2002-12-05, 10:21
Medlem
funfs avatar
sitter själv utan skydd nu men måste införskaffa nått, vilket tycker ni är bäst?
Citera
2002-12-05, 11:37
Medlem
Jag kör med Norton Internet Security 2002 och det funkar prima på en Win2k maskin.
Citera
2002-12-05, 12:41
Medlem
mandrakes avatar
Samma här. Kör Symantecs program också. Fast Norton Antivirus 2003 på en win2k burk. Funkar jävligt bra faktiskt, både skyddsmässigt och uppdateringsmässigt.
Citera
2002-12-05, 15:08
Medlem
Usch, fy och blä för vad allt som har med norton antivirus att göra.
Kör själv win2k pro och har provat allt från NAV2001-03 och inget av dem är att rekomendera.

Om ni nu bestämt ska ha ett antivirusprogram så rekomenderar jag varmt Kaspersky Antivirus.
Anledningen till detta är enkelt...Kaspersky drar mindre systemresurser än Norton och ger desstuom minst lika bra skydd.
Iaf är detta min bestämda uppfattning. :roll:

En bra test på antivirusprogram finns att finna (svensk text) sidan http://www.tunedal.nu/sakerhet/Antivirus.php

Slutsats alltså...varför köra norton och slösa bort en massa goa systemresurser när det finns lika bra alternativ som kräver mindre?
Citera
2002-12-06, 11:37
Medlem
Jag kör Panda och kunde inte vara mer nöjd..
Har löst alla problem jag fått.. Samt det tar inte mycket av mina systemresurser!
Finns många olika varianter. MEn jag lovar att det är kalas!
Citera
2002-12-06, 12:00
Medlem
Kör Norton på min Win burk... Funkar kalas... Drar inte ner så hårt på prestanda tycker jag...

Panda och clamav kör jag på min maiserver... Funkar också kalas...

Spelar nog inte så stor roll egentligen... Var nöjd med NAI förrut också...
Citera
2002-12-06, 12:21
Medlem
Kör Panda Titanium och den fungerar utmärkt.
Citera
2002-12-06, 12:42
Bannlyst
En kompis till mig kör med 2 (ja just det) antivirus program. Han säger att om inte det ena stoppar viruset kanske det andra gör det.

Är det verkligen att rekomendera eller .......
Citera
2002-12-07, 00:37
Medlem
terrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDöd
En kompis till mig kör med 2 (ja just det) antivirus program. Han säger att om inte det ena stoppar viruset kanske det andra gör det.

Är det verkligen att rekomendera eller .......

Jag skulle inte tro att det hjälper mer än o bara köra med ett. Låter som det skulle dra onödigt mycket systemresurser och dessutom brukar väl de flesta antivirusprogram "störa" varann?
Citera
2002-12-07, 08:32
Medlem
Bitmasters avatar
...

den ena brukar se den andres virus-definitions-fil som ett virus, varpå det tas bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in