2013-09-30, 03:47
Medlem
Hej Flashback!

Inatt behövde jag lite extra sömn och då tog jag ett sömnpiller. Efter ett tag av flummande i sängen vill jag ha mer piller, fast hade inga så jag tar Sertralin, 50 mg. tog typ 4-5 st och sen somna om. Nu har jag vaknat igen och är lös i magen och har kräkkänsla. Tror ni jag kommer få en överdos eller är det lugnt?

låter korkat, men jag kunde inte tänka rakt efter sömnpillret

har en puls på ~70 i minuten, är dock lite nervös
Senast redigerad av flixy 2013-09-30 kl. 04:04.
Citera
2013-09-30, 04:13
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Det här fenomenet med folk som proppar i sig slumpmässiga mediciner i tron att de kommer att hjälpa för just det problem som man lider av, är något som jag ser så ofta, men aldrig kommer att förstå mig på. Sertralin kommer inte att hjälpa dig att sova.

Förutsatt att du är en vuxen man ska inte en dos på 200-250mg vara särskilt toxisk. Kramper och andra tecken på toxicitet brukar påvisas efter doser på 1g eller mer, vilket är fyra gånger så mycket som du har tagit.

Om du börjar må ännu sämre, kanske bli gravt förvirrad eller att ytterligare andra symptom uppkommer - framför allt om du börjar få kramper - är det dags att ringa efter en ambulans. Jag vill inte ge dig ett tips som potentiellt kan vara till din skada, men jag skulle personligen inte ha ringt ambulans efter den nämnda dosen.
Citera
2013-09-30, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CeTh-LoEG
Det här fenomenet med folk som proppar i sig slumpmässiga mediciner i tron att de kommer att hjälpa för just det problem som man lider av, är något som jag ser så ofta, men aldrig kommer att förstå mig på. Sertralin kommer inte att hjälpa dig att sova.

Förutsatt att du är en vuxen man ska inte en dos på 200-250mg vara särskilt toxisk. Kramper och andra tecken på toxicitet brukar påvisas efter doser på 1g eller mer, vilket är fyra gånger så mycket som du har tagit.

Om du börjar må ännu sämre, kanske bli gravt förvirrad eller att ytterligare andra symptom uppkommer - framför allt om du börjar få kramper - är det dags att ringa efter en ambulans. Jag vill inte ge dig ett tips som potentiellt kan vara till din skada, men jag skulle personligen inte ha ringt ambulans efter den nämnda dosen.

Tack! Jag är medveten om attt Sertralin är inte till för att sova, men jag tyckte det var en bra idé under verkan av sömnpiller, tack för svar
Citera
2013-09-30, 19:55
Medlem
motorazrs avatar
Åk in till sjukhuset!
Du har inget att skämmas för där.
Om det skulle vara seratonergt syndrom
Så är det bra om dom kan behandla det i tid, då det är ganska svårbehandlat.

Lycka till!
Mvh
Citera
2013-10-01, 13:55
Medlem
Har överdoserat Sertralin väldigt många gånger,tex 7-10 st om dagen i några veckor.8 kartor x 50 mg blandat med 4 gram Concerta x 54 mg osv osv. Min psykatriker sa även då att de antidepressiva preparat inte är så farliga nu för tiden så du behöver absolut inte åka till sjukhus för en sådan dos.

Hjärtklappning är nästan oundvikligt och det är omöjligt att sova men oroa dig inte nästa gång
Citera
2013-10-01, 15:41
Medlem
motorazrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Har överdoserat Sertralin väldigt många gånger,tex 7-10 st om dagen i några veckor.8 kartor x 50 mg blandat med 4 gram Concerta x 54 mg osv osv. Min psykatriker sa även då att de antidepressiva preparat inte är så farliga nu för tiden så du behöver absolut inte åka till sjukhus för en sådan dos.

Hjärtklappning är nästan oundvikligt och det är omöjligt att sova men oroa dig inte nästa gång

Hjärtklappning är ju fan ett tecken på seratonergt syndrom!
Better safe than sorry. ..
Citera
2013-10-01, 15:58
Medlem
x0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motorazr
Hjärtklappning är ju fan ett tecken på seratonergt syndrom!
Better safe than sorry. ..

Detta. Kontakta sjukvården iaf, se vad dom har att säga.
Citera
2013-10-01, 17:37
Medlem
Olaths avatar
Sertralin är helt värdelöst, råkade också överdosera förra året på en festival och mådde sääämst hela 12 timmars bussfärden hem, sen blev jag överkänslig mot ämnet och var tvungen att sluta ta det cold turkey, var ett par hårda månader med ett splittrat psyke, går på fluexotin idag, 10000x bättre för mig.
Citera
2013-10-02, 00:02
Medlem
2.71828s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixy
Hej Flashback!

Inatt behövde jag lite extra sömn och då tog jag ett sömnpiller. Efter ett tag av flummande i sängen vill jag ha mer piller, fast hade inga så jag tar Sertralin, 50 mg. tog typ 4-5 st och sen somna om. Nu har jag vaknat igen och är lös i magen och har kräkkänsla. Tror ni jag kommer få en överdos eller är det lugnt?

låter korkat, men jag kunde inte tänka rakt efter sömnpillret

har en puls på ~70 i minuten, är dock lite nervös

SSRI-preparat är inte så farliga. Det krävs betydlig mer för att du ska vara i fara. Jag pressade själv i mig en hel månadsranson en gång för några år sedan och var inte ens nära att dö. Lite obehagligt var det med en jävla frossa, men samtidigt var det ganska trevligt också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in