2013-09-24, 21:53
Medlem
Klappadens avatar
Den har låtit fruktansvärt i säkert en månad nu och jag vet inte vad som är felet. Någon som har tips? Jag har städat bakom kylskåpet och även kontrollerat att alla skruvarna sitter som de ska, men låter fortfarande likadant. Ljudklipp under.

http://tinypic.com/player.php?v=fw22ja&s=5#.UkHsuYanpM4
Citera
2013-09-24, 22:12
Medlem
Otems avatar
Haha det där lät sjukt mysko Om jag själv inte skulle lyckas fixa det skulle jag ta dit
någon som kan kolla på det. Låter som det är på väg att gå sönder, min frys hemma kan
ibland låta för jävla mycket i flera timmar, men sedan tystnar den och allt verkar prima.
Sen kan de dra igång igen efter 3 veckor, ibland 2 månader, lite olika.

Och mitt är ändå 16 år gammalt, det borde ju vara på väg sönder? Nu har det dock
varit tyst i flera veckor
Citera
2013-09-24, 22:17
Medlem
Klappadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Haha det där lät sjukt mysko Om jag själv inte skulle lyckas fixa det skulle jag ta dit
någon som kan kolla på det. Låter som det är på väg att gå sönder, min frys hemma kan
ibland låta för jävla mycket i flera timmar, men sedan tystnar den och allt verkar prima.
Sen kan de dra igång igen efter 3 veckor, ibland 2 månader, lite olika.

Och mitt är ändå 16 år gammalt, det borde ju vara på väg sönder? Nu har det dock
varit tyst i flera veckor
Antar att det får bli en ny frys i slutet på denna veckan i så fall. Mitt kyl är säkerligen 8-10 år gammalt så känner inte att det är värt att betala kontroll. ^^
Citera
2013-09-24, 22:17
Medlem
Tjockstarks avatar
Hur gammalt är kylskåpet?

Kompressorn sjunger nog på sista versen tyvärr.
Citera
2013-09-24, 22:18
Medlem
Det där är farligt, det är en pump som lagret har gått sönder i och det är inte omöjligt att en eldsvåda uppstår.

Bor du i lägenhet eller hus? Om du hyr lägenheten får du en ny kyl, om du inte hyr så får du lov att kontakta ditt försäkringsbolag.

Jag bor i södra sverige och här är det omkring 6 grader nu när klockan är snart 22:30, hade jag varit du så skulle jag dragit ut sladden ur kylskåpet och sedan ställa matvarorna ute på balkongen eller där du nu kan ställa det, för att lägga sig och sova med den där busen i köket hade jag inte gjort. Eldsvådor är otäcka, lycka till!
Citera
2013-09-25, 02:02
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Ja jäklar den där bör du stänga av och dra ut sladden på!
Matvarorna och det som finns i frysen kan du bara låta ligga kvar med dörrarna stängda tills i morgon. Det tar ganska lång tid innan det blir varmt om du bara låter bli att öppna dörrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in