2013-09-30, 02:10
Medlem
Kungsgardens avatar
Titta på Blocket och andra sajter. Person/familjer önskar både hyra ut och hyra fritidshus. Halvårsvis är inget ovanligt.
Citera
2013-09-30, 02:21
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon

Jag tror inte man har kök, toalett, dusch osv i en pytteliten gäststuga som står några meter ifrån själva huvudvillan, där familjen själva bor. Jag tror att den som hyrt stugan måste ha varit en nära bekant för att han lär ha behövt tillgång till kök och badrum i huvudbyggnaden. Därför skriver jag så.

Tro kan du göra i kyrkan. Det finns alla sorts arrangemang, och möjligheter med t ex solceller om man bara behöver lite el.
Citera
2013-09-30, 02:23
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ja, en hel del vet jag om barn eftersom jag har en hög med egna ungar och har varit förälder i halva mitt liv.

Jag tror inte man har kök, toalett, dusch osv i en pytteliten gäststuga som står några meter ifrån själva huvudvillan, där familjen själva bor. Jag tror att den som hyrt stugan måste ha varit en nära bekant för att han lär ha behövt tillgång till kök och badrum i huvudbyggnaden. Därför skriver jag så.

Och nej, jag menar inte detta generellt för alla som hyr stugor. Jag pratar om DET HÄR fallet, utifrån de omständigheter som framkommit + bilder på stuga och hus.
Du tror inte man har kök, toalett, dusch osv i en sån liten stuga? Ojoj, vilket universum lever du i?

Jag kan upplysa dig om att det finns husvagnar som är mkt mindre än den stugan är, men som fortfarande har alla de sakerna du skriver om. Plus att de har sovplats för 5 personer. Det är ju trots allt ingen friggebod vi pratar om.
Citera
2013-09-30, 02:38
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ja, en hel del vet jag om barn eftersom jag har en hög med egna ungar och har varit förälder i halva mitt liv.

Och nej, jag menar inte detta generellt för alla som hyr stugor. Jag pratar om DET HÄR fallet, utifrån de omständigheter som framkommit + bilder på stuga och hus.

I denna stuga fanns både el och kök. Det stod i en tidig artikel att polisen/brandmännen tog med sig ett kylskåp och ett element från stugan. Detta för att kunna utesluta elfel som brandorsak.
Citera
2013-09-30, 02:49
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Du tror inte man har kök, toalett, dusch osv i en sån liten stuga? Ojoj, vilket universum lever du i?

Jag kan upplysa dig om att det finns husvagnar som är mkt mindre än den stugan är, men som fortfarande har alla de sakerna du skriver om. Plus att de har sovplats för 5 personer. Det är ju trots allt ingen friggebod vi pratar om.

Har du skärmen upp-och-ner när du läser? Nu var det ju inte kvadratmetrarna jag pratade om, utan det faktum att det var en stuga som stod på tomten, precis BREDVID huvudbyggnaden.

Nu är det redan skrivet här ovan att kylskåp och element plockats från stugan, så vissa saker fanns uppenbarligen, men du får gärna läsa vad jag skriver innan du kommenterar totalt åt fanders.
Citera
2013-09-30, 03:25
Medlem
Citat:
Har du skärmen upp-och-ner när du läser? Nu var det ju inte kvadratmetrarna jag pratade om, utan det faktum att det var en stuga som stod på tomten, precis BREDVID huvudbyggnaden.

Nu är det redan skrivet här ovan att kylskåp och element plockats från stugan, så vissa saker fanns uppenbarligen, men du får gärna läsa vad jag skriver innan du kommenterar totalt åt fanders.

Jag bor några kilometer från platsen. Att ha liten stuga på "Dalarö" är inget märkligt. Folk hyr mindre än den där. Nära till bad och turistliv. Snubben kommer från Öland och glöm inte att ett barn har överlevt och pratat om vad hänt. Han har flytt till Öland. Tror man. Hoppas dom tar honom levande. Även om risken för självmord är rätt stor.
Citera
2013-09-30, 03:28
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Jag bor några kilometer från platsen. Att ha liten stuga på "Dalarö" är inget märkligt. Folk hyr mindre än den där. Nära till bad och turistliv. Snubben kommer från Öland och glöm inte att ett barn har överlevt och pratat om vad hänt. Han har flytt till Öland. Tror man. Hoppas dom tar honom levande. Även om risken för självmord är rätt stor.

Vet du vem det är? Kan du berätta lite om honom i så fall.
Citera
2013-09-30, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vet du vem det är? Kan du berätta lite om honom i så fall.

Nej. Jag vet inte vem han är. Men enligt folk som känner folk. Som känner folk som äger huset som brann, då är mannen man söker av öländsk börd. Man tror att han flytt mot ön. Och att han i sådana fall ska hoppa från bron. Tydligen ett psykfall och bråk med exfrun. Men lita inte helt på mina uppgifter. Kommer från rätt osäkra källor.
Citera
2013-09-30, 04:09
Medlem
Piketstyrkan har anlänt till Öland inatt enligt Aftonbladet. Dom förbereder sig nog att slå till mot någon adress i gryningen. Någon Ölandsbo härinne som vet något?
Citera
2013-09-30, 06:26
Medlem
Inget nytt i detta märkliga ärende?
Citera
2013-09-30, 06:43
Medlem
johnjohns avatar
Märkliga?? Det kallas vårdnadstvist.
Citera
2013-09-30, 06:46
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Inget nytt i detta märkliga ärende?

Inget mer än att man haft spikmattor på ölandsbron och använt helikopter utan resultat. Mannens bostad lär vara känd och några bekanta eller släktingar kommer knappast att hjälpa honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in