2013-09-27, 01:13
Bannlyst
Så, det är snart dags för min gamla iphone 4 att gå i graven, och det största problemet jag haft med den är den odrägliga batteritiden, som tycks ha blivit ett allmänt accepterat faktum i dagens samhälle. Så vilken smartphone idag har den bästa batteritiden? Vill minnas att jag läste något i somras om en Huawei- mobil, som tydligen hade riktigt bra batteritid. Kan dock inte minnas vad den hette idag. Märke och operativsystem spelar ingen roll, så länge jag bara kan kolla Twitter, Facebook, youtube och surfa smidigt.
Citera
2013-09-27, 01:22
Medlem
Blaze.s avatar
Har en Samsung galaxy S3 mini som har snäppet större skärm än Iphone har och den har riktigt bra batteritid, kan dock inte jämföra den med en Iphone då jag aldrig haft en. Dessutom är den inte klumpig och lätt att använda. Kör Android!
Citera
2013-09-27, 01:37
Medlem
Går ju att köpa ett större batteri till luren googla lr kolla på zerolemon vet att dom har ett batteri på 7500 mhp till s4an telefonen blir dock dubbelt så tjock har även sätt att de finns till iphone.
Citera
2013-09-27, 01:41
Medlem
Bästa batteriet just nu har troligen Note 3. Note 2 har också extremt bra batteritid.

Även Huawei Ascend Mate har extremt bra batteritid, dock har den en skärm på 6.1"..
Citera
2013-09-27, 01:49
Medlem
Får ta och hålla med ovan, Samsung Galaxy S III Mini använder en vän som säger att han brukar ladda telefonen en till två gånger i veckan.

Den jag har använt som har haft bäst batteritid är Sony Ericsson Xperia Arc S, efter att ha rootat telefonen så kunde det gå närmare fyra dagar utan att jag behövde ladda den - vid tillfället användes telefonen som mest för att skicka sms med och spela musik på. Längre samtal, många gående appar, intensiv surf och liknande drar ju såklart en del.

Har även använt iPhone 4, iPhone 4S och Samsung Galaxy S II. Samsung Galaxy S II var i klass med Sony Ericsson Xperia Arc S, dock inte rootad.

Det har hursomhelst blivit en vana att ladda telefonerna över natten, mest för att det känns bra med fullt batteri.

Jag är dock övertygad om att det finns telefoner med betydlig längre batteritid.
Citera
2013-09-27, 09:09
Medlem
PataNegras avatar
Inte för att jag gillar att ha fodral till mobilen, men det finns ju flip-fodral med inbyggt extrabatteri
till både iphone och Samsung.
Citera
2013-09-27, 09:47
Medlem
[SIC]s avatar
Razor Maxx tror jag är bäst i test för mobiler.
Note från Samsung är väl bra men då får du ha en väska.
Citera
2013-09-27, 10:45
Medlem
stelexs avatar
Nokia Lumia 720 ska ha riktigt bra batteritid http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1698492
Citera
2013-10-01, 11:52
Medlem
shmas avatar
Min Nokia n9 drog töntigt lite batteri. Konstant användning med 3g höll den lätt en hel dag med 30-50 procent kvar. Använde man den som telefon och sms ca 5-6 dagar.
Dock lades supporten ner för den så i dagsläget har den bara tveklöst bästa os alla kategorier.
Min s2 har efter en massa pillande nästan klarat en dags användning med lite mer moderat användning.
När jolla släpps skulle jag gissa att den slår det mesta. Då får du vänta till december januari dock
Citera
2013-10-03, 14:38
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Jag ogillar själv dessa dagliga laddningar så jag köpte en Motorola Razr Maxx, den är jag nöjd med och pallade en halv vecka flitigt användande.
Det är även rätt stöt tålig och överlag en bra lur.
Jag vet att det ska vara en ny på g med metall som används på rymdfärjor. Coolt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in