2005-07-02, 01:04
Medlem
är det skytteslusk som alla under medel och medel i fystesten blir?
Citera
2005-07-02, 02:21
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dorrslusk
är det skytteslusk som alla under medel och medel i fystesten blir?

Om du menar infanterist så är svaret nej, det krävs ju en hyfsat god fysik för den typen av tjänst. Kanske blir man signalist eller hamnar vid Trängtrupperna eller nåt sånt? Malaj eller 'bevakning och depå-soldat'? Skrivbiträde eller liknande administrativ tjänst på någon flygflottilj?
Citera
2005-07-02, 03:08
Medlem
hur långt behöver en skyttesusk kunna springa?
Citera
2005-07-02, 03:27
Medlem
beror helt på vilken K1-ryttare han har efter sig...
Citera
2005-07-02, 06:16
Medlem
scoremaxs avatar
K1 ryttarna dog väl ut redan när man införde pikenare?
en sådan torde gått under benämningen "skytte-kusk"?
Citera
2005-07-02, 11:53
Medlem
Ghazis avatar
Det finns ingen form av "skytteslusk" i svenska försvarsmakten längre. Det finns däremot stridsgrupper som åker med en Stri90 och gör avsittningar för att verka. Jag är själv just nu på väg att utbildas till skytt på en Stri90( eller jag genomför just nu grundutbildningen) och är i samma kompani som skyttegrupper. Vi har samma fys-träning, och det är nog väldigt få av skyttesoldaterna som har sämre fysik än medel. För att bli skyttesoldat måste man ha en hyfsat god fysik, annars skulle man aldrig orka bära på allt skitet man ska ha med sig, och sedan kunna strida i full stridsmundering+packning.

Om din fysik suger blir du antagligen signalist eller upfyller någon trossfunktion, som lstbilskörning eller bränslepåfyllning. Stridande kompani är enbart för dem med bäst fysik.
Citera
2005-07-02, 14:33
Medlem
Lulle_88s avatar
och på mönstringen så ser dom om du klarar av det. Det lovar jag dig

Min polare är där nu. Han orkade springa ca 1km förut. Nu orkar han mera .. man får träning där med okså ju
Citera
2005-07-03, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghazi
Det finns ingen form av "skytteslusk" i svenska försvarsmakten längre. Det finns däremot stridsgrupper som åker med en Stri90 och gör avsittningar för att verka. Jag är själv just nu på väg att utbildas till skytt på en Stri90( eller jag genomför just nu grundutbildningen) och är i samma kompani som skyttegrupper. Vi har samma fys-träning, och det är nog väldigt få av skyttesoldaterna som har sämre fysik än medel. För att bli skyttesoldat måste man ha en hyfsat god fysik, annars skulle man aldrig orka bära på allt skitet man ska ha med sig, och sedan kunna strida i full stridsmundering+packning.

Om din fysik suger blir du antagligen signalist eller upfyller någon trossfunktion, som lstbilskörning eller bränslepåfyllning. Stridande kompani är enbart för dem med bäst fysik.

Då måste jag fråga, om du är en skytteslusk.
Är du lumpare tillsammans med stridsfordonskytte/föraren (dvs att ni bor i samma logement eller vad det nu heter osv?)

Hur är deras fysik.

Jag ska bli en sådan på p7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in