråden igen?
Citera
2013-11-15, 02:22
Medlem
serotonins avatar
Vilken jävla idiotlåsning. Skärpning!
Citera
2013-11-15, 12:21
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Tråden låses 3 månader efter senaste inlägget. Uppenbart att den låses på grund av hot. Annars är det mycket märkligt.
Någon/några av de kriminella 80-talskändisarna som lärt sig att inte bara läsa utan surfa på nätet medan dom suttit internerade och blivit upprörda över någon felaktighet i sina rykten?

Håller med om att tråden borde ha flyttats, t ex till Kriminalhistoria.
Citera
2013-11-15, 13:47
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Tråden låses 3 månader efter senaste inlägget. Uppenbart att den låses på grund av hot. Annars är det mycket märkligt.
Senaste synliga inlägget, det kan ju ha hänt en hel del (jag tänker på OT osv) som inte är synligt för alla användare.
Så värst märkligt är det ju inte annars, det står ju i låsningsmeddelandet varför tråden är låst, har man fler undringar så är det ju bara att PMa moderatorn i forumet.
Citera
2013-11-15, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Senaste synliga inlägget, det kan ju ha hänt en hel del (jag tänker på OT osv) som inte är synligt för alla användare.
Så värst märkligt är det ju inte annars, det står ju i låsningsmeddelandet varför tråden är låst, har man fler undringar så är det ju bara att PMa moderatorn i forumet.

visst står det tydligt vi är inte dumma men den tråden har existerat längre än vad han har varit moderator. isåntfall, varför har ingen annan reagerat för? finns ju en till sån tråd men om kriminella kändisar i gbg. sen är det helt fel att låsa den då man kan lägga den i rätt forum. vad jag tror är att någon/ några betydelsefulla gangsters har lyckats skrämma fb ägare era fegisar.
Citera
2013-11-16, 08:48
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
visst står det tydligt vi är inte dumma men den tråden har existerat längre än vad han har varit moderator. isåntfall, varför har ingen annan reagerat för? finns ju en till sån tråd men om kriminella kändisar i gbg. sen är det helt fel att låsa den då man kan lägga den i rätt forum. vad jag tror är att någon/ några betydelsefulla gangsters har lyckats skrämma fb ägare era fegisar.
Mycket har hänt på forumet under åren i form av regler, forumsdelar har utvecklats, en del har arkiverats och en del har tillkommit. Du kanske vill kolla in den här avdelningen: https://www.flashback.org/f40
Citera
2013-11-16, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Mycket har hänt på forumet under åren i form av regler, forumsdelar har utvecklats, en del har arkiverats och en del har tillkommit. Du kanske vill kolla in den här avdelningen: https://www.flashback.org/f40

och vad vill du säga med att länka mig den tråden?
Citera
2013-11-16, 20:55
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
och vad vill du säga med att länka mig den tråden?

Antagligen att dina spekulationer passar i konspirationsforumet

Men enklast att lösa detta är ju att skicka ett pm till CC som stängde tråden och diskutera saken.
Citera
2013-11-16, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Antagligen att dina spekulationer passar i konspirationsforumet

Men enklast att lösa detta är ju att skicka ett pm till CC som stängde tråden och diskutera saken.

här konspirerar jag inte men han försöker få det så.
förstår inte varför en sån enkel sak ska tas via pm? har han gjort rätt så behövs inga pm:ar!
Citera
2013-11-16, 21:46
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
här konspirerar jag inte men han försöker få det så.
förstår inte varför en sån enkel sak ska tas via pm? har han gjort rätt så behövs inga pm:ar!
För att varje moderatorsåtgärd i första hand ska tas hand om via PM (läs regel 0.06). Dels får berörd moderator svara på det direkt, dels sker det för många moderators-åtgärder per dag för att ett forum skulle vara en lämplig diskussionsplats. Sedan är det även som så att när det väl startas en tråd om en viss moderators åtgärd så kan inte andra låta bli att kommentera just deras erfarenheter av sagda moderator vilket i sig är off topic (läs regel 0.03). Så oavsett hur enkel saken kan se ut att vara så finns det ett protokoll att följa vilket även bör göras här.
Citera
2013-11-16, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
För att varje moderatorsåtgärd i första hand ska tas hand om via PM (läs regel 0.06). Dels får berörd moderator svara på det direkt, dels sker det för många moderators-åtgärder per dag för att ett forum skulle vara en lämplig diskussionsplats. Sedan är det även som så att när det väl startas en tråd om en viss moderators åtgärd så kan inte andra låta bli att kommentera just deras erfarenheter av sagda moderator vilket i sig är off topic (läs regel 0.03). Så oavsett hur enkel saken kan se ut att vara så finns det ett protokoll att följa vilket även bör göras här.

jag har inte riktat någon kritik mot en viss moderator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in