Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2022-04-01, 17:37
  #109
Medlem
Söker en artikel från studentkårstidningen Ergo i Uppsala från tidigt 2000-tal-tror titeln var "Flogsta-Drömmarnas horisont" eller nåt i den stilen där bland annat historier från korridorsliv togs upp lite generelt. Minns inte heller författarens namn. Mycket från tiden har man tyvärr glömt

Tror kanske inte dessa finns sökbart inscannade nånstans så antagligen en omöjlig uppgift om man inte har tid eller möjlighet att leta igenom gamla arkiv på Rediviva.
Vet nån författarens namn kanske?
Citera
2022-10-03, 21:43
  #110
Medlem
Hot, lögner och fiffel – lärarens kriminella dubbelliv på värmländska skolor
Nwt 2022-09-29

Finns den att läsa i sin helhet utan att behöva betala?
Citera
2023-01-16, 20:53
  #111
Medlem
Jag söker (vet inte om den är sann) en händelse/artikel som handlar om två bröder som visades inne i en sopcontainer och sedan kom en sopbil och såg inte barnen och de blev ihjälklämda.

Det skall ha skett 1997-1998 men tror det var 1997 hösten.
Citera
2023-01-16, 21:35
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag söker (vet inte om den är sann) en händelse/artikel som handlar om två bröder som visades inne i en sopcontainer och sedan kom en sopbil och såg inte barnen och de blev ihjälklämda.

Det skall ha skett 1997-1998 men tror det var 1997 hösten.


När jag söker på sopcontainer AND bröder på tidningar.kb.se visar det sig ha hänt något i norberg i april -97... söker så på norberg AND bröder... historien tycks ha stått i tidningarna den 6/4 -97...
__________________
Senast redigerad av slaktarmick 2023-01-16 kl. 21:38.
Citera
2023-04-26, 15:16
  #113
Medlem
Jag letar efter artiklar om nedanstående händelse men hittar ingenting mer än det som skrevs i Hallandsposten i april 2007. Jättetacksam för hjälp!

https://www.hallandsposten.se/nyhete...A5nd-1.1959691

Pilot kräver miljon i skadestånd
Halmstad 13:35 - 11 apr, 2007

En halländsk pilot som miste sitt flygcertifikat av medicinska skäl, stämmer sin förre arbetsgivare på mer än en miljon kronor.

Företaget ska enligt mannens stämningsansökan försäkra sina piloter så att de får ersättning om deras flygcertifikat dras in. För hans del skulle summan sluta på 1 050 000 kronor.
Hittills har han inte fått en krona. Försäkringsbolaget vill inte betala eftersom man anser att det fanns symptom hos piloten redan när han anställdes på den sjukdom som senare gjorde fortsatt jobb omöjligt
Citera
2023-07-25, 10:36
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag söker (vet inte om den är sann) en händelse/artikel som handlar om två bröder som visades inne i en sopcontainer och sedan kom en sopbil och såg inte barnen och de blev ihjälklämda.

Det skall ha skett 1997-1998 men tror det var 1997 hösten.

Den är sann.
https://www.havkom.se/utredningar/va...norberg-u-laen
Citera
2023-10-23, 17:09
  #115
Medlem
tegelpannas avatar
Jag söker den debattartikel som DN publicerade i lördags men som nu har avpublicerats. Även intresserad av namnet på personen som ska ha skrivit artikeln, om någon känner till detta.

Artikeln handlade om Israel & Palestina. Anledningen till avpubliceringen är att artikel lär ha varit ett plagiat från en amerikansk podcast.

DN om avpubliceringsbeslutet:
Efter en närmare granskning konstaterades att det finns mycket stora likheter mellan podden och den publicerade debattexten. Artikelförfattaren själv nekar till att texten är ett plagiat.

– DN:s bedömning är att likheterna är för stora för att det ska röra sig om slumpen eller ett misstag. Likheterna finns både i det övergripande resonemanget, och i flera textstycken finns direkta översättningar av den engelska förlagan


https://www.dn.se/debatt/dn-avpublic...rm-om-plagiat/
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback