2009-05-30, 17:00
Medlem
Gammal tråd
Citera
2009-05-30, 21:56
Medlem
SirSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecamp
Gammal tråd

För en stund där trodde jag verkligen att han var tillbak, du har krossat mina drömmar thecamp
Citera
2009-09-09, 02:23
Medlem
drunknars avatar
Om folk fortfarande är intresserade finns massvis av Leifi på youtube. Bara att söka på Leifi Plomeros för ett riktigt gott garv
Citera
2009-11-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Om folk fortfarande är intresserade finns massvis av Leifi på youtube. Bara att söka på Leifi Plomeros för ett riktigt gott garv

Är väl bara en bråkdel av det ursprungliga stoffet som fortfarande är tillgängligt? På youtube finns det inte så mycket ändå.
Citera
2023-02-08, 02:36
Medlem
En kompis insisterade för en tid sedan på att jag skulle lyssna på den tidigare för mig helt obekante Leifi. Detta är alltså Finlands motsvarighet till Kalle Sändare? Fast med en mycket värre attityd... Jag undrar om de som blir uppringda också skådespelar och är med på det, med tanke på hur han mordhotar folk.
Citera
2023-02-08, 02:48
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TracyBeaker
En kompis insisterade för en tid sedan på att jag skulle lyssna på den tidigare för mig helt obekante Leifi. Detta är alltså Finlands motsvarighet till Kalle Sändare? Fast med en mycket värre attityd... Jag undrar om de som blir uppringda också skådespelar och är med på det, med tanke på hur han mordhotar folk.

Nej, det spekuleras i att det är bland annat mordhoten som gör att personerna bakom Leifi aldrig trätt fram.

Leifi är ett svenskt projekt, även om karaktären har finska rötter.

LL
Citera
2023-02-08, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Nej, det spekuleras i att det är bland annat mordhoten som gör att personerna bakom Leifi aldrig trätt fram.

Leifi är ett svenskt projekt, även om karaktären har finska rötter.

LL
Såpass, då kan jag tänka mig att det blev en del rabalder. Han är ju Kalles raka motsats, inget "tack för vänligheten" precis.
Men om han som gör själva rösten är svensk så är han en bra imitatör, för mannen låter ju lika urfinsk som muminpappan. (Nu menar jag inte att finnar är mordlystna och spydiga, men hela humorn känns liksom finsk.)
Citera
2023-02-08, 12:36
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TracyBeaker
Såpass, då kan jag tänka mig att det blev en del rabalder. Han är ju Kalles raka motsats, inget "tack för vänligheten" precis.
Men om han som gör själva rösten är svensk så är han en bra imitatör, för mannen låter ju lika urfinsk som muminpappan. (Nu menar jag inte att finnar är mordlystna och spydiga, men hela humorn känns liksom finsk.)

Enligt uppgifter i Leifitråden är han svensk med grekiska rötter.

Riktigt bra är han!

LL
Citera
2023-02-08, 12:38
Medlem
Citat:

Riktigt bra är han!

LL
Trodde han var zigenare!
Citera
2023-02-08, 12:42
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Riktigt bra är han!

LL

Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Trodde han var zigenare!
Han som ringde och kallade sig Leifi heter Misha. Han som skötte själva inspelningen heter Eddie.

Tror dom var juggar båda två.
Citera
2025-08-13, 11:41
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Han som ringde och kallade sig Leifi heter Misha. Han som skötte själva inspelningen heter Eddie.

Tror dom var juggar båda två.

Ja vet atressen å ja ska schjära halzenn!!! ☝️
Citera
2025-08-16, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Ja vet atressen å ja ska schjära halzenn!!! ☝️
Knarka sig liitääää!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera