2013-10-03, 17:52
Medlem
Hej, jag undrar om nån här har fått bra effekt av venlafaxinet ? Jag har ätit det snart i 4 veckor och jag har inte märkt någon skillnad.. Ska man höja dosen ? Min nuvarande dos är 150 mg

mvh
Citera
2013-10-03, 18:09
Medlem
Venlafaxin är ett av de mer potenta moderna antidepressiva preparaten. Brukar funka bra om man har ångest eller äkta depression men man kan i vissa fall behöva gå upp till högre dos. Man brukar öka dosen lite var 14e dag tills man får effekt. Maxdos ligger runt 300 mg /dag.
Citera
2013-10-03, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av op9618
Venlafaxin är ett av de mer potenta moderna antidepressiva preparaten. Brukar funka bra om man har ångest eller äkta depression men man kan i vissa fall behöva gå upp till högre dos. Man brukar öka dosen lite var 14e dag tills man får effekt. Maxdos ligger runt 300 mg /dag.

Vad skulle hända om jag höjde dosen direkt till 300 mg ? är det farligt ?
Citera
2013-10-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AZD
Vad skulle hända om jag höjde dosen direkt till 300 mg ? är det farligt ?
Ja det kan faktiskt vara farligt då man inte vet hur känslig man är för biverkningar. Riskerar epilepsikramper, högt blodtryck och serotonergt syndrom som alla kan vara fatala. Som jag skrev i din Tramadoltråd är Tramadol potentiellt mycket farligt att ta tillsammans med Venlafaxin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in