Citat:
Ursprungligen postat av
Politikgrabben
Det första - att en livsstil inte ska förbjudas.
Vad man menar med att lyckas är helt individuellt.
Alright! Då är jag absolut med på det, och även den andra meningen om att vad innebörden av att lyckas är. Det går ju trots allt hand i hand.
Människor strävar ju som bekant efter olika saker i livet. Vi har olika mål i livet och vår mening med livet är skiljer sig från varandra. Ingen livsstil kan sägas vara rätt eller fel. Det blir fullkomligt orimligt att man ska förbjuda en livsstil. Den som tror sig stå över människans fria val är ett hot mot det som utgör mänskligheten självt (och även gud, om man tror på gud och att gud har givit människan en fri vilja).
Att det finns människor som har olika mål med livet är också gynnsamt, eftersom det rör alla områden. Det är som ett träd som grenar ut sig inom alla områden möjliga. Vår utveckling inom alla områden förbättras och förfinas. Inom varje område kan det också finnas olika lösningar för problem, vilket resulterar i att vi har större chans att upptäcka den allra bästa metoden.
Skulle en enda livsstil tillåtas så skulle det inte bara vara ett hot människans fria val och en av de saker som definierar själva mänskligheten som fenomen, men också vara ett hot mot mänsklighetens utveckling.
Tycka vad man vill om Apple, men jag älskar budskapet i den här korta reklamen. Det ligger helt i linje med vad jag menar om människans utveckling, grenar och olika lösningar:
http://www.youtube.com/watch?v=SswMzUWOiJg