Jag har en kompis som har en speciell kaffebryggare som jag skulle vilja ha. Den är nämligen perfekt att göra kaffe till en person i, samt lätt att transportera. Problemet är att jag inte har en aning om vad de kallas, så jag tänkte att någon kanske skulle kunna peka mig i rätt riktning.
Den är cirka 25 cm hög. Man fyller vatten i en behållare längst ned, sen finns ett inbyggt filter i mellanlagret där man lägger kaffe. Till sist skruvar på på en "kanna" längst upp. Man ställer den på en platta och när vattnet kokar upp så gång ångan genom kaffet och upp i kannan. Någon som vet vad det är jag snackar om?
Bonusfråga: finns det en liknande som funkar på induktionshäll?
Tror du hittar billigaste på Cervera för 100-150 beroende på storlek. Kan finnas på typ Tiger eller liknade lågpris prylbutik också om du har en sån i din stad.
I regel så kan man säga att dom med ett känt varumärke är dyra. Och dom utan varumärke är billiga (men likadana och lika bra).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!