• 2
  • 3
2014-08-15, 08:17
Medlem
Slåttermaskins avatar
Hur gjorde du för att få tillbaka pengarna då?
Citera
2014-08-15, 11:34
Medlem
Fopolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amerak
Jag är glad att jag fick tillbaka pengarna till slut, och relationen är ingen större förlust då jag sett personens rätta jag nu.

Bra att du fick tillbaka pengarna - och med ränta hoppas jag!

Tyvärr, men redan när din "vän" bad om lån av dig så var er vänskap slut.
Citera
2014-08-15, 17:43
Medlem
Ameraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slåttermaskin
Hur gjorde du för att få tillbaka pengarna då?

Jag fortsatte att påminna om pengarna då och då, vilket till slut gav resultat. Jag var precis på väg att ansöka till kronofogden när de första pengarna kom tillbaka. Det var väldigt oregelbundet med tillbakabetalningarna, och inte enligt vad vi kom överens om, men till slut så var det klart.

Citat:
Ursprungligen postat av Fopoll
Bra att du fick tillbaka pengarna - och med ränta hoppas jag!

Tyvärr, men redan när din "vän" bad om lån av dig så var er vänskap slut.

Tyvärr ingen ränta, men det hade jag knappast räknat med att hon skulle ha anständigheten att ge heller. Tyvärr var det nog så, med tanke på hur beteendet ändrades då. Det blir första och sista gången jag lånar ut någon större summa till en vän
Citera
2014-08-17, 22:46
Bannlyst
ta endel tillbaka i natura?
Citera
2014-08-17, 23:18
Medlem
Slåttermaskins avatar
Var det för jobbigt att läsa en tråd på tre sidor? Citat TS föregående sida: "För er som fortfarande kanske undrar hur det gick, så kan jag säga att jag har fått tillbaka pengarna nu."
Citera
2014-08-17, 23:43
Medlem
Bbobis avatar
Bra exempel på varför man inte ska låna.ut större summor som vi som säger nej ofta får stark kritik för i de trådarna.

Kan inte personen sköta sin ekonomi finns det ingen anledning att dessutom sumpa en vänskap vilket kan vara oundvikligt när nån med ordnad ekonomi ska få tillbaks pengar från någon som helt enkelt inte bryr sig.
Citera
2014-08-18, 01:06
Medlem
Landsknechts avatar
Jag läste hela tråden och måste säga att hon verkligen är en vedervärdig slyna. Hoppas att hon går en tidig död till mötes. Det finns inte mycket som är värre än avskum som lånar pengar av vänner och sedan försöker undvika att betala tillbaka. Roligt att höra att du fick tillbaka dina pengar till slut.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in