2013-10-04, 00:22
  #1
Medlem
Ingenssons avatar
Så jag anväde min telefon och helt plötsligt slutade 3Gn funka, ingen H/E eller 3G tecken, bara signalstyrkan och thats it.
Jag installera en ny mod då jag redan tänkte göra det och förvänta mig att det också skulle fixa det här problemet. Men den vill inte funka.
Tror inte det är en hårdvaruproblem. Men hur i helvete ska jag få den här funka?
Om ingen vet, hur kan jag göra en ordentlig hard reset. Alltså ta bort ALLT från noll och köra om.
__________________
Senast redigerad av Ingensson 2013-10-04 kl. 00:24.
Citera
2013-10-04, 00:46
  #2
Medlem
Har du startat om mobilen?..

Min 3G-symbol försvinner ibland med och kommer inte tillbaka utan omstart.
Citera
2013-10-04, 01:31
  #3
Medlem
Ingenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svep
Har du startat om mobilen?..

Min 3G-symbol försvinner ibland med och kommer inte tillbaka utan omstart.

glömde säga att jag startat om, rommat om, clearat chache..
Citera
2013-10-04, 01:39
  #4
Medlem
Maxipower1s avatar
Prova med en fabriksåterställning med knapparna på telefonen.

Stäng av Samsung Galaxy S3.
Tryck och håll nere Volym upp + Home + Power-knapparna samtidigt.
Släpp alla knappar när du ser SGS3 Logotyp.
Android-systemåterställning laddas då.
Välj rensa data / Fabriksinst. (använd volymknapparna för att gå upp eller ner, välj med strömbrytaren)
Välj Ja – ta bort alla användardata.
Slutligen, välj o starta om systemet nu.

Utföra en fabriksåterställning med knappsatsen

Varning ~ ingen återvändo efter att du tryckt in kombinationen.
Ta fram knappsatsen.
Knappa in * 2767 * 3855 #
Slutligen kommer SGS3 att startas om och fabrikåterställas.
Citera
2013-10-04, 14:40
  #5
Medlem
Ingenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Prova med en fabriksåterställning med knapparna på telefonen.

Stäng av Samsung Galaxy S3.
Tryck och håll nere Volym upp + Home + Power-knapparna samtidigt.
Släpp alla knappar när du ser SGS3 Logotyp.
Android-systemåterställning laddas då.
Välj rensa data / Fabriksinst. (använd volymknapparna för att gå upp eller ner, välj med strömbrytaren)
Välj Ja – ta bort alla användardata.
Slutligen, välj o starta om systemet nu.

Utföra en fabriksåterställning med knappsatsen

Varning ~ ingen återvändo efter att du tryckt in kombinationen.
Ta fram knappsatsen.
Knappa in * 2767 * 3855 #
Slutligen kommer SGS3 att startas om och fabrikåterställas.

jag har gjort allt det här.. Dock så är min rootad så jag gjorde det med rom manager, helt återställning, dalvik cache, vanligt cache, allt rensades..

Grejjen e att, om det skulle vart ett hårdvaruproblem skulle man ju fått antagligen något som säger det, eller en 3g som act out och inte går att använda. Det är konstigt att den inte syns överhuvudtaget
Citera
2013-10-07, 22:31
  #6
Medlem
Ingenssons avatar
Nu funkar den helt plötsligt
Citera
2013-10-08, 00:11
  #7
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingensson
Nu funkar den helt plötsligt
Det är inte bara så att simkortet har dålig kontakt? Annars kan det ju vara glapp nånstans i mobilen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in