Citat:
Tack för alla svar.
Varför? för att det suger att bli uppfattad som nått sorts freak. det suger att aldrig ha någon flickvän.
För några år sen var det inte på karten att jag skulle kunna ha aspberger, om jag har det så förklarar det ju en hel del men jag vet ju inte om jag har det.
Jag har inget som helst problem att åka kommunalt eller jobba, dock problem att få ett jobb. Mitt problem är mitt privat liv. Är ett meningslöst skitliv pga att jag inte kan knyta kontakter.
Men snälla. Knark är kul ett tag men allt slår tillbaka på en förr eller senare.
Nej, har inget jag kan prata sånt med.
Varför? för att det suger att bli uppfattad som nått sorts freak. det suger att aldrig ha någon flickvän.
För några år sen var det inte på karten att jag skulle kunna ha aspberger, om jag har det så förklarar det ju en hel del men jag vet ju inte om jag har det.
Jag har inget som helst problem att åka kommunalt eller jobba, dock problem att få ett jobb. Mitt problem är mitt privat liv. Är ett meningslöst skitliv pga att jag inte kan knyta kontakter.
Men snälla. Knark är kul ett tag men allt slår tillbaka på en förr eller senare.
Nej, har inget jag kan prata sånt med.
Ok, vill du att vi ska kolla av hur sannolikt det är att du har Asperger då? Jag har varit med några år i den svängen, om du svarar på lite frågor så ska jag nog kunna reda ut om det är lönt för dig att utredas eller ej.
Vi börjar lite enkelt om det är så att du vill ha min åsikt...
Jobben du haft, är det "sociala" jobb typ säljare osv där man måste kunna småprata och få kontakt, eller är det jobb man kan ha fast man är lite udda?
Vad är det som inte funkar i ditt sociala liv? Varför kan du inte få kompisar? Är det svårt att ta kontakt, är det svårt att få kontakten att övergå till vänskap, är det svårt att behålla vänner..?
Förstår du hur folk funkar? När de småpratar på fikarasten eller var som, känner du att du förstår dig på vad som händer kring dig eller blir du mest förvirrad? Är det ofta som folk börjar skratta åt något nån sagt eller gjort och du förstår inte vad som är det roliga?