• 1
  • 2
2013-10-04, 09:54
Medlem
HerrBormanns avatar
Undrar om inte moderator mishima gjort sig skyldig till ett av de mest inkompetenta moderatorsingripandena någonsin?

Tråden om TheIneffableSwede stängdes med motiveringen "Detta är så klart ingen kändis". https://www.flashback.org/t2230783p16

För det första så ÄR h*n så klart en kändis. Så sent som igår hade självaste P1 ett längre inslag om h*n och h*n prydde hela förstasidan på Metro. En ointressant nyhet, tycker säkert många, men det är ändå mer mainstream-uppmärksamhet vad än vad de olika okända glamourmodellerna det minsann FÅR skvallras om, någonsin kommer få tillsammans, eller den helt okända Linda Persson, vars enda claim to fame är att hon ogillar Flashback.

För det andra så är ju detta en klockren tråd som verkligen hör hemma på Flashback, där flashbackarna har alla möjligheter att vara med att gräva i och själva bidra till nyheten. Ett typexempel på en sådan tråd som har gjort Flashback känt och unikt.

Men mishima stänger tråden med den tvärsäkerhet som bara en dåre eller ett barn normalt brukar uppvisa.

Skärpning.
2013-10-04, 10:04
Medlem
Aimberts avatar
Vad fick du för respons i PM av moderatorn och admin?

https://www.flashback.org/t951568
2013-10-04, 10:23
Medlem
Spackelackans avatar
Kan TheIneffableSwede vara en kändis även fast hon inte existerar? Moderatorn tyckte uppenbarligen inte det.
Dock så borde inte tråden ha stängts utan istället flyttats till ett annat delforum, t.ex Medier och Journalistik.
Mycket intressant läsning förövrigt.
2013-10-04, 10:51
Moderator
Allaballawallas avatar
Handlar det inte om att det är en fiktiv karaktär?

Påhittade personer brukar inte vara kändisar även om de är kända.

Det är väldigt lite kändisskvaller om Fantomen, Bamse, James Bond, Pippi Långstrump och så vidare...

Men det är var ju e ganska stor tråd som verkade attrahera en hel del läsare, så en flytt känns väl mer aktuell än ett lås.
2013-10-04, 10:59
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Urusel fingertoppskänsla den här gången, Mishima.
2013-10-04, 11:04
Medlem
Lazyboness avatar
Jag RP:ade moderatormeddelandet (går snabbare än PM och når flera mods) och föreslog en flytt till medier och journalistik eller övrigt direkt efter att tråden stängdes men jag har inte fått något svar. :/
2013-10-04, 11:49
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Handlar det inte om att det är en fiktiv karaktär?

Påhittade personer brukar inte vara kändisar även om de är kända.

Det är väldigt lite kändisskvaller om Fantomen, Bamse, James Bond, Pippi Långstrump och så vidare...

Det är ingen fiktiv karaktär mer än att Astrid Lindgren är en fiktiv karaktär för att Pippi Långstrump är det, eller att Joey Tempest är det för att han använder sig av pseudonym.

Det är sådan här trådar som håller FB vid liv och gör FB till något unikt.
2013-10-04, 11:56
Medlem
Andy Pandys avatar
Har inte läst tråden i fråga, och intresserar mig inte för fenomenet den gäller. Men varför stänga den? Kanske den borde flyttas; det har jag svårt att bedöma. Men om den här tråden låses, ligger ju tråden om Bo Balderson också i farozonen. Till exempel. Fanns det inte en FB-tråd om Lars Kepler också, innan de som stod bakom den pseudonymen avslöjade sig?
2013-10-04, 11:57
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Håller med. Dessutom verkar det ha kommit från ingenstans. Märkligt beslut. Om man nu inte anser att "personen" är en kändis så får man ju flytta tråden istället.
2013-10-04, 12:15
Medlem
Bohlwinkels avatar
Nu har det uppenbarligen brunnit rejält i huvudet på någon moderator. Politiker har aldrig kunnat förstå varför de är föraktade; hur är det moderatorerna på Flashback? Dr Åsas sambo som inte en människa i hela världen hört talas om platsar som kändis (nu är han väl i.o.f.s. det) men ett globalt internetfenomen som drar fram som en khamsin ratas. Intelligensnivån kan inte vara särskilt hög i just det här fallet.
2013-10-04, 12:17
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Mycket uselt och pinsamt skulle jag vilja lägga till. Mishima måste avgå direkt annars kommer jag börja skriva insändare.
2013-10-04, 12:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Vad fick du för respons i PM av moderatorn och admin?

https://www.flashback.org/t951568

Jag har fått PM från flera andra. Jag har svarat att vi diskuterar det internt. Tycker de andra annat är jag inte den som inte kan ändra ett beslut.

Jag läser också vad ni skriver och tar åt mig av ert resonemang.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in