2013-09-25, 12:14
Medlem
farmenSebastians avatar
Hej.

Nr man ska skapa anteckningar via iCloud s vill apple att man ska skapa en ny emailaddress !? Och frst aktivera detta i iOs enheten (redan gjort,dr finns ju bef notes!) Mste man skapa en random mail bara fr synkningens skull eller hur tnker dom....?
F. undrar jag om man kan koppla en Thunderbird mailklient till sitt apple likas, frgorna hr lite ihop d jag ej hittills har mail i iphonen.
Citera
2013-09-27, 07:56
Medlem
Littons avatar
Ja, detta r lite ologiskt och inte s snyggt lst av Apple. Anledningen till att du mste skapa en extra e-postadress r p grund av en rest frn hur Mail fungerade frr. Anteckningar var nmligen en del av Mail.
Citera
2013-09-27, 15:18
Medlem
Joomlas avatar
Jag som inte anvnder Apples iCloud till min vanliga mejl har helt enkelt ett dedikerat @me.com-konto som mitt Apple ID. Dock r det lttare sagt n gjort att byta Apple ID eftersom det blir knas med t.ex appar du kpt p ditt frra. Kolla om du hittar ngon trevlig fristende app som du kan anvnda fr att synka anteckningar istllet.

Och ja, du kan anvnda tredjepartsklienter fr att logga in p din me.com-adress, om det var det du menade. Ingende: imap.mail.me.com:993 (SSL). Utgende: smtp.mail.me.com:587 (SSL). Du loggar in med epostadress och lsenord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in