2013-10-02, 16:22
Medlem
Var kommer uppgiften från att han skulle ha bott ett halvår i fritidshuset på Malmv*gen i Dalarö?

Har kollat runt lite och killen har verkligen haft många adresser.

En notering jag gör är att GM och ex-fru L**tta D*avid*son skiljde sig formellt 5 april 2012.

Trots detta flyttar han tillbaka hem till L**tta på M*ellanbergsv*gen 11 juli samma år.

Han får iaf tillåtelse att skriva sig där. De måste haft en bra relation då.
Citera
2013-10-02, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Det råkar alltså bara vara en himla otur för barnen då att fastighetsägaren inte var hemma just denna helg när den akuta psykosen med vanföreställningar slog in för Pappan. Själv tror jag
Westerlund visste att fastighetsägaren inte skulle vara hemma just denna kväll.

Vart ser man det? En "källa" till AB säger att han "fått för sig saker", kan det vara det du menar med polisens prat om föreställningar....

Åklagaren har vad jag förstått gett polisen munkavel, visserligen brukar dom kunna skvallra
till pressen men sådant väljer jag att inte lyssna på i detta fall.

Det är fel att fastighetsägaren inte var hemma.

Om vi pratar Malmv*gen 21 så var visst fastighetsägaren hemma.

Det var fastighetsägaren som tog emot flickan som lyckades ta sig ut.
Citera
2013-10-02, 16:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philliam
Var kommer uppgiften från att han skulle ha bott ett halvår i fritidshuset på Malmv*gen i Dalarö?

En notering jag gör är att GM och ex-fru L**tta D*avid*son skiljde sig formellt 5 april 2012.

Trots detta flyttar han tillbaka hem till L**tta på M*ellanbergsv*gen 11 juli samma år.

Han hyrde stugan och var där på helgerna.

Han och exfrun försökte lappa ihop förhållandet.
Citera
2013-10-02, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Varför jämför du allergitabletter med lergigan? Jag tror inte att det är omöjligt att han får stesolid, faktiskt. Stesolid finns som de flesta andra tabletter i varierande styrka, alltså mätt i mg.

Han är ju på rättspsyk OCH är självmordsbenägen OCH säkert en massa annat också. För att landa i sina nerver är det alltså inte omöjligt med någon form av lugnande. Och INTE allergitabletter! Herregud, pollensäsongen är över för längesedan.

Lergigan lanserades som allergimedicin för ganska länge sedan, minns tändsticksaskar med reklam på.
Citera
2013-10-02, 16:34
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han hyrde stugan och var där på helgerna.

Han och exfrun försökte lappa ihop förhållandet.

Tänkbart. I så fall är tidpunkten 2012-12-06 (enligt tråden) när dom flyttade isär igen.
Citera
2013-10-02, 16:37
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philliam

Kan man neka en person att skriva sig på en adress? Jag vet iaf att det är jäkligt svårt att bli av med en person i folkbokföringens register om denne skrivit sig på ens adress.
Citera
2013-10-02, 16:47
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Kan man neka en person att skriva sig på en adress? Jag vet iaf att det är jäkligt svårt att bli av med en person i folkbokföringens register om denne skrivit sig på ens adress.

Neka vet jag inte men man kan ju anmäla att personen i fråga inte tillbringar "regelmässig dygnsvila" (minst en gång i veckan) på adressen.
Citera
2013-10-02, 16:48
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy

Jag flyttade 2013. Då fick jag ett brev från myndigheterna som frågade mig om det var korrekt vilka personer som stod som skrivna på min adress. Om det inte var rätt skulle jag skicka in blanketten.
Citera
2013-10-02, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Tänkbart. I så fall är tidpunkten 2012-12-06 (enligt tråden) när dom flyttade isär igen.

Älskarinnan är med barn och väljer att behålla barnet mot (GMs vilja) då kastas han ut. Om jag förstått det hela rätt.
Citera
2013-10-02, 16:53
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Älskarinnan är med barn och väljer att behålla barnet mot (GMs vilja) då kastas han ut. Om jag förstått det hela rätt.
Ja, jag inser att vi återkommer till tidigare diskussion om havandeskapets längd. Det kanske är onödigt att reprisera.
Citera
2013-10-02, 16:53
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Neka vet jag inte men man kan ju anmäla att personen i fråga inte tillbringar "regelmässig dygnsvila" (minst en gång i veckan) på adressen.

Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Jag flyttade 2013. Då fick jag ett brev från myndigheterna som frågade mig om det var korrekt vilka personer som stod som skrivna på min adress. Om det inte var rätt skulle jag skicka in blanketten.

Tack! De kanske har ändrat reglerna nu då. Tidigare var det iaf så att man inte själv kunde "skriva ut" en person som skrivit sig på ens adress.
Citera
2013-10-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
http://www.hitta.se/karta#center=6257901:1547939&zl=13&bounds=6347744: 637792,7637984:2734944&from=1&pageCount=20&level=1 &sm=6&var=g%C3%B6rans%20d%C3%A4mme%2C%20hulterstad &type=sat&rlm=1

Jag gissar att det är den lilla rutan han parkerat bilen. På stora vägen finns en vit skylt som säger Görans Dämme 1
Östrans bild visar att det är en bit kvar till havet.
Han bara måste ha sett när alla bilarna kom.
Lite smickrad att de sökte efter honom?

Han borde ha kommit ner morgon/förmiddag /lunch till Öland beroende om han var kvar och tittade på brasan eller ej.

Polisen anträffade GM ca 06.30 måndag morgon. Dom följde blodspåren från bilen till sjöboden. Med hjälp av en hundnäsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in