Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-27, 02:12
  #1
Medlem
Dharmas avatar
The Walking Dead får en spinoff
Vad får ni för tankar om den nya serien?

Citat:
http://www.comingsoon.net/news/tvnews.php?id=109004

http://www.slashfilm.com/amc-plans-t...-dead-spinoff/

AMC is Developing a Companion/Spinoff Series to The Walking Dead


AMC announced today that the network is in the initial stages of developing a companion series to its original drama series "The Walking Dead," which premiered on AMC in October of 2010. "The Walking Dead" is currently the #1 show on television among adults 18-49. Robert Kirkman, Gale Anne Hurd and David Alpert are on board as executive producers, with AMC Studios set to produce. The companion series has a target on-air date of 2015.

"Building on the success of the most popular show on television for adults 18-49 is literally a no-brainer," said Charlie Collier, AMC’s president and general manager. "We look forward to working with Robert, Gale and Dave again as we develop an entirely new story and cast of characters. It’s a big world and we can’t wait to give fans another unforgettable view of the zombie apocalypse.”

"After 10 years of writing the comic book series and being so close to the debut of our fourth, and in my opinion, best season of the TV series, I couldn't be more thrilled about getting the chance to create a new corner of 'The Walking Dead' universe," said Kirkman. "The opportunity to make a show that isn't tethered by the events of the comic book, and is truly a blank page, has set my creativity racing."
Citera
2013-09-27, 11:28
  #2
Medlem
Jag tycker detta verkar otroligt intressant och tänker definitivt inte döda den innan jag åtminstone sett den. Det finns bara två vägar en sådan serie kan gå - En succé eller ett totalt fall!

Hoppas de bygger ihop serierna liksom så att man får följa två olika "läger" eller vad man ska kalla dem och att de träffar på varandra tillslut, det vore ganska awesome!
Citera
2013-09-27, 12:54
  #3
Medlem
thestalkerdudes avatar
Kan bli lovande så länge dom slutar vara så jävla PK som dom är i tv-serien om man jämför med serietidningen. jag vill se ångest, bråd död och människor som fuckar ut och blir en känslokalla psykopater!
Citera
2013-09-27, 13:12
  #4
Medlem
TaxMonkeys avatar
Luktar kalkon lång väg.

AMC börjar bli med och mer desperata efter nya program. Man får komma ihåg att det var en riktig skitkanal fram tills för några år sen, som i princip uteslutande körde B-filmer och dassiga dokumentärer dagarna i ändå. Sedan inom loppet av tre år fick de tre serier som möttes med enorm framgång, Breaking Bad, Mad Men och Walking Dead. Breaking Bad slutar på söndag, och Mad Men nästa år, och istället för att komma på nya idéer väljer de att mjölka de gamla kassakorna på allt de har. Saul Goodman-prequel för Breaking Bad och spinoff för Walking Dead. Bli inte förvånande om Mad Men också får en prequel som utspelar sig på en reklambyrå på 20-talet.
Citera
2013-09-27, 14:13
  #5
Medlem
Får nog ges en chans men tror inte mycket på den
Citera
2013-09-27, 14:18
  #6
Avstängd
Adavas avatar
twd sög ju balle så jag tror inte det finns n´gn saving grace i detta.
Citera
2013-10-23, 20:54
  #7
Medlem
Dharmas avatar
Det här skulle jag vilja se:

Patient zero
Hur började utbrottet och var?

Världen
Hur gick det med övriga världen?
Kanske följa ett gäng värmlänningar som åker Sverige runt i sin EPA?

Presidenten
Vad hände med USAs president och övrig ledning?
Finns det en regering? Kan vi inte följa den istället för gräsrötter i Georgia?

Botemedel
Kanske dom kan vara lite mer vetenskapliga och leta efter ett botemedel?


Kan man inte göra den lite som WWZ?
Citera
2013-11-21, 17:44
  #8
Medlem
spLitpersonaLitys avatar
Spinoffserie på AMC:s "The Walking Dead"

Citat:
AMC is expanding its lucrative Walking Dead franchise. The cabler announced Monday that it is in the early stages of developing a “companion series” — aka spinoff — to its monster smash, slated to launch in 2015.

Series creator Robert Kirkman will serve as an exec producer on the offshoot, alongside fellow EPs Gale Anne Hurd and David Alpert.

“Building on the success of the most popular show on television for adults 18-49 is literally a no-brainer,” said AMC prez Charlie Collier in a statement. “We look forward to working with Robert, Gale and Dave again as we develop an entirely new story and cast of characters. It’s a big world and we can’t wait to give fans another unforgettable view of the zombie apocalypse.”
från http://tvline.com/2013/09/16/walking...spin-off-2015/

Tankar/reaktioner? Jag tror, och hoppas på, att spinoffserien kommer bli värd att titta på
Citera
2013-11-21, 17:52
  #9
Medlem
BenAsslicks avatar
Nu har jag iof knappt kollat på originalserien då jag ruttnade på all pissig drama, hoppas spinoffen blir mer action/survival-orienterad. Bästa hade ju varit om man fick följa ett gäng stumma människor, men sån tur får man ju inte ha.
Citera
2013-11-21, 18:04
  #10
Medlem
Verkar intressant, Gillar The Walking Dead sjukt mycket.
Utan tvekan en av dom bästa serier som jag har kollat på, Hoppas det blir likadant med spinoffen.

Kan dock hålla med BenAsslick, De är lite väl mycket drama i TDW
Så jag hoppas också på lite mer action och så
Citera
2013-11-21, 19:09
  #11
Medlem
Skohornets avatar
Så förbannat seg och tråkig och grinig jävla serie alltså, vad fan ska dom hitta på nu? Jag vet att skiten är populär men förutom att den är bra rent grafiskt så förstår jag det inte.

Hoppas helt klart på att få se det från zombiesarnas perspektiv... rarrrrrwggghh rarrrrwhhggg
Citera
2013-11-21, 19:55
  #12
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Så förbannat seg och tråkig och grinig jävla serie alltså, vad fan ska dom hitta på nu? Jag vet att skiten är populär men förutom att den är bra rent grafiskt så förstår jag det inte.

Hoppas helt klart på att få se det från zombiesarnas perspektiv... rarrrrrwggghh rarrrrwhhggg

Va? Den är ju riktigt dålig i det avseendet. Värdelösa effekter och (överanvända) miljöer. Tror knappast att spinoffen lär få större budget, så räknar kallt med något klart sämre än TWD. Men jag har gärna fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback