2013-09-30, 01:17
Medlem
Suertes avatar
Att han har anknytning till Öland på ett eller annat sätt känns ju ganska solklart. En ö, som dessutom ligger långt ifrån Stockholm, känns inte som ett ultimat ställe att fly till, då möjligheterna att ta sig vidare här ifrån till, säg ett annat land, är väldigt begränsade.

Kommatecken ftw!
Citera
2013-09-30, 01:18
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Precis vad jag skrev i ett tidigare inlägg om hur det skulle kunna förhålla sig. Men varför han skulle vilja ta livet av sina två så små barn verkar ju otroligt onaturligt och ovanligt.
Två mord och ett mordförsök bör det vara.

Jag frågar mig, vilken pappa skulle kunna sätta eld på ett hus med sina barn inuti samt blockera utgångarna för säkerhets skull?

Om det är så, bör de få fast honom snarast.
Då är han svårt sjuk med hög riskfaktor.
Citera
2013-09-30, 01:19
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Så kan det också vara. Någon anknytning till Öland bör han ha med tanke på pådraget dit. Om han bor där kanske han skulle dit och hämta något viktigt, pass, pengar... Om han är skyldig hade han inte räknat med överlevande och att det skulle upptäckas så fort.
Nog måste han ha räknat med att det skulle upptäckas ganska omgående. Stugan ligger ju ändå bland en rad andra stugor som är bebodda.
Citera
2013-09-30, 01:28
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Men vänta nu lite...

De som bor på adressen är P.Å. och U.I.

De tycks inte ha några gemensamma barn och verkar ha ett svajigt förhållande. Dessutom är förhållandet nytt. Jag har inte kunnat se att U skulle ha några barn sedan tidigare, men P.Å. har en son, H, som fyllde 6 år nu i augusti. H's mamma heter S.J. och var tillsammans med P.Å. åtminstone tills H var 3 år gammal, möjligtvis ännu längre ändå.

Varken S.J. eller P.Å. verkar ha några andra barn än H.

Det skumma här är ju att H är en POJKE, i RÄTT ÅLDER och det finns antagligen en vårdnadstvist eller annat trassel med i bilden här.

De andra två barnen kan ju ha varit U: s barn, om hon också har barn sen tidigare. Då kanske P.Å. fått ett psykbryt och hivat in alla tre barnen och eldat upp dem. Ett av barnen lyckades fly, men förmodligen inte hans egen son, H, då, eftersom 2 pojkar i 5-6-årsåldern mördats.

Tittar man på H: s mammas Facebook så verkar hon vara singel och stå sin lille H väldigt nära. Han verkar vara en väldigt fin och go liten grabb som just börjat skolan.

Men visst, säger ni det så ... att det inte är de som bor där som är inblandade, utan att de hyrt ut gäststugan i SLUTET AV SEPTEMBER I DALARÖ, så ja, då är det väl så. Jävligt märkligt att familjen som bor där då passar så obehagligt bra in i den här soppan ...
Citera
2013-09-30, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Men vänta nu lite...

De som bor på adressen är P.Å. och U.I.

De tycks inte ha några gemensamma barn och verkar ha ett svajigt förhållande. Dessutom är förhållandet nytt. Jag har inte kunnat se att U skulle ha några barn sedan tidigare, men P.Å. har en son, H, som fyllde 6 år nu i augusti. H's mamma heter S.J. och var tillsammans med P.Å. åtminstone tills H var 3 år gammal, möjligtvis ännu längre ändå.

Varken S.J. eller P.Å. verkar ha några andra barn än H.

Det skumma här är ju att H är en POJKE, i RÄTT ÅLDER och det finns antagligen en vårdnadstvist eller annat trassel med i bilden här.

De andra två barnen kan ju ha varit U: s barn, om hon också har barn sen tidigare. Då kanske P.Å. fått ett psykbryt och hivat in alla tre barnen och eldat upp dem. Ett av barnen lyckades fly, men förmodligen inte hans egen son, H, då, eftersom 2 pojkar i 5-6-årsåldern mördats.

Tittar man på H: s mammas Facebook så verkar hon vara singel och stå sin lille H väldigt nära. Han verkar vara en väldigt fin och go liten grabb som just börjat skolan.

Men visst, säger ni det så ... att det inte är de som bor där som är inblandade, utan att de hyrt ut gäststugan i SLUTET AV SEPTEMBER I DALARÖ, så ja, då är det väl så. Jävligt märkligt att familjen som bor där då passar så obehagligt bra in i den här soppan ...

Förutom att fastighetsägaren blivit intervjuad i media under dagen. Något som vore konstigt om han var far till ett av barnen. Eftersom polisen vet vilka barnen är så får jag inte ihop din teori.
Citera
2013-09-30, 01:41
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Förutom att fastighetsägaren blivit intervjuad i media under dagen. Något som vore konstigt om han var far till ett av barnen. Eftersom polisen vet vilka barnen är så får jag inte ihop din teori.

I så fall:

Är det inte väldigt skumt att en barnfamilj hyr ut gäststugan till en man som kommer varannan helg och har med sig 3 barn? I en sådan liten stuga kan man inte leva med tre barn. Det här måste ju handla om en nära släkting eller mycket nära vän, så att de umgåtts när mannen varit med barnen i stugan.

Jag tycker ändå att det luktar bränt gummi här. Något är det som inte stämmer.
Citera
2013-09-30, 01:48
Bannlyst
Citat:
I så fall:

Är det inte väldigt skumt att en barnfamilj hyr ut gäststugan till en man som kommer varannan helg och har med sig 3 barn? I en sådan liten stuga kan man inte leva med tre barn. Det här måste ju handla om en nära släkting eller mycket nära vän, så att de umgåtts när mannen varit med barnen i stugan.

Ja, PÅ och UI vet nog mer än vad de säger till pressen, men tvivlar på att det är PÅs son som är BO.
Citera
2013-09-30, 01:48
Medlem
Likbents avatar
Citat:
I så fall:

Om han bor på Öland, och mamman i Sthlm så är det kanske inte så konstigt..
Att något inte stämmer? 2 barn har blivit ihjälbrända av vad som verkar vara sin egen far. Klart som fan något inte stämmer!
Citera
2013-09-30, 01:57
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
I så fall:

Wow, ta inte i så att du får kräk i munnen.

Tror garanterat att du är mer än fel ute med dina våldsamma teorier. Väldigt mycket mer.

Vem, förutom du, tycker att det är skumt att gäststugan hyrs ut till någon som använder den varannan helg? Kan inte leva i en sån liten stuga med 3 barn? Vad vet du om barn egentligen? Jag anser det inte helt otroligt att barn kan ha det jätteroligt i en sån stuga, det blir ju vad man gör det till. Varför måste stugägaren känna den som hen hyr ut den till? Tror du verkligen att alla stuguthyrare gör det?

Nej, jag tror inte det är bränt gummi du känner lukten av, det är med all säkerhet något annat som har brunnit till i dig.

Edit:
Stavfel
Citera
2013-09-30, 01:58
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likbent
Om han bor på Öland, och mamman i Sthlm så är det kanske inte så konstigt..
Att något inte stämmer? 2 barn har blivit ihjälbrända av vad som verkar vara sin egen far. Klart som fan något inte stämmer!

Nolla! Jag menar att det är något som inte stämmer i informationsflödet kring händelsen. Det fattar du också, men tog ändå chansen att svara, för att du trodde att det där skulle vara fyndigt på något vis. Det var det inte.
Citera
2013-09-30, 02:04
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Wow, ta inte i så att du får kräk i munnen.

Tror garanterat att du är mer än fel ute med dina våldsamma teorier. Väldigt mycket mer.

Vem, förutom du, tycker att det är skumt att gäststugan hyrs ut till någon som använder den varannan helg? Kan inte leva i en sån liten stuga med 3 barn? Vad vet du om barn egentligen? Jag anser det inte helt otroligt att barn kan ha det jätteroligt i en sån stuga, det blir ju vad man gör det till. Varför måste stugägaren känna den som hen hyr ut den till? Tror du verkligen att alla stuguthyrare gör det?

Nej, jag tror inte det är bränt gummi du känner lukten av, det är med all säkerhet något annat som har brunnit till i dig.

Edit:
Stavfel

Ja, en hel del vet jag om barn eftersom jag har en hög med egna ungar och har varit förälder i halva mitt liv.

Jag tror inte man har kök, toalett, dusch osv i en pytteliten gäststuga som står några meter ifrån själva huvudvillan, där familjen själva bor. Jag tror att den som hyrt stugan måste ha varit en nära bekant för att han lär ha behövt tillgång till kök och badrum i huvudbyggnaden. Därför skriver jag så.

Och nej, jag menar inte detta generellt för alla som hyr stugor. Jag pratar om DET HÄR fallet, utifrån de omständigheter som framkommit + bilder på stuga och hus.
Citera
2013-09-30, 02:08
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Nolla! Jag menar att det är något som inte stämmer i informationsflödet kring händelsen. Det fattar du också, men tog ändå chansen att svara, för att du trodde att det där skulle vara fyndigt på något vis. Det var det inte.

Farsan hade umgänge med oss efter skilsmässan i över ett år i en liten etta med kokvrå innan han kunde skaffa större. Dina teorier ger jag inte mycket för.

När föräldrar dödar barn brukar det oftast röra sig om någon form av vårdnadstvister eller andra större konflikter med den andra föräldern. Föräldern som mördar har som ett minimum någon typ av narcissistisk störning, svårigheter med empati och ett svagt jag. I deras värld är det bara de själva som betyder något, alla andra människor är bara statister. Därför kan det i ett läge när de mår riktigt dåligt förefalla dem fullt logiskt att använda barnen som brickor i en hämnd mot barnens andra förälder. Eller så tänker de själva ta livet av sig och tycker i sin avskärmade värld att det då är lika bra att barnen går samma väg.

Statistiskt sett så kommer den här skithögen till "pappa" att hittas död till en kanske 40-50% sannolikhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in