2005-07-02, 00:35
Medlem
Läste för ett tag sedan i Metro att den första Juli skulle en ny lag gällande könsbaserade priser och regler träda i kraft. Då tex olika priser hos frissan olika åldersgränser på krogen, tjej taxa för taxi osv. Nån som märkt någon skillnad? Var då samma priser hos frissörerna jag gick förbi idag
Citera
2005-07-02, 08:53
Medlem
Säkre Sammys avatar
Vi kan anta att de flesta inte kommer bry sig... men anmäl friskt nu...
Citera
2005-07-02, 13:53
Medlem
belowyous avatar
feministlagar...
såg en lag i lagboken som gav kvinnorna mer fördel än männen...
tänk om 10 år när kjoltygen inser att deras snack nu är ren bullshit... ska de skylla på männen då också...?
Citera
2005-07-02, 14:04
Medlem
idorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanSao
Läste för ett tag sedan i Metro att den första Juli skulle en ny lag gällande könsbaserade priser och regler träda i kraft. Då tex olika priser hos frissan olika åldersgränser på krogen, tjej taxa för taxi osv. Nån som märkt någon skillnad? Var då samma priser hos frissörerna jag gick förbi idag
Som jag förstår det ska det bli dyrare för killar att klippa sig samt högre åldersgräns för kvinnor på krogen. Jävligt illa, jag hade hoppats att de skulle SÄNKA åldersgränsen för oss killar, istället för att höja tjejernas. Har länge ansett att det ska vara 18-årsgräns för alla på krogen istället för 21 för killar och 18 för tjejer.
Citera
2005-07-02, 16:57
Medlem
visslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idoru
Som jag förstår det ska det bli dyrare för killar att klippa sig samt högre åldersgräns för kvinnor på krogen. Jävligt illa, jag hade hoppats att de skulle SÄNKA åldersgränsen för oss killar, istället för att höja tjejernas. Har länge ansett att det ska vara 18-årsgräns för alla på krogen istället för 21 för killar och 18 för tjejer.

Tycker det var bra att de höjde åldern på krogen. Visst det är tråkigt när man själv är 18 men när man fyller 23 eller vad det är för åldersgräns så uppskattar man det så jävla mycket. 23-25 års ställena är så jävla mycket roligare att vara på. Folk är inte lika packade, bråkar inte lika mycket och är intressantare.

Det räcker med en 18 års krog i en stad. Sen kan resten vara 23 tycker jag. När man är 18 har man ju ändå inte råd att gå på krogen mer än en gång i månaden, knappt det. O det som krögarna säger att det blir mer bråk om det är 18 för killar, ja det stämmer. Vetefan vad det är med dagens 18-20 åringar men de har mycket attitydproblem o slåss gärna på fyllan. Måste vara nån störning. Jag drar inte alla över en kam, men de som slåss är oftare 18 än 23.

-Det löööööser sig, sa kärringen när hon sket i vasken.
Citera
2005-07-03, 00:12
Medlem
idorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visslaren
Tycker det var bra att de höjde åldern på krogen. Visst det är tråkigt när man själv är 18 men när man fyller 23 eller vad det är för åldersgräns så uppskattar man det så jävla mycket. 23-25 års ställena är så jävla mycket roligare att vara på. Folk är inte lika packade, bråkar inte lika mycket och är intressantare.

Det räcker med en 18 års krog i en stad. Sen kan resten vara 23 tycker jag. När man är 18 har man ju ändå inte råd att gå på krogen mer än en gång i månaden, knappt det. O det som krögarna säger att det blir mer bråk om det är 18 för killar, ja det stämmer. Vetefan vad det är med dagens 18-20 åringar men de har mycket attitydproblem o slåss gärna på fyllan. Måste vara nån störning. Jag drar inte alla över en kam, men de som slåss är oftare 18 än 23.

-Det löööööser sig, sa kärringen när hon sket i vasken.
Idioti. Precis som 20-årsgränsen på systemet. Jävla förmynderi att kunna gifta sig vid 18 års ålder men inte få köpa champagne till bröllopet. Eller vad sägs om att gå på krogen med sin flickvän men bara hon kommer in?
Citera
2005-07-03, 00:18
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanSao

Det är löjligt att man inför dessa typer av lagar. Istället borde man låta näringslivet få lite uppmuntran och ta bort dessa skeva prisskillnader mellan könen av sig själva. Vi kan ju ta exemplet med kartongen runt tandkrämstuben som vart uppmärksammat för några år sedan. Inte fan förbjöd man den? Den försvann dock av sig själv när kunder slutade handla tandkräm som låg förpackad i en kartongbit. Eller för alldel klorblekta kaffefilter. Dom förbjöds inte heller...men trots det så är dom borta.

Det här landet behöver FÄRRE lagar inte fler idiotlagar som blir svåra att kontrollera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in