Igår på krogen drack jag förmodligen den godaste shotten jag någonsin druckit och behöver hjälp med vad det kan ha varit för något i den. Packad som jag var tänkte jag inte alls på att fråga bartendern vad det var men jag ska försöka beskriva: Jag ville ha något som inte var likt en ordinarie shot (inte Jäger, tequila eller Fireball dvs) och jag sade det till bartendern. Resultatet blev att han blandade ihop något med 4 spritsorter varav den ena var Absolut och den den fick exakt smaken av Piggelin eller päronsaft. Slog bra som fan gjorde den också -> således tror jag att det var 4 spritsorter. Bartendern kallade den också just Piggelinshot. Färgen var lite genomskinligt grön.
Stället var Grabbarna Grus vid Kungsgatan så om någon har testat samma grej så får ni gärna tala om vad den innehöll! Jag känner att allt det här blev väldigt luddigt men det är det bästa jag kan beskriva samtidigt som jag är väldigt angelägen om att få reda på vad den innehöll.
MVH
Senast redigerad av Aktuell 2013-09-28 kl. 13:28.
Väldigt väldigt tveksam på att det är den då det där är en drink som serveras i highball och ingen shot. Det var dessutom ingen kolsyra. Är dock inte helt sannolikt då jag var hyfsat berusad.
Det finns en long drink som kallas just Pigelin som finns i en av länkarna ovan men den smakar inte det minsta Pigelin vilket gör att namnet blir ganska missvisande. Jag brukar istället byta ut vodkan mot Xanté vilket ger den lite mer päronsmak, brukar även pressa i lite lime.
Nu var det ju dock en shot du letade efter och inte en longdrink. Jag har förvisso ingen aning vad just den shoten du drack innehöll men du skulle kunna göra en Pigelin-liknande shot med Xanté (eller någon annan päronlikör om du föredrar det), grön Melonlikör (t ex Midori eller Bols Melon) och lime vilket borde funka helt okej.
Skulle kunna testa styra ihop någon Pigelinshot nästa gång jag jobbar.