2013-10-03, 17:13
Medlem
snowflake84s avatar
Hej,

Tänkte starta ett tråd, som jag hoppas på kan bli fastklistrad.
Tanken är att alla vi som har skrivit teoriprovet på trafikverket, ska dela med oss de frågor vi kommer ihåg från provet.

Jag kan börja, jag skriv teoriprovet i fredags.

1. En person som tagit lugnande tablett, dricker ett glas vin till maten. Vilka följder kan detta få?
2. Batteriindikatorn börjar lysa under färd, vad innebär detta?
3. Vad heter sträckan från att du börjar inbromsningen tills bilen står helt stilla?
4. För ett körkort som utfärdats efter godkänt förarprov gäller en prövotid av ____ från dagen för provet.
5. Hur länge får du som bilist parkera på denna parkering?
(Det var en bild på en blå parkeringsskylt där det bara stod "P" utan tider.)

Glöm ni inte att bidra till tråden...
Citera
2013-10-03, 17:15
Medlem
Authixs avatar
Vad är trådens syfte? Trafikverket har 7200 frågor som slumpmässigt väljs ut ur deras register...
Citera
2013-10-03, 17:17
Medlem
snowflake84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Authix
Vad är trådens syfte? Trafikverket har 7200 frågor som slumpmässigt väljs ut ur deras register...

tillslut har vi ju alla frågor, om alla delar med sig...
Citera
2013-10-03, 17:57
Medlem
toby79s avatar
Det är mycket lättare att plugga några timmar och klara provet. Dessutom är inte de här frågorna kvalitetssäkrade så det kan gå hur som helst. Ta trådstarten som exempel. Vad var det rätta svarsalternativet?
Många frågor kan ställas likadant, men ge helt andra rätta svar beroende på vilka alternativs om finns.
Citera
2013-10-04, 16:07
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowflake84

1. En person som tagit lugnande tablett, dricker ett glas vin till maten. Vilka följder kan detta få?
2. Batteriindikatorn börjar lysa under färd, vad innebär detta?
3. Vad heter sträckan från att du börjar inbromsningen tills bilen står helt stilla?
4. För ett körkort som utfärdats efter godkänt förarprov gäller en prövotid av ____ från dagen för provet.
5. Hur länge får du som bilist parkera på denna parkering?
(Det var en bild på en blå parkeringsskylt där det bara stod "P" utan tider.)

Glöm ni inte att bidra till tråden...

Jag väljer att svara efter den tolkning jag gör personligen samt efter den tolkning som jag misstänker Transportstyrelsen gör:

1.
Min tolkning: Personen blir lugn och skön, lite småmysig och vill gärna kolla på film tillsammans med en person av andra könet.
Transportstyrelsens tolkning: man får sämre reaktionsförmåga och är inte lika observant på sin omgivning vilket ökar risken för en olycka.

2.
Min tolkning: Du skulle köpt energikaninen (läs Duracell eller vad det nu heter), istället köpte du ett lågprisbatteri i någon kvarterskiosk och nu får du stå ditt kast.
Transportstyrelsens tolkning: Hitta första säkra plats att stanna på och undersök saken. Troligen laddar inte generatorn eller så börjar ditt batteri bli dåligt alternativt så har du en franska bil där lampor tänds lite som dom känner för.

3.
Min tolkning: 20st kulturberikare och någon barnvagn som stod ivägen.
Transportstyrelsens tolkning: Stoppsträcka.

4.
Min tolkning: Så länge inga snutar ser att du leker med din 740 på någon skogsväg så är de lugnt.
Transportstyrelsens tolkning: 2år.

5.
Min tolkning: Jag har bagaget fullt med böteslappar redan så jag parkerar hur jag känner för och kronofogden har redan tagit allt jag äger och har (utom bilen) så här finns inget att hämta.
Transportstyrelsens tolkning: 24h.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in