2013-09-24, 04:17
Medlem
Klostermunks avatar
Ålder: 19 år
Längd: 180 cm
Vikt: 82 kg
Drog: Alkohol, Cannabis
Erfarenhet: 5-6 gånger på cannabis, dock aldrig mixat.

Det hela började med att jag var på besök hos två av mina vänner, låt oss kalla dem Piff och Puff, i Oslo. Piff och Puff bor på ett kollektiv mitt inne i centrala Oslo, tillsammans med 50-60 andra ungdomar. Iallafall... en kväll var det kräftskiva på kollektivet (kräftor är dyrt så det blev flytande föda... så att säga). Vi drog några shots inne på rummet innan vi drog ut på utegården för att förfriska oss ännu mera Efter vi suttit ute på gården i kanske 2-3h blev vi hungriga så jag och Puff begav oss till donken, ca: 150m därifrån... efter denna kulinariska upplevelse (Big Mac & Co) begav vi oss upp till rummet (15 kvm, ca: 5 pers) för någonting som vi längtat efter hela kvällen.

Två st färdigrullade spliffs med gröönt Väl inne på rummet slår jag mig ner på soffan och fixar musiken medan Piff plockar fram spliffarna, tänder en av spliffarna och passar vidare. Eftersom vi inte är ensamma på kollektivet fick vi givetvis besök av några andra som bor på kollektivet, varav en person hade en egen spliff med sig (hasch). Personen i fråga satt bredvid mig i soffan och passade sin spliff till mig... hade jag varit nykter hade jag inte tagit emot den, men men... drog några djupa bloss och passade vidare.

Efter några varv börjar jag känna en underbar värme. Musiken strömmar genom kroppen på mig. Sen kommer det obehagliga, varje rörelse jag gör strömmar ner i ryggen och liksom kittlar i hela ryggen, varje rörelse jag gjorde fick mig att börja asgarva , det var skönt till en början, men efter ett tag gick de kittlande känslorna över till ett starkt obehag! Jag fick panik, jag trodde att jag skulle vara såhär för evigt. Även fast jag är en lugn och sansad person började jag intala mig själv att jag var fast i en psykos. Jag kunde inte vara kvar i rummet, jag mådde illa och illamåendet blev bara värre av att jag rörde på mig, men efter mycket om och men kom jag tillslut ut! Jag satte mig ner på trappen utanför kollektivet, jag känner hur det verkligen stinker piss överallt! Men jag vägrade flytta på mig. Jag tar upp telefonen och kontaktar en vän över facebook för rådgivning. Han skrev många lugnande ord och jag kände att jag började få kontroll över situationen igen. Innan jag gick in började jag räkna ungefär hur lång tid sedan intag och hur lång tid det tar innan det går över... till min förvåning ser jag att det gått ca: 1 timme! Jag trodde att det gått iallafall 4-5 timmar! (tidsuppfattning WTF?!)

Alldeles innanför dörren hittar jag min vän Puff, som letat efter mig. Vi börjar gå upp mot rummet igen, men kommer inte ens upp för trappan innan illamåendet tar vid och jag måste stanna Min vän Puff förstår att jag inte mår bra och sitter på trappen med mig tills jag orkar gå upp igen.

Uppe på rummet har alla gått och lagt sig, jag har fortfarande den obehagliga känslan kvar i kroppen, allt strömmar in i ryggen på mig (känns ungefär som "sockerdricka" i foten). Det enda jag tänker på är om den känslan är kvar imorgon när jag vaknar.

Dagen efter när jag vaknar är allt som vanligt igen, dendär känslan är det mest obehagliga som hänt mig, jag trodde att jag var förstörd för evigt. Är det någon annan som upplevt något liknande? Någon som har tips för sådana situationer? Tacksam för svar, hoppas det inte var allt för jobbigt att läsa
Citera
2013-09-24, 04:20
Medlem
Klostermunks avatar
Glömde visst betygsätta men... på en skala 1-10 så var det 0 för min del
Citera
2013-09-24, 04:26
Medlem
Dansken1993s avatar
Helt okej antar jag,

Man flumma sig in i den iaf!
Citera
2013-09-24, 04:33
Medlem
Punklivs avatar
Inte någon vidare rusrapport...

Alkohol och cannabis är knepigt, det kan gå riktigt dåligt ibland. Men man lär sig efter ett tag hur mycket man skall ta av båda delarna, och då är det väldigt mysigt.

Några tips till dig är att röka innan du dricker och ta det försiktigt med alkoholen. Ha även i minnet att alkoholen boostar rökat och vice versa, så ta mindre än du brukar.
Citera
2013-09-24, 06:09
Medlem
avestas avatar
En tumregel är att Cannabis dubblerar alkoholmängden du druckit...
Har du alltså druckit 6 öl och är sådär lagom rund om fötterna och så röker du en joint så kommer du bli smetfull.
Citera
2013-09-24, 09:16
Medlem
relapss avatar
Får en 0a av mig.. Skämmig "tripp"
Och vadå "hade jag vart nykter hade jag tackat nej"
Är cannabis okej men när det är gjort till hash så är det dödsknark?
Citera
2013-09-24, 18:23
Medlem
Klostermunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relaps
Får en 0a av mig.. Skämmig "tripp"
Och vadå "hade jag vart nykter hade jag tackat nej"
Är cannabis okej men när det är gjort till hash så är det dödsknark?

Menade mer på att jag inte ville ta hasch kombinerat med alkohol och grönt.
Ett röka enbart hasch är inget problem
Citera
2013-09-24, 20:41
Medlem
Klostermunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Inte någon vidare rusrapport...

Alkohol och cannabis är knepigt, det kan gå riktigt dåligt ibland. Men man lär sig efter ett tag hur mycket man skall ta av båda delarna, och då är det väldigt mysigt.

Några tips till dig är att röka innan du dricker och ta det försiktigt med alkoholen. Ha även i minnet att alkoholen boostar rökat och vice versa, så ta mindre än du brukar.

Jag kan ju säga att det var den sista gången jag mixade alkohol och cannabis iaf. Tack för tipset var första gången och även min första rusrapport. Har några bättre trippar jag kan skriva om och hoppas att dom blir bättre
Citera
2013-10-06, 20:30
Medlem
bananmuslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klostermunk
Menade mer på att jag inte ville ta hasch kombinerat med alkohol och grönt.
Ett röka enbart hasch är inget problem

Men om du hade varit nykter hade du ju inte tackat nej eftersom du varit nykter (eftersom "att röka enbart hasch inte är något problem")?
Så då stämmer det väl inte att du hade tackat nej om du varit nykter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in