Citat:
Ursprungligen postat av
Landsknecht
Personligen tycker jag att miljö- och djurtänk ofta blir löjligt och populistiskt - oavsett vilken politisk åskådning den som propagerar för det har. Visst bör man undvika att plåga djur och natur, men inte till den grad att låg- och medelinkomsttagare blir lidande p.g.a. skyhöga kött- och bränslekostnader.
Det är i alla fall riktiga kärringfasoner när folk lipar över att något djur avlider (jag tänker f.f.a. på när vargar blir skjutna). Hur tror ni att det går till i naturen egentligen

? Rovdjuren dödar de svagare djuren skoningslöst för att äta, och ibland t.o.m. för nöjes skull. Att människan gör detsamma är helt naturligt (dock är det givetvis ett slöseri med resurser att inte äta det man dödar, så det bör undvikas).
Jag måste enligt mina politiska mål delvis tillsäga Landsknecht språkan, denna man har under alla dessa år velat få ett slags mål innom den svenska politiken. 'något denna person djupt besöndras över.
Snälla LANDSKNECHT, sluta pågå våra folk, då dessa folk gegår deras march folklikligen. Sverige är sverige, mångkulturen är helt enkelt någonting annat.