2013-09-29, 19:28
Bannlyst
Fattar inte alls hur jag ska göra för att få mitt domännamn på Binero att gå till en subdomän jag gjort på Surftown, nån som snällt kan beskriva hur jag behöver göra?

Har alltså inget fast IP på Surftown då dessa är delade och då borde det ju rimligen inte gå att uppge IP i DNS på Binero?

Vill alltså att namn.se på binero ska redirecta till namn.surftownkonto.se på Surftown, där jag har de sidor jag vill ska komma upp. Fattar nada av det som står på Bineros domänhanterare tyvärr.
Citera
2013-10-01, 20:32
Bannlyst
Wow, det går tydligen bra att ställa sina frågor på FB men att hjälpa till med svar verkar ju vara helt omöjligt.

Nån borde ju råkat på problemet tidigare och löst det? Binero brukar ju köra drajver med enkronasdomäner och ingen ska försöka lura mig att de inte köpt domän och sen inte styrt den till annat webhotell.
Citera
2013-10-01, 23:52
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagoflime
Fattar inte alls hur jag ska göra för att få mitt domännamn på Binero att gå till en subdomän jag gjort på Surftown, nån som snällt kan beskriva hur jag behöver göra?

Har alltså inget fast IP på Surftown då dessa är delade och då borde det ju rimligen inte gå att uppge IP i DNS på Binero?

Vill alltså att namn.se på binero ska redirecta till namn.surftownkonto.se på Surftown, där jag har de sidor jag vill ska komma upp. Fattar nada av det som står på Bineros domänhanterare tyvärr.

Tror du behöver lägga upp din domän som ett CNAME i Bineros kontrollpanel och peka den mot ditt konto på surftown.

Ska du peka domänen med och utan www till ditt konto på Surftown? Isåfall behöver du lägga upp det på detta sättet
Kod:
Subdomän Typ TTL Data
@    CNAME  7200 dittkonto.surftown.se
www  CNAME  7200 dittkonto.surftown.se
Citera
2013-10-07, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Tror du behöver lägga upp din domän som ett CNAME i Bineros kontrollpanel och peka den mot ditt konto på surftown.

Ska du peka domänen med och utan www till ditt konto på Surftown? Isåfall behöver du lägga upp det på detta sättet
Kod:
Subdomän Typ TTL Data
@    CNAME  7200 dittkonto.surftown.se
www  CNAME  7200 dittkonto.surftown.se
Tackar för hjälpen men tipset hjälpte mig inte tyvärr. Binero vidarebefodrar mig inte till den andra domänen och trots hårt studerande av deras hjälpsidor och vidare mixande med inställningarna i kontrollpanelen så vägrar Binero dirigera om till min andra domän.
Citera
2013-10-07, 13:41
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagoflime
Tackar för hjälpen men tipset hjälpte mig inte tyvärr. Binero vidarebefodrar mig inte till den andra domänen och trots hårt studerande av deras hjälpsidor och vidare mixande med inställningarna i kontrollpanelen så vägrar Binero dirigera om till min andra domän.

Har du testat att kontakta deras support? De brukar vara hjälpsamma när det kommer till sånt här.
Citera
2013-10-11, 17:09
Bannlyst
Först och främst så får du skapa subdomänen där du har DNS:en idag och peka den mot server IP:n dvs där sidan ligger. Sedan får du ändra i vhosten så att domänen dirigeras rätt. Oftast så brukar webbhotell ha en enkel funktion för detta. Blir lika oförstående varje gång som jag ser att "utvecklare" a la trycka på knappen wordpress här söker hjälp för såna här basic saker......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in