2013-10-05, 08:46
  #1
Medlem
Ivarthebests avatar
Har haft mobilen i ca 1 år och 2 månader och har alltid kunnat använda wifi. Men nu funkar det av någon anledning inte. Det är inte mitt internet som är problemet, det funkar till datorn. Vad ska jag göra, kan Simkortet vara förstört? Ska jag återställa mobilen?
Citera
2013-11-15, 21:02
  #2
Medlem
Ivarthebests avatar
Ingen som har några idéer?
Citera
2013-11-15, 22:38
  #3
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivarthebest
Ingen som har några idéer?
Har du senast tillgängliga programvara: 6.2.B.1.96?
Gör fabriksåterställning om uppdatering inte hjälper och testa någon annan wifi zon om du har möjlighet t.ex gratis på McDonalds.
Citera
2013-11-16, 10:44
  #4
Medlem
Ivarthebests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Har du senast tillgängliga programvara: 6.2.B.1.96?
Gör fabriksåterställning om uppdatering inte hjälper och testa någon annan wifi zon om du har möjlighet t.ex gratis på McDonalds.

Ja, jag har den senaste uppdateringen. Jag har testat andra wifi - nätverk, men har inte funkat med mobilen.
Försvinner all data vid en fabriksåterställning?
Citera
2013-11-16, 10:45
  #5
Medlem
donaukinds avatar
Testa att byta kanal på det trådlösa i routern. Haft samma problem med min xperia.
Citera
2013-11-16, 11:11
  #6
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivarthebest
Ja, jag har den senaste uppdateringen. Jag har testat andra wifi - nätverk, men har inte funkat med mobilen.
Försvinner all data vid en fabriksåterställning?
Ok, har för mig att allt som inte är på minneskortet försvinner så lagra kontakter och annat viktigt där först och ta ut minneskortet vid återställningen.
Citera
2013-11-16, 11:37
  #7
Medlem
Ivarthebests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Testa att byta kanal på det trådlösa i routern. Haft samma problem med min xperia.

Är lite dålig på teknik, så jag måste fråga hur man gör det?
Citera
2013-11-16, 16:22
  #8
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivarthebest
Är lite dålig på teknik, så jag måste fråga hur man gör det?
Ledsen för lite sent svar. Fixade du det?

På de flesta routrar går du in på nätverkets "inställningar" alltså routerns IP. Googla på routerns modell om du inte hittar det i manualen, oftast brukar det vara 192.168.1.1, 192.168.1.0 eller 192.168.2.0 o.s.v., testa att byta de sista två siffrorna. Detta ska skrivas in i webbläsaren.

http://i.imgur.com/B4rMYSG.png sådär ser det ut för mig
Citera
2013-11-16, 18:43
  #9
Medlem
Ivarthebests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Ledsen för lite sent svar. Fixade du det?

På de flesta routrar går du in på nätverkets "inställningar" alltså routerns IP. Googla på routerns modell om du inte hittar det i manualen, oftast brukar det vara 192.168.1.1, 192.168.1.0 eller 192.168.2.0 o.s.v., testa att byta de sista två siffrorna. Detta ska skrivas in i webbläsaren.

http://i.imgur.com/B4rMYSG.png sådär ser det ut för mig

Fatta inte förrän nu, det är fixat och det ser ut att funka, så tack för hjälpen
Citera
2013-11-16, 19:05
  #10
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivarthebest
Fatta inte förrän nu, det är fixat och det ser ut att funka, så tack för hjälpen
Skönt att det funkade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in