Citat:
Ursprungligen postat av idoru
Som jag förstår det ska det bli dyrare för killar att klippa sig samt högre åldersgräns för kvinnor på krogen. Jävligt illa, jag hade hoppats att de skulle SÄNKA åldersgränsen för oss killar, istället för att höja tjejernas. Har länge ansett att det ska vara 18-årsgräns för alla på krogen istället för 21 för killar och 18 för tjejer.
Tycker det var bra att de höjde åldern på krogen. Visst det är tråkigt när man själv är 18 men när man fyller 23 eller vad det är för åldersgräns så uppskattar man det så jävla mycket. 23-25 års ställena är så jävla mycket roligare att vara på. Folk är inte lika packade, bråkar inte lika mycket och är intressantare.
Det räcker med en 18 års krog i en stad. Sen kan resten vara 23 tycker jag. När man är 18 har man ju ändå inte råd att gå på krogen mer än en gång i månaden, knappt det. O det som krögarna säger att det blir mer bråk om det är 18 för killar, ja det stämmer. Vetefan vad det är med dagens 18-20 åringar men de har mycket attitydproblem o slåss gärna på fyllan. Måste vara nån störning. Jag drar inte alla över en kam, men de som slåss är oftare 18 än 23.
-Det löööööser sig, sa kärringen när hon sket i vasken.