2013-10-02, 06:32
Bannlyst
Gamefaqs spelforum följer amerikansk moral som är lite udda och då är vissa ord högst opassande. Vissa ord kan man inte ens skriva som har med kön att göra eller sex.

Men sen så har vi ord man kan skriva som passerar autocensuren som "retarded" och just det ordet är VÄLDIGT känsligt i usa verkar det som. Är värre än att skriva "nigger" verkar det som.

Då rätt ofta så händer det efterblivna saker på det forumet, eller så rapar folk ur sig efterblivna saker och då måste jag ju självklart syna dom på deras efterblivenhet och använder mig av order retarded men tar inte många sekunder innan nån mod skiter ner sig, stackare där.

Så, vad är det för fel på det ordet? Ja det är ett ord man inte använder om man ska vara pussitött söt av sig men det men det är knappast ett ord som folk inte klarar av att hantera.

Finns det ord på flashback som är förbjudana btw? Aldrig stött på nått å jag har sagt det mesta :P
Citera
2013-10-02, 06:46
Medlem
Strychnos avatar
Ja, americanarna tål ju inte ens att ord som "Poop" sänds i tv, för då blir alla gamla kärringar vansinniga och häver sig på telefonerna för att gå ut i media och skälla om hur äckligt det ordet är.

Edit: stavbok elf
Senast redigerad av Strychno 2013-10-02 kl. 06:49.
Citera
2013-10-02, 07:03
Medlem
Gamefaqs får ju ha vilka regler de vill och även om jag tycker de går fel väg är antagligen deras mål en saklig diskussion, och där ingår inte påhopp om att andra skulle vara efterblivna. Vill man påstå att någon är efterbliven är det nog "den som sa det som var det" som gäller. I de flesta fall är det bättre att antingen ignorera eller sakligt beskriva varför någon har fel. Jorden går inte under för att någon har fel på internet.

Varför negerskämt är tillåtna har gåtts igenom ett antal gånger redan i tråden om hets mot folkgrupp-regeln i Flashbackforumet...
Citera
2013-10-02, 07:51
Medlem
Ruskigbusss avatar
Flashback diskuteras i Flashbackforumet, inte här.
https://www.flashback.org/f29

OT raderat.
(Envisas TS att dra tråden off topic kommer tråden att papperskorgas!)

/Mod
Citera
2013-10-02, 08:56
Medlem
Extras avatar
Mm, dom är riktigt skitnödiga. Inte bara har de en ganska konstig moralisk kompass, den visar även fel.

Men just retarded kan jag ändå förstå, det används mer eller mindre enbart för att göra påhopp. Folk klarar väl av det men det kan ju bli en trevligare miljö om man försvårar lite för besökarna flama loss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in