2013-09-27, 03:50
Medlem
StraightToHails avatar
Jag är en så kallad GT-torsk. Vet inte hur många timmar jag lagt ner på det spelet. Känslan med en bra ratt är helt sinnes! Det är SJUKT svårt att ta guld i alla körskolor, än idag har jag inte lyckats ta 100%.

Det dåliga med det är att det inte är några skador, förutom däcken som slits, samt att det bara finns till playstation. Annars så är det ett 5 av 5 spel!

Vilket är ditt bästa bilspel och varför?
Citera
2013-09-27, 04:01
Bannlyst
Året var 1998, jag hade fått ratt och pedaler till min PC. Till det körde jag "Need for Speed III: Hot Pursuit".

Fyfan vilket grymt spel det var.

Jag har haft Gran Turismo 4 till PS2, det var riktigt fett. Kul som fan att köra Volvo 240 på gamla grusbanor. Dock utan ratt, fick köra med kontroll - så känslan var inte samma.
Citera
2013-09-27, 04:26
Medlem
Måste säga PGR 4. Allt från bilar, körkänsla till väderlekar, game modes och musik är helt underbara saker i det spelet.

Sen finns det ett par andra som jag gillar väldigt mycket - det är PGR 3, DiRT och DiRT 2. Många av Need for Speed-spelen som till exempel ProStreet och Undercover är roliga men jag skulle personligen inte klassa något av dem som det bästa bilspelet. Även Forza 4 och F1 2010 tyckte jag var riktigt roliga.
Citera
2013-09-27, 05:13
Medlem
Zoumps avatar
Live for Speed S2. Älskar spelet då jag spelar spel, jag driftar och det är så nära man bara kan komma verkligheten ifall ni frågar mig. Dock så är grafiken lite kass med själva spel formen är oerhört bra måste jag säga!

Äger även en G27 ratt som jag sitter och rattar med.
Citera
2013-09-27, 05:16
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidLynch
Året var 1998, jag hade fått ratt och pedaler till min PC. Till det körde jag "Need for Speed III: Hot Pursuit".

Fyfan vilket grymt spel det var.

Skoja INTE! FAAN vad kul det var Hade nästan glömt bort det..

Undrar om man kan fixa det till win7. NFS Porsche Unleashed har jag för mig att man kan köra på nyare system. Det är lite samma lika känsla.
Citera
2013-09-27, 09:59
Medlem
[SIC]s avatar
100% samt guld på alla licenser på GT1 & 2 är en av mina stoltaste bedrifter gällande spel. 4an hade jag 98,3% fast 5an har jag inte kört överdrivet mycket.

Helt klart favoritbilspelet dock.
Citera
2015-04-11, 10:04
Bannlyst
Forza Motorsport är mycket bättre än Gran Turismo och mer känsla i bilarna på FM.
Citera
2015-04-11, 10:46
Medlem
jajalbdps avatar
Jag slår ett slag för Dirt 2, har lagt ner otroligt många timmar på det spelet.
Race känslan är inte vidare verklighetstroget men fan va grymt det känns att rusa ner för slingriga grusvägar runt Kroatiens berg.
Det påminner lite om arkad, går snabbt och är actionfyllt.

Flikar även in GRID 1 och 2 i samma genre som Dirt. Det nya (Autosport) är däremot banracing på hög nivå
Citera
2016-02-09, 23:33
Medlem
rFactor 2 anses mest verklighetstroget, används av professionella racingteam för träning. Annars - Assetto Corsa, Project Cars, iRacing, Richard Burns Rally, Dirt Rally.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in