2013-10-04, 18:53
Medlem
Haubits77Bs avatar
Ja, jag blev inte förvånad över att "DampRasisten" med andra alteregon blev avstängd, men jag blev milt sagt förvånad över det faktum att jag inte hittar några som helst inlägg av honom - samtidigt som denne användares räkneverk står på ett resultat nära 4,3 miljarder inlägg.

Så, frågan är följande= Är detta en bugg i FB:s system, och isåfall, har användaren ifråga knäckt FB:s säkerhetssystem. Vad händer?

https://www.flashback.org/u819195
2013-10-04, 18:56
Medlem
8xxSeriess avatar
Tja vad tror du själv?
Är det ens fysiskt möjligt att skriva ca 43 934 367 inlägg på en dag?

Självklart är det en bugg.
2013-10-04, 18:58
Medlem
Koprofilias avatar
nä inget e fel man kan hinna skriva 44mijoner inlägg per dag om man snabbar sig
2013-10-04, 19:00
Medlem
micaeles avatar
https://www.flashback.org/sok/4+294+967+294?f=182
2013-10-04, 19:04
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
https://www.flashback.org/sok/4+294+967+294?f=182

Visst, men ingen vettig förklaring har egentligen framkommit...

Därtill kan ingen klaga på min sökförmåga då din länkade tråd var något välmaskerad...
2013-10-04, 19:07
Medlem
Torps avatar
Det är en känd bugg sedan bra många år som går ut på att en ny användare har startat en tråd, postat ett inlägg (detta genererar endast 1 inlägg till postcounten) och sedan fått både inlägget och tråden papperkorgad. En papperkorgad tråd ger ett minusinlägg och posten ytterligare ett minus. Detta ger en total postcount på -1, vilket systemet inte kan hantera utan tror att variablen börjar om från slutet med den högsta lagringsbara siffran. Alltså har vederbörande 4,3ish miljarder inlägg.

Sök, och du skall finna.
2013-10-04, 19:09
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Visst, men ingen vettig förklaring har egentligen framkommit...

Därtill kan ingen klaga på min sökförmåga då din länkade tråd var något välmaskerad...

Jag spontansökte på det enklaste och mest kopplande jag kunde komma på: "4 miljarder inlägg". du kan ju se själv vad det gav

https://www.flashback.org/sok/4+miljarder+inl%C3%A4gg
2013-10-04, 19:10
Medlem
Uber0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Det är en känd bugg sedan bra många år som går ut på att en ny användare har startat en tråd, postat ett inlägg (detta genererar endast 1 inlägg till postcounten) och sedan fått både inlägget och tråden papperkorgad. En papperkorgad tråd ger ett minusinlägg och posten ytterligare ett minus. Detta ger en total postcount på -1, vilket systemet inte kan hantera utan tror att variablen börjar om från slutet med den högsta lagringsbara siffran. Alltså har vederbörande 4,3ish miljarder inlägg.

Sök, och du skall finna.
Precis. Det lägsta möjliga antalet inlägg minus ett blir det högsta möjliga antalet inlägg - inte särskilt konstigt överhuvudtaget om man tänker över hur datan lagras. Det borde vara väldigt lätt att fixa felet i koden, men av någon anledning har man valt att inte göra det.
2013-10-04, 19:13
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp

Sök, och du skall finna.

Jag står alltså tillrättavisad...

MEN, om detta problem är känt; varför är det inte åtgärdat? Detta är alltså min nästa fråga.
2013-10-04, 19:18
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uber0n
Precis. Det lägsta möjliga antalet inlägg minus ett blir det högsta möjliga antalet inlägg - inte särskilt konstigt överhuvudtaget om man tänker över hur datan lagras. Det borde vara väldigt lätt att fixa felet i koden, men av någon anledning har man valt att inte göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jag står alltså tillrättavisad...

MEN, om detta problem är känt; varför är det inte åtgärdat? Detta är alltså min nästa fråga.

Förklarningen jag hört är att det är ett otroligt lågprioriterat problem som inte orsakar några bekymmer, därav har det aldrig tagits itu med.
2013-10-04, 19:25
Medlem
najass avatar
Som sagt, välkänt och lågprioriterat

Låst

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in