2014-01-11, 14:44
Medlem
Det är visst 2 olika fall! 100% säkert..
Jag VET att det är så.. Den ena härvan är den som kallas för taxi Tony och den andra kallade sig Bosse som också framgår i bl.a denna artikel med Persbrant.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18154508.ab
Citera
2014-01-11, 14:50
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmaemmalarsson
Persbrandts misstänkta kokainköp är alltså bara en liten del av en större härva.

Det är ju intressant att aftonpressen listar de köpare som de anser mest intressanta som "VD för mediablag 47 år, man" "Kvinnlig DJ som spelat i Europa".. etc.

Men inte listar "superkänd manlig dramatenskådis och internationell filmstjärna i 50-årsåldern".
Ja, ni fattar.

//Brute
Citera
2014-01-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clk55
Det är visst 2 olika fall! 100% säkert..
Jag VET att det är så.. Den ena härvan är den som kallas för taxi Tony och den andra kallade sig Bosse som också framgår i bl.a denna artikel med Persbrant.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18154508.ab

Idiot asså.

De har ju olika namn, och media tar olika uppgifter.

http://www.gp.se/kulturnoje/1.2239482-persbrandt-atalas-for-narkotikabrott

Oj, här stod det visst Taxi-Tony.

Snälla, använd hjärnan.
Citera
2014-01-11, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essellte
Hur kommer det sig då att beslagen är så olika?

Dela med dig med det du vet!

Det undrar jag också. I stämningsansökan står det inget om amfetamin. Så troligen florerar fel uppgifter hos media.
Senast redigerad av icharo 2014-01-11 kl. 15:02.
Citera
2014-01-11, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icharo
Idiot asså.

De har ju olika namn, och media tar olika uppgifter.

http://www.gp.se/kulturnoje/1.2239482-persbrandt-atalas-for-narkotikabrott

Oj, här stod det visst Taxi-Tony.

Snälla, använd hjärnan.

Ok visst är jag idioten
Allt blir ju officiellt snart.. Det finns TVÅ härvor..
Citera
2014-01-11, 15:04
Medlem
Citat:
Ok visst är jag idioten
Jag med då

men är det nån som har stämning eller fup?
Citera
2014-01-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ok visst är jag idioten

Så du menar att det finns två härvor som kallat sig Taxi Tony och sålt kokain i Stockholm och båda nystats upp exakt samtidigt? Vänligen utveckla.
Citera
2014-01-11, 15:20
Medlem
Citat:
Så du menar att det finns två härvor som kallat sig Taxi Tony och sålt kokain i Stockholm och båda nystats upp exakt samtidigt? Vänligen utveckla.

Jag har insyn i detta! Mer behöver jag ej säga och lägga min energi på..
Har även vart på förhör som oskyldig pga att jag känner den ena och VET att det finns 2 härvor..
Den ENA kallas taxi tony i media..Men allt kommer visa sig snart och media verkar ha blandat ihop fallen lite tycker jag det verkar som så det blir rörigt här nu med.. Men men.. Den ena härvan började nystas upp med gripna flera månader innan den andra.. Men jag skiter i vilket..
Citera
2014-01-11, 15:39
Medlem
Citat:
Jag har insyn i detta! Mer behöver jag ej säga och lägga min energi på..
Har även vart på förhör som oskyldig pga att jag känner den ena och VET att det finns 2 härvor..
Den ENA kallas taxi tony i media..Men allt kommer visa sig snart och media verkar ha blandat ihop fallen lite tycker jag det verkar som så det blir rörigt här nu med.. Men men.. Den ena härvan började nystas upp med gripna flera månader innan den andra.. Men jag skiter i vilket..

Då har media snurrat till det.

Vi har härva 1: Taxi-Tony
www.exponerat.info/kokainligan-med-nio-invandrare-salde-fran-taxibilar-over-100-atalas/

Åklagare: Lars Hedvall

Härva 2: ???

Åklagare: Lars Ågren

I följande artiklar refererar man till Taxi-Tony

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/persbrandt-atalas-i-knarkharva

I båda fallen så rör det sig om ca 9-11 åtalade och båda fallen har rättegång under samma period.

Det som talar för att det är två olika härvor är de olika beslagen, amfetamin i ena bland annat.

Väldigt snurrigt
Citera
2014-01-11, 15:48
Medlem
Citat:
Då har media snurrat till det.

Vi har härva 1: Taxi-Tony
www.exponerat.info/kokainligan-med-nio-invandrare-salde-fran-taxibilar-over-100-atalas/

Åklagare: Lars Hedvall

Härva 2: ???

Åklagare: Lars Ågren

I följande artiklar refererar man till Taxi-Tony

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/persbrandt-atalas-i-knarkharva

I båda fallen så rör det sig om ca 9-11 åtalade och båda fallen har rättegång under samma period.

Det som talar för att det är två olika härvor är de olika beslagen, amfetamin i ena bland annat.

Väldigt snurrigt

Stämmer bra att det blivit rörigt

Lars Ågren är åklagare i den andra härvan som blev gripna sist!
Detta är ej Taxi Tony härvan med 100% säkerhet utan någon som kallade sig Bosse..!
Och Persbrant som fått sms från en "Bosse" det bevisar att det är den andra härvan och det är media som rört till detta tycker jag det verkar som..

Härvan med albanerna mm är taxi tony härvan som åkte dit först! Så är det med det
Citera
2014-01-11, 16:03
Medlem
Citat:
Stämmer bra att det blivit rörigt

Lars Ågren är åklagare i den andra härvan som blev gripna sist!
Detta är ej Taxi Tony härvan med 100% säkerhet utan någon som kallade sig Bosse..!
Och Persbrant som fått sms från en "Bosse" det bevisar att det är den andra härvan och det är media som rört till detta tycker jag det verkar som..

Härvan med albanerna mm är taxi tony härvan som åkte dit först! Så är det med det

Då får jag be om ursäkt, jävlar vad virrigt. För stämningsansökan för albanerna kom ut i princip samma dag som det blev känt med Persbrandt.

Denna härva nummer 2: har du något mål-nummer där man kan se de misstänkta? Hur många kunder är åtalade i den, verkar vara långt ifrån så många som i härva 1 med riktiga Taxi Tony (runt 180 st??)
Citera
2014-01-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Det är ju intressant att aftonpressen listar de köpare som de anser mest intressanta som "VD för mediablag 47 år, man" "Kvinnlig DJ som spelat i Europa".. etc.

Men inte listar "superkänd manlig dramatenskådis och internationell filmstjärna i 50-årsåldern".
Ja, ni fattar.

//Brute

Exakt vad jag också tänkte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in