• 2
  • 3
2013-09-26, 10:51
Medlem
SnobbenLs avatar
Förresten, jag kan svara på det du undrar.

Är det riskabelt att röka på när man går på ssri:

Japp.

Man ska undvika saker som höjer serotoninhalten i hjärnan. Ssri bildar en hinna som kapslar in mer än det släpper ut ur hjärncellerna och ifall man tar Johannesört eller annat så kan man få serotogent syndrom, (eller hur fan de stavas;P)

Och cannabis höjer serotoninet, det är därför det funkar antideppressivt i några timmmar , sen får man röka igen, och igen, :P och igen ;P Sen flyger åren iväg och man blir trög i skallen.

Välj det ena eller det andra men inte både ssri och röka brajj vetty
Citera
2013-09-26, 11:19
Medlem
Otsir63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Hoppas din son slipper dig i framtiden. Vilken jävla häxa som pratar om haschpsykoser och annat trams. Vidare tror jag inte du har någon son överhuvudtaget.

Den natten innan polisen kom för att hämta min son till psyket så ville han faktist slippa mig för evigt. För jag var tvungen att med våld hindra honom att hoppa ut genom fönstret. Men jag tror att han idag är ganska tacksam över att farsan fanns där då.
Det var inte för att moralisera över cannabisbruk som jag skrev inlägget, jag är inte guds bästa barn själv, utan för att visa att kombinationen cannabis och depression kan leda till allvarliga psykoser. Inte för alla men vissa. Om du, Kalamist8, vill röka på så fine, det är ditt liv.
Citera
2013-09-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Förresten, jag kan svara på det du undrar.

Är det riskabelt att röka på när man går på ssri:

Japp.

Man ska undvika saker som höjer serotoninhalten i hjärnan. Ssri bildar en hinna som kapslar in mer än det släpper ut ur hjärncellerna och ifall man tar Johannesört eller annat så kan man få serotogent syndrom, (eller hur fan de stavas;P)

Och cannabis höjer serotoninet, det är därför det funkar antideppressivt i några timmmar , sen får man röka igen, och igen, :P och igen ;P Sen flyger åren iväg och man blir trög i skallen.

Välj det ena eller det andra men inte både ssri och röka brajj vetty

Bra inlägg. Det är helt onödigt att göra båda samtidigt, blir man behandlad med såna läkemedel så har alla droger (även alkohol) en negativ effekt på behandlingen.

Ska du behandla dig med SSRI så ska undvika sån skit. Nu är ju cannabis en rätt mild drog, så det är nog ingen fara om man röker ibland, det tror jag t.o.m. kan vara bra för dig, då cannabis delvis har en positiv effekt på hjärnan och kroppen.
Men att sitta och röka varje dag samtidigt som man ska gå på antidepressiva är ingen vidare bra ide.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in