2013-09-24, 17:50
Medlem
domviktigas avatar
Tjena jag har fått jobb i Gävleborg och bor för nuvarande i borlänge.
Jag ska pendla tills jag får lägenhet.
Har jag rätt till någon speciell resersättning av företaget eller äre bara det jag får tillbaka på skatten?
Citera
2013-09-24, 18:01
Medlem
ensockerbagares avatar
Din arbetsgivare skiter i var du bor. Alla resekostnader över en viss summa får du tillbaka när du deklarerar.
Citera
2013-09-24, 19:15
Medlem
domviktigas avatar
tack för svar
Citera
2013-09-24, 20:01
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Du får göra avdrag för resekostnader över 10.000 kr i deklarationen. Du får då tillbaka 30% av det som återstår. Men se till att spara kvitton och annat - i fall att det blir stickprovskontroll.
Citera
2013-09-24, 20:28
Medlem
domviktigas avatar
okej, men för mig kommer jag tops överstiga fem tusen. får jag ingen ersättning för det alltså?

Fan får pendla fyra timmar om dagen för o jobba. känns fördjävligt att inte få någon form av ersättning..
Citera
2013-09-24, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av domviktiga
okej, men för mig kommer jag tops överstiga fem tusen. får jag ingen ersättning för det alltså?

Fan får pendla fyra timmar om dagen för o jobba. känns fördjävligt att inte få någon form av ersättning..
På vilket sätt är det din arbetsgivares problem att du väljer att bo långt bort från arbetsplatsen?
Du har tre val:
1. Skaffa ett jobb nära hemmet, eller ett jobb som tillåter dig att arbeta hemifrån.
2. Flytta
3. Gilla läget, inse att det inte är någon mänsklig rättighet att varken bo eller jobba där man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in