2013-10-01, 20:24
Medlem
Jag ska flytta ner till Karlshamn och hoppas någon kan berätta för mig vilka områden som är bra och dåliga.
Jag har absolut inget problem med områden där det är blandat Svenskar och invandrare, men helst inte med majoritet av invandrare.
Så berätta gärna för mig hur det ser ut i Karlshamns lägenhetsområden!
Citera
2013-10-05, 21:32
Medlem
Pyzkos avatar
Om du vill undvika invandrarområden så är de fridhem du ska undvika.

Annars är resten fint även om just asarum ligger mig väldigt varmt om hjärtat, uppvuxen och bor fortfarande där =)
Citera
2013-11-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungBobban
Jag ska flytta ner till Karlshamn och hoppas någon kan berätta för mig vilka områden som är bra och dåliga.
Jag har absolut inget problem med områden där det är blandat Svenskar och invandrare, men helst inte med majoritet av invandrare.
Så berätta gärna för mig hur det ser ut i Karlshamns lägenhetsområden!

Hus eller lägenhet?
Asarum har du en fin by minsann, men mycket skit också vill jag säga.. Ungdomar som driver runt och förstör, mycket försvinner i området ekbacken..

lika så vid Fridhem som ligger vid sjukhuset ( ca 3km från centrum)

Prästslätten är lugn men insatts lägenheter.
Centrum är lugnt, du har flera olika ställen du kan bo på. Fre-lör kan det vara lite liv på gatorna då krogen är öppet annars lugnt..

Karlshamn ur huvudtaget är lugnt med andra ord..
Citera
2013-12-03, 03:32
Medlem
Xalteds avatar
Kan ju rekommendera att bo mitt i stan. Enkelt som fan att hitta hyresrätter och bostadsrätter här, mycket billigt också.
Citera
2021-06-06, 02:24
Medlem
GHZHJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyzko
Om du vill undvika invandrarområden så är de fridhem du ska undvika.

Annars är resten fint även om just asarum ligger mig väldigt varmt om hjärtat, uppvuxen och bor fortfarande där =)

Bumpar tråden!
Nu åtta år senare, men är det fortfarande lugnt i Asarum?
Vilka områden är det man ska akta sig för idag?
Och är Karlshamn fortfarande en bra stad eller är den också förlorad som många andra städer är?
Nån hygglig som vet får gärna svara
Citera
2021-06-07, 06:26
Moderator
Tystnads avatar
Bostad, hem & Trädgård --> Bostadsorter och områden // Moderator
Citera
2021-11-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GHZHJ
Bumpar tråden!
Nu åtta år senare, men är det fortfarande lugnt i Asarum?
Vilka områden är det man ska akta sig för idag?
Och är Karlshamn fortfarande en bra stad eller är den också förlorad som många andra städer är?
Nån hygglig som vet får gärna svara

Sent svar.

Asarum är dött och tråkigt.
Precis som vilken död ort i Sverige så är det en hel del småungar som inte uppfostrats som ränner runt.

Hela gatan som går genom Asarum består av frisörer som tar 100-150 spänn för en klippning, blombutiker, pizzerior och nyligen en halalslaktbutik.
Det finns ingen verksamhet och ingen bryr sig, så hela byn är ett tillhåll för pengatvätt.

Folket i stan är småbarnsfamiljer, många pensionärer, mer och mer invandrare och likt hela Karlshamn en stor del soc-fall i form av missbrukare och förståndshandikappade.

Det är lugnt och en ok ort men fruktansvärt tråkigt, finns inget att göra vilket gör att både barn och vuxna blir uttråkade och det leder till problem.

Finns bättre ställen i Blekinge att bo i. Sölvesborg har väl lite mindre folkmängd med enormt mycket bättre och mer gediget utbud av aktiviteter, föreningsliv och företagsamhet.

Ronneby, Karlskrona osv är inte bättre än Karlshamn direkt.
Sölvesborg är valet om man vill bo i Blekinge enligt mig!
Citera
2022-10-08, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satisfied
Hus eller lägenhet?
Asarum har du en fin by minsann, men mycket skit också vill jag säga.. Ungdomar som driver runt och förstör, mycket försvinner i området ekbacken..

lika så vid Fridhem som ligger vid sjukhuset ( ca 3km från centrum)

Prästslätten är lugn men insatts lägenheter.
Centrum är lugnt, du har flera olika ställen du kan bo på. Fre-lör kan det vara lite liv på gatorna då krogen är öppet annars lugnt..

Karlshamn ur huvudtaget är lugnt med andra ord..

Jaså? Då vet man vem du är 😉 mvh en annan asarumsbo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in